Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Funker fjell.

Det har aldri vært noe problem for min del. Flyr mye og har nå stativ, ledninger, etc. i kofferten når jeg reiser. Jeg har til og med gått x-antall ganger gjennom sikkerhetskontrollen med stativet på kamerasekken uten at noen vektere har sperret opp øynene av den grunn.

Fint! Takk for hjelpen, da legger jeg det i kofferten (dvs. innsjekket bagasje).

Det er faktiskt bedre, for en gang når jeg reiste med fly og hadde pakket alt i skuldervesken åpnet de den i hver eneste sikkerhetskontroll. En kontrollant fortalte at når det er veldig mye elektronisk utstyr pakket sammen er det vanskelig å se hva det er uten å åpne vesken og plukke ut utstyret.

Endret av HelenaN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg reiser himla mye i jobben og har (hadde) som regel en bunch med kabler i carry-on.

For ca et år siden begynte de å bli smånazi på å dra ut alle kablene og scanne bagasjen på nytt. Etter dette begynte jeg å putte mest mulig kabler i innsjekket bagasje, men fremdeles skal de kicke på ladekabel til PC og telefon.

(I Norge er de ikke like konsekvente som i utlandet)

Lenke til kommentar

Har alltid mye kabel i PC sekken - ser ut som et ormebol av og til. Etter de begynte å kreve at kablene og strømforsyninger skal ut av sekken har jeg skaffet meg en XL kraftig gjennomsiktig plastpose til kabler, mus og ladere. Kjapt ut og inn i sekk. Må snart skaffe meg en ny ettersom den slites kjapt.

Noe helt annet: Trykket på bestill-knapp på reise til Lisboa i høstferien. Noen anbefalte steder å ta med fotosekken? Tar med den store sekken på denne turen med full rulle av glass og krimskrams.

Lenke til kommentar

Bestilte akkurat en Dell U2713H. Ønsk meg god bedring, det blir sikkert mye mas når jeg atter igjen må finne ut av fargerom og fargeprofiler igjen. Kan ikke sitte på et seks år gammelt, lavoppløst TN-panel og late som jeg er fotograf, uansett hvor mye "wide-gamut" det var.

Forresten: Angående å fucke med øya, så blir jeg også litt smågal innimellom. Jeg kan justere hvitbalansen på en hel serie med bilder, for så å finne ut at alle er litt feiljustert. Fordi jeg har sett på bildeserien så lenge, så latet korrigeringen til å være helt riktig - fordi øynene "autokorrigerer" hvitbalansen etter noen minutter. Innimellom skulle jeg ønske at jeg kunne kalibrere øynene mine. Ender bare opp med at jeg må lukke dem i et minutts tid, og deretter ta en titt på bildene for å se om balansen er riktig. Når jeg nå har blitt så sær på det, så er det jo også greit om skjermen også er noen lunde nøytral. Derav U2713H...

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Usj, sletta jo nettopp de som ble redigert i Flux-mode - og har ikke begynt skikkelig uten Flux enda, men gjorde et par kjappe konverteringer:

*bilder*

Edit: Ser at den siste kanskje ble litt for gul. Flux fucker med øya!

Har da sett mye verre enn dette.

Innimellom skulle jeg ønske at jeg kunne kalibrere øynene mine.

Det kalles "å gå ut en tur".
Lenke til kommentar

Jeg bruker å rulle ledningene pent sammen, og trekke dem ut av selve laderen om dt går an. Så ligger det sammen med alt det andre fotoutstyret i håndbagasjen. I sikkerhetskontrollen sier jeg til vekteren at det inneholder fotoutstyr og spør om jeg må åpne sekken, har en sånn som man kan åpne på midten. Så sier de at det er fint om jeg gjør det og forklarer at det kan være litt vanskelig å se skikkelig i skanningen når det er fotoutstyr. Har aldri måttet ta ut ledninger, og heller ikke andre ting.

Om jeg sjekker inn elektrisk utstyr, eller har ledninger/batterier o.l. i innsjekket bagasje så sier fra om det når jeg leverer fra meg bagasjen.

Lenke til kommentar

Forøvrig er fisheye ubrukelig - Han har sagt det.

Nikon 6mm f/2.8 220º Fisheye

Someone has a Nikon 6mm f/2.8 for sale on eBay.

The 6mm is Nikon's most useless lens. Only about 1,000 were made from 1972 through 1998. It's useless because it only makes a circle in the middle of your frame, and objects inside the frame are too tiny to be of any use. It's impossible to fill the frame with the circular image, and it's impossible to fill that circular image with any single subject, ensuring a weak photograph.

..Og så er det avgjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...