Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for innspill om kabler og bagasje! Da legger jeg noe av det i kofferten. Vi drar nordover (Varanger og Pasvik) tidlig imorgen. Gleder meg. :)

Dere som legger alle lader etc. i innsjekket bagasje, er dere ikke redd for å miste dem?

Når jeg reiser sammen med kona så passer jeg på å fordele "kritisk" utstyr på to kofferter. Forsvinner en koffert så er det bare litt krise. Forsvinner begge så er det mer kjipt, men mindre sansynlig.

God tur: Gleder meg til bildene!

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig, så er vel akkurat 6mm-en til Nikon rimelig ubrukelig da ...

Jeg ser ikke helt argumentet med at det som treffer sensoren blir for smått. Ihvertfall ikke om man har 36mpx. Da er det vel nok av rom til å leke seg?

Se muligheter, ikke hinder ;)

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt argumentet med at det som treffer sensoren blir for smått. Ihvertfall ikke om man har 36mpx. Da er det vel nok av rom til å leke seg?

Se muligheter, ikke hinder ;)

Hvor har jeg sagt noe om bildesirkelen?

Jeg synes bare hele objektivet er teit - det er stort, sært og alt for dyrt i forhold til fun-faktor.

Lenke til kommentar

..Og så er det avgjort.

"It's impossible to fill the frame with the circular image" - dette burde ikke være en overraskelse selv for Ken, å fylle et rektangel med en sirkel (uten å ødelegge sirkelens sirkelform) er jo opplagt ikke mulig.

Lenke til kommentar

Statusen til den 6mm-eren er vel som et Picasso-maleri. Det har litt kunstnerisk verdi, men det er ikke derfor noen betaler millioner for et. Det er fordi det er en pengeplassering a la aksjer. Upersonlig og ufølsomt profittmaksimering. Hadde det vært for den kunstneriske nytelsen hadde man kjøpt en printet kopi til en hundrelapp.

Lenke til kommentar

Ja ja.. så fant man ut hvorfor man ikke er så veldig smart.. :confused:

Mattilsynet: – Barn kan få lavere IQ av storvilt

http://www.nrk.no/trondelag/barn-far-lavere-iq-av-storviltkjott-1.11209475

For det har jeg spist siden jeg kunne tygge maten.. :omg:

--

forresten.. teit bilde i artikkelen. Hvem skyter en død elg som ligger på en pressening.. også enda der dem sikter da.. heldigvis er den alt død, eller så hadde det blitt en skadeskyting..

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Ja ja.. så fant man ut hvorfor man ikke er så veldig smart.. :confused:

For det har jeg spist siden jeg kunne tygge maten.. :omg:

--

forresten.. teit bilde i artikkelen. Hvem skyter en død elg som ligger på en pressening.. også enda der dem sikter da.. heldigvis er den alt død, eller så hadde det blitt en skadeskyting..

Jeg forsto ikke den helt, mindre vilt bruker man stålhagl i dag, og på større vilt mantlet kuler, er greit nok at kulene deformeres men det området er kjøttet stort sett ødelagt.

Jeg har ikke spist så mye vilt i mine barneår, men smartere er jeg ikke blitt :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...