flageborg Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Haha, jeg har aldri vært borti et program det er lettere å bruke enn LR Det betyr vel at du ikke har prøvd PS Elements ennå...? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Haha, jeg har aldri vært borti et program det er lettere å bruke enn LR. Begynn på toppen og jobb deg nedover. Done and done. Hva er så vanskelig med det?For å si det slik; jeg har brukt mange prorammer før LR, og det er kun et som er mindre intuitivt - SilkyPix. Det som er hovedproblemet med LR, er at mange funksjoner er godt skjult, så man må må goole for å finne ut hvordan ting skal gjøres. Alle andre programmer jeg har brukt, så er det mulig å finne ut av ting ved å rote rundt i selve programmet... Det betyr vel at du ikke har prøvd PS Elements ennå...?Elemetns var jeg ferdig med rundt 2009 ... Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Det som er hovedproblemet med LR, er at mange funksjoner er godt skjult, så man må må goole for å finne ut hvordan ting skal gjøres. Elemetns var jeg ferdig med rundt 2009 ... LR er ikke et problem, mer som en utfordring...men mange simpelthen "elsker" å fikle med data'n sin PS Elements er bare "plankekjøring"...i forhold Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 PS Elements er bare "plankekjøring"...i forhold Det kan du si Det er egentlig kun en ting som irriterer meg med PS Elements, og det er at både ACR og editoren er seriøst gjella. Adobe kune godt ha lagt inn noe fler funksjoner, særlig i 16 bits mode, uten at det hadde gått utover salget av fullblods PS. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Det er egentlig kun en ting som irriterer meg med PS Elements, og det er at både ACR og editoren er seriøst gjella. Adobe kune godt ha lagt inn noe fler funksjoner, særlig i 16 bits mode, uten at det hadde gått utover salget av fullblods PS. Ser ikke problemet...har bare 12-bit og 14-bit på mine Nikon's... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Ser ikke problemet...har bare 12-bit og 14-bit på mine Nikon's...Det er så, men prøv å bruk noen fornuftige layers i PS Elements editoren - da er du degradert til 8 bits. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Det er så, men prøv å bruk noen fornuftige layers i PS Elements editoren... Har klart meg fint uten layers så langt...med PS Elements 11 og LR5 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Har klart meg fint uten layers så langt...med PS Elements 11 og LR5 Jeg vil vel våge påstanden at hvis du klarer deg uten layers, så klarer du deg uten PS, enten det er fullversjon eller elements Resten takler LR bedre. 3 Lenke til kommentar
tow Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Ja ja.. så fant man ut hvorfor man ikke er så veldig smart.. For det har jeg spist siden jeg kunne tygge maten.. -- forresten.. teit bilde i artikkelen. Hvem skyter en død elg som ligger på en pressening.. også enda der dem sikter da.. heldigvis er den alt død, eller så hadde det blitt en skadeskyting.. "der man forsøker å unngå å spise kjøtt som er skutt med blyammunisjon oftere enn én gang i måneden" Hvor mange elger blir skutt mer enn en gang i måneden? 2 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 "der man forsøker å unngå å spise kjøtt som er skutt med blyammunisjon oftere enn én gang i måneden" Hvor mange elger blir skutt mer enn en gang i måneden? hehe.. om man ser sånn på det så passer jo det artikkelbildet dems godt.. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Du har problemer med og tolke smilyes, Ja? Og på hvilken måte synes du at jeg skal tolke smilefjeset ditt? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 "der man forsøker å unngå å spise kjøtt som er skutt med blyammunisjon oftere enn én gang i måneden" Hvor mange elger blir skutt mer enn en gang i måneden? Kan du vennligst ikke skrive sånn så jeg leser det i det jeg drikker morgenkaffen?? Det var millimetre fra at det sprutet utover tastatur og skjerm!!! 1 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 @Nautica Hva er vitsen med dette da? Er det slik at du ønsker at man skal ødelegge andres ting som driver deg? Du burde være såpass voksen av deg, at du klarer å skille en god spøk, i fra en dårlig en! Poenget er vel at hvis man sender skrifttegnene som skrift så risikerer man å kræsje maskinen. Et bilde av skrifttegnene er helt ufarlig. En halvveis morsom "skremmeting", men helt ufarlig. Litt som at det er farlig å motta en bombe i posten - men mottar man et bilde av en bombe, så er det liksom ikke fullt så farlig. 3 Lenke til kommentar
tow Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Kan du vennligst ikke skrive sånn så jeg leser det i det jeg drikker morgenkaffen?? Det var millimetre fra at det sprutet utover tastatur og skjerm!!! Beklager, det skal ikke gjenta seg... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Sendt dette bildet som skrift til en venn som har mac/iPhone Poenget er vel at hvis man sender skrifttegnene som skrift så risikerer man å kræsje maskinen. Et bilde av skrifttegnene er helt ufarlig. En halvveis morsom "skremmeting", men helt ufarlig. Litt som at det er farlig å motta en bombe i posten - men mottar man et bilde av en bombe, så er det liksom ikke fullt så farlig. Det står vitterlig; «send dette bildet som skrift». Bildet i seg selv er ufarlig! Men han oppfordrer folk til å sende bildet som tekst til folk. Noe som gjør at man kan i verstefall lage en masse kvalme for disse det gjelder.. Og det er ikke å komme i fra at på diskusjon.no så har vi mange forskjellige brukere, og disse har et ulikt modningsnivå. Og det er ikke usannslynlig at en eller flere finner dette veldig morsomt, og må prøves ut, uten å tenke over konsekvensene i sine handlinger.. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Jøss.. ute å jobber ser jeg. Jaja.. moderatorer må jo ha noe å pirke på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Jøss.. ute å jobber ser jeg. Jaja.. moderatorer må jo ha noe å pirke på. Selv om jeg har en utvidet funksjon i forumet, så er jeg en vanlig bruker, og deltar på lik linje med andre i diskusjoner. Hadde jeg «vært» moderator (les; ninja), så hadde dere aldri sett den posten, da den hadde blitt glatt slettet.. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 iStereo: Han oppfordrer ikke direkte til det, det står sendt, ikke send. Nå skjønner jeg litt mer hvorfor jeg mener du overreagerer slik, jeg tror du har lest feil. 3 Lenke til kommentar
tow Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Hva skjer om man sender den teksten da, får Siri hikke? Om det verste som kan skje er at man må restarte et program eller app, hva er problemet? 1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Det er jo viktig å lese det som står. Spesielt når man som oppgave å rette på andre. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå