Gjest Slettet+3124 Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Hva skjer om man sender den teksten da, får Siri hikke? Om det verste som kan skje er at man må restarte et program eller app, hva er problemet? Man får ikke restartet iPhonen etterpå.. Men nettsiden digi.no klarte å få den oppe til å gå igjen etter masse knoting.. Etter mye plunder og heft kom digi.no opp med en metode som lot oss slette tekstmeldingen. For de som rammes av problemstillingen kan denne oppskriften muligens hjelpe Så nei, Siri får ikke hikke, og det er ikke bare å få restartet aplikasjonen.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 ..jeg tror du har lest feil.. Hva er det jeg har lest feil? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Og på hvilken måte synes du at jeg skal tolke smilefjeset ditt? Fleip? Jøss.. ute å jobber ser jeg. Jaja.. moderatorer må jo ha noe å pirke på. Har nok lastet nedfor og skje hva som skjer Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 (endret) Hva er det jeg har lest feil? For og få det bilde som riktig tekst må man jobbe litt, selve bildet viser ikke hele strofen. Den eneste "feilen" jeg har gjort er og opplyse om at dette er en mulighet til å kødde med eplebrukere. Endret 30. august 2013 av Nautica Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 ..kødde med eplebrukere.. Trenger man det? Jovisst, dette er en merksnodig feil (har sikkert noe med hvordan NSA skal ha tak på arabiske terrorister). Men denne feilen er ikke uskyldig for de som blir rammet, den kødder det virkelig til for disse som opplever dette.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Den eneste "feilen" jeg har gjort er og opplyse om at dette er en mulighet til å kødde med eplebrukere. Og det er jo ikke bra; det er verre enn å kødde med Taliban. 2 Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Jeg har nettopp startet med Lightroom (4.4), og jeg blir litt forvirret av måten det er lagt opp til at jeg skal jobbe med bildene på. Slik jeg forstår det så jobber man etter biblioteker/mapper og man lagrer ingen bilder direkte - man eksporterer de når man er ferdig med å fikse på alt som skal fikses på. Eventuelle endringer man gjør blir lagret logaritmisk i lightroom - ikke i selve bildefilene. Er det mulig å sette det opp slik at man kan jobbe med enkeltfiler på "gamlemåten", slik at når jeg dobbelklikker på en raw-fil så åpnes LR og når jeg er ferdig så kan jeg lagre den "på vanlig måte" ? mvh bill.mrk altvarbedrefør Edit: Har innsett at jeg enten må finne meg i denne arbeidsmetoden eller bruke PS. http://blogs.adobe.com/phosphors/2010/10/wheres-the-save-button-in-lightroom.html http://forums.adobe.com/thread/1063734 Jeg bruker både LR(4) og PS, og synes det går greit å kombinere dem. Når jeg skal lagre nye bilder, importerer jeg i LR som dng, da sparer jeg også litt plass, da dng er litt midre enn nef. De fleste bildene blir bare behandlet i LR, men der jeg vil gjøre noe mer, går jeg videre til PS (Develop/Photo/Edit in, velg PS). Når du har gjort deg ferdig i PS, kan du enten velge å lagre som vanlig, eller lukke filen, da får du spørsmål om du vil lagre; svarer du ja, blir bildet ført tilbake til LR (som f.eks .tiff-fil). Også fra LR kan du lagre det ferdigbehandlede bildet som før, men kommandoen der er ikke save, som du er vant til, men export. Jeg foretrekker å lagre bildene mine i den samme katalogstrukturen jeg hadde fra før når jeg importerer til Lightroom, og ikke på årstall/dato osv, som er standard for LR, men det er ikke noe problem. Kan ellers anbefale et lite kurs, jeg var med på ett i vinter, og synes det var vel verdt pengene. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Hva er det jeg har lest feil? Sendt dette bildet som skrift til en venn som har mac/iPhone Det står vitterlig; «send dette bildet som skrift». (...) Les igjen. Uansett så ser jeg ikke helt det store problemet med at Nautica hadde skrevet "send" heller, selv om det er hakket verre. Folk må lære seg å være ansvarlige, det nytter ikke å prøve å sensurere internett. 3 Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Jeg klarte å grise til sensoren i kameraet i dag. Sjekket pris og tilgjengelighet på sensor swab, og dermed satt jeg og renset sensorglasset med q-tips og skjermrens + kamerablåser. "Mye jobb", men det ble faktisk bra. Dette er vel en "don`t do this at home, kids", men synes det er verdt å nevne for dere. Lenke til kommentar
lashrasch Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Det betyr vel at du ikke har prøvd PS Elements ennå...? Mhm. Jeg har alltid holdt meg til PS. Supplerte med LR da jeg oppdaget det. Lenke til kommentar
AVF_Kokken Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Noen andre som har fått forespursel fra Dinamo om bruk av foto på eidsvoll 1814? Kom en rundt formulert mail til fotoklubben jeg frekventerer. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Jeg bruker både LR(4) og PS, og synes det går greit å kombinere dem. Når jeg skal lagre nye bilder, importerer jeg i LR som dng, da sparer jeg også litt plass, da dng er litt midre enn nef. De fleste bildene blir bare behandlet i LR, men der jeg vil gjøre noe mer, går jeg videre til PS (Develop/Photo/Edit in, velg PS). Når du har gjort deg ferdig i PS, kan du enten velge å lagre som vanlig, eller lukke filen, da får du spørsmål om du vil lagre; svarer du ja, blir bildet ført tilbake til LR (som f.eks .tiff-fil). Også fra LR kan du lagre det ferdigbehandlede bildet som før, men kommandoen der er ikke save, som du er vant til, men export. Jeg foretrekker å lagre bildene mine i den samme katalogstrukturen jeg hadde fra før når jeg importerer til Lightroom, og ikke på årstall/dato osv, som er standard for LR, men det er ikke noe problem. Kan ellers anbefale et lite kurs, jeg var med på ett i vinter, og synes det var vel verdt pengene. Jeg satt og fiklet litt med det i dag, og etter å ha lest tråden om forskjellige forummedlemmers arbeidsflyt så fikk jeg opprettet et ganske godt system. Nå liker jeg faktisk LR, selv om de kunne jobbet litt med intuiviteten Lenke til kommentar
Inc Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Du kaster både bensinen og kanna på bålet ser jeg, Pybalto. Har personlig ingen erfaring med at folk på Nikonsiden klager mer og er mindre fornøyde. Slik parken ser ut både for objektiver og hus, er det noe for alle og om de klager på utstyret har de ikke valgt riktig utstyr, uavhengig av produsent. Eg synes Sony folket klager minst! Mulig utstyret er av den gode kvaliten som ikke canikon folket har.... Lenke til kommentar
Inc Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 (endret) Ser jo greit ut i praksis og.. når man har såpass med tele som her funker det sikkert meget bra http://www.flickr.com/photos/airbutchie/9445023374/ Ikke dumt med red dot sikte når man fotografere macro på 6km avstand... Trodde jeg fotograferte en langhåret bananflue men det var vist fru. Andersen som solte seg i nettoen, eller var det bruttoen .... Endret 30. august 2013 av Inc Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Eg synes Sony folket klager minst! Mulig utstyret er av den gode kvaliten som ikke canikon folket har.... Da har du ikke vært innom denne tråden Lenke til kommentar
Inc Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Da har du ikke vært innom denne tråden Joda, men i prosent er andel Sony folk kontra resten som klager usanssynlig små Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Har lett sporadisk etter en god blits - og da vært fokusert på en til mitt Canon 7D, men så ville jeg ha en blits heller til mFT. Valgte da DMW-FL360LE og den virker jo som en kul blits til både E-P5 og G6. Har litt forventninger til den faktisk. Ser FL-600R fra Olympus er (nesten) samme blitsen - men i kjent stil så skal Olympus ha 20-30% mer for den blitsen, så da ble det Panasonicversjonen. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Har lett sporadisk etter en god blits - og da vært fokusert på en til mitt Canon 7D, men så ville jeg ha en blits heller til mFT. Valgte da DMW-FL360LE og den virker jo som en kul blits til både E-P5 og G6. Har litt forventninger til den faktisk. Ser FL-600R fra Olympus er (nesten) samme blitsen - men i kjent stil så skal Olympus ha 20-30% mer for den blitsen, så da ble det Panasonicversjonen. Er det god blits eller godt lys du vil ha? Vesentlig forskjell spørr du meg. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Og det er jo ikke bra; det er verre enn å kødde med Taliban. Ja, tror jeg ville møtt et par tre fra Taliban en mørk kveld før jeg møter en sinna eplebruker Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 (endret) Joda, men i prosent er andel Sony folk kontra resten som klager usanssynlig små Skal vi se på det statistisk så er det nok bare en promille i Canikonleieren som klager siden de har solgte mange titusen med kameraer, men mengden klager er relativ stor allikevel siden det er solgt et stort volum, men kan tenke meg at det ca. 75% av Sonybrukerene som klager, altså 3 av de 4 som faktisk eier et Sonykamera altså ikke så mange Endret 30. august 2013 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå