Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

...kjøpte d7100 og 50mm på FV og det tok 6-7 dagar

 

...2 månedar ette kjøpte eg 70-200mm, 24-70mm, 16-35mm pluss ein del filter på JP og det tok e 2-3 dagar.

 

Gikk inn på FotoVideo...og før jeg visste ordet av det stod jeg med et nytt objektiv i hånda.....det tok ihvertfall ikke mer enn 5 minutter...

 

Gikk inn på JapanPhoto...og i løpet av få minutter hadde jeg svidd av noen tusen....på et nytt objektiv

 

Du burde klage mer på tiden... :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Gikk inn på FotoVideo...og før jeg visste ordet av det stod jeg med et nytt objektiv i hånda.....det tok ihvertfall ikke mer enn 5 minutter...

 

Gikk inn på JapanPhoto...og i løpet av få minutter hadde jeg svidd av noen tusen....på et nytt objektiv

 

Du burde klage mer på tiden... :hmm:

Fekk faktisk eit polariseringsfilter ifrå JP til verdi av 1700kr :dribble:

Endret av Sjokoladen
Lenke til kommentar

Og det objektivet selger dem som "nytt"? Kan ikke se på JP sine nettsider at de har "demo"/"brukt" eller lignende. Men fint dere får bra service.

 

Jeg for min del kommer aldri til å kjøpe noe på JP mer.

Har stadig sett "demosalg" på JP-avdelingen jeg handler hos, i hvert fall. Tipper mye av det, eller kanskje alt (?) havner der. Sikkert lettere å selge demoprodukter i butikk enn på nett ettersom kunden da kan se produktets tilstand før de velger å kjøpe eller ikke.

 

Har selv ingen problemer med å kjøpe demo, så lenge det ser pent ut og prisen er riktig.

Lenke til kommentar

 

Jeg kjøpte også samme objektiv på samme tid, men på JP. I enkelte motlyssituasjoner så får jeg en lys ring i kanten av bildet, som en slags hardkantet, omvendt vignettering. Har ikke vært noe jeg har irritert meg spesielt over, så har ikke gjort noe med det, men minnes du eller noen andre her hadde samme problem? Har du noen eksempelbilder som jeg evt kan sammenligne de andre feilene mot?

 

Det var jeg som hadde det problemet tidligere ja. Jeg mener det er et for stort problem til å ignorere. Har noen bilder jeg kan slenge ut i dette innlegget etterhvert.

Lenke til kommentar

Har stadig sett "demosalg" på JP-avdelingen jeg handler hos, i hvert fall. Tipper mye av det, eller kanskje alt (?) havner der. Sikkert lettere å selge demoprodukter i butikk enn på nett ettersom kunden da kan se produktets tilstand før de velger å kjøpe eller ikke.

 

Har selv ingen problemer med å kjøpe demo, så lenge det ser pent ut og prisen er riktig.

Det er jo bra.. eller egentlig ikke mer enn man forventer. At folk som tilbys ting som er brukt informeres om det. Så er det jo sånn at folk velger selv. Jeg ville aldri kjøpt f.eks. et dyrt objektiv som demo eller "brukt i to uker av en misfornøyd kunde" fra butikk.

Lenke til kommentar

Hei, noen som har en fin oversikt som viser hvordan solen står på himmelen i forskjellige steder i verden?

 

Det sollyset som er om morgen og kveld nå om dagen er veldig fint, og da jeg skal til NY om noen uker, lurer jeg på hvor og når det er best å knippse bilder for å få den gode stemmningen av NY i soloppgang /solnedgang

 

Hvis noen også har tips på ting i NY som er verdt å få med seg, som ikke er de typpiske turistbildene, tar jeg gjerne imot forslag. Skal være der noen måneder

 

:)

D02

Lenke til kommentar

Hei, noen som har en fin oversikt som viser hvordan solen står på himmelen i forskjellige steder i verden?

 

Det sollyset som er om morgen og kveld nå om dagen er veldig fint, og da jeg skal til NY om noen uker, lurer jeg på hvor og når det er best å knippse bilder for å få den gode stemmningen av NY i soloppgang /solnedgang

 

Hvis noen også har tips på ting i NY som er verdt å få med seg, som ikke er de typpiske turistbildene, tar jeg gjerne imot forslag. Skal være der noen måneder

 

:)

D02

 

Heavens-Above og Large Format Photography sin Sun/Moon-calculator er kjekke verktøy til dette.

Lenke til kommentar

Fikk en telefon nå nettopp, be aware! Samtalen gikk noe ala dette:

 

- Hei, jeg ringer fra Nettavisen! Vi får inn flere oppdrag enn vi har fotografer til, og trenger nå to fotografer til i Østfold. Dette er jo kanskje litt merkelig, (hun sa faktisk det) men vi lurer på om du kunne være interessert i å ta noen oppdragene?

Fikk faktisk en telefon fra samme selskap for ett par dager siden. Fyren presenterte seg som han ringte fra Nettavisen Mitt Oppdrag - såklart med trykk på nettavisen.

Heldigivis bor jeg på ett område med svak dekning, så samtalen brøyt rett etter at han hadde presentert seg. Han har heller ikke ringt tilbake.

Minner meg litt om ett annet useriøst selskap, Finn Firma, som ringer og utgir seg å være finn.no :|

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED N VRII på FotoVideo i slutten av Mars i år. Jeg begynte etterhvert å mistenke at det var noe galt med objektivet. Bildene hadde en mørk runding i midten, mens det var en lysere ring ut mot kantene. Jeg fikk beskjed av FotoVideo å sendte objektivet direkte inn til Camera & Videoteknikk. Jeg sendt det inn med en haug eksempelbilder i midten av Juli. De klarte ikke finne ut av hva feilen er, så de har purret på Nikon for informasjon. Nikon på sin side har latt være å svare på henvendelsene. Dette har pågått i 3 uker nå med purringer fra Camera & Videoteknikk. Jeg ble lei av dette tullet så jeg ringte FotoVideo for å få dem til å ordne opp. Kanskje det skjer noe nå, men har ingen store håp. Hvorfor kan ikke bare FotoVideo erstatte objektivet, i stedet for dette tullet? Det er i beste fall elendig kundeservice, og jeg har sikkert handlet fotoutstyr for nærmere 100.000,- i den butikken. Jeg blir dritt lei og forbanna.. Jeg trenger min 70-200 nå..

Etter en måneds venting er svaret fra Nikon Sverige: Vad har kunden för vinjeterings instälning på kameran. Jeg tolker dette svaret som om at Nikon tror at sluttbrukerne er idioter. Det første jeg sjekket da dette problemet oppstod var at Vignette control var av i D800...

Endret av Kenneth Solfjeld
Lenke til kommentar

Ja, slike svar er utrolig tullete. Du har kjøpt et proffobjektiv til 16 000kr, ikke et lite plastobjektiv. Samtidig så har du både lagt ved eksempelbilder, og samtidig gitt en god problembeskrivelse. Når jeg får slike idiotiske svar, så føler jeg at de ikke har prøvd å sette seg inn i problemet engang, og at en 16-åring sitter og leser fra toppen på en sjekkliste de har fått utdelt...

Lenke til kommentar

Etter en måneds venting er svaret fra Nikon Sverige: Vad har kunden för vinjeterings instälning på kameran. Jeg tolker dette svaret som om at Nikon tror at sluttbrukerne er idioter.

Skulle tro det er det mest åpenbare og spørre om, omtrent som en blir spurt om man har koblet strøm til pc'en hvis man klager på at den ikke virker. De har nok en sjekkliste og forholde seg til.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Skulle tro det er det mest åpenbare og spørre om, omtrent som en blir spurt om man har koblet strøm til pc'en hvis man klager på at den ikke virker. De har nok en sjekkliste og forholde seg til.

Samtidig burde man forvente at dette kom opp med en gang, og ikke en måned etter at objektivet er levert inn.

Lenke til kommentar

Samtidig burde man forvente at dette kom opp med en gang, og ikke en måned etter at objektivet er levert inn.

Nettopp! Etter å ha ignorert alle henvendelser i en måned, er dette det de kom med. Etter så lang tid hadde jeg nesten forventet å få julenissen på døra. (Det siste var ironisk ment).

Endret av Kenneth Solfjeld
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samtidig burde man forvente at dette kom opp med en gang, og ikke en måned etter at objektivet er levert inn.

Det er en grunn for og bli irritert, men man burde være glad for at man overhode får kontakt, blir mye verre når gjentatte henvendelser ikke når frem.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er greit å legge elektronisk utstyr med kabel i kofferten når man reiser med fly (innen Norge med SAS)? Kanskje de tror at det er en bombe eller noe... Sjekket FAQ, men det sto ikke noe om det. Kan sende epost, men det er bare en dag igjen og tenkte at det sikkert går fortere å spöre her...

 

Det dreier seg om lader til mobilen og en fjernkontroll til kameraet, plus noen filter og stativet. De kan jeg leve uten på ferien om de skulle forsvinne. Lader til kameraet har jeg i skuldervesken, men det andre får ikke plass.

Endret av HelenaN
Lenke til kommentar

Noen som vet om det er greit å legge elektronisk utstyr med kabel i kofferten når man reiser med fly (innen Norge med SAS)? Kanskje de tror at det er en bombe eller noe... Sjekket FAQ, men det sto ikke noe om det. Kan sende epost, men det er bare en dag igjen og tenkte at det sikkert går fortere å spöre her...

 

Det dreier seg om lader til mobilen og en fjernkontroll til kameraet, plus noen filter og stativet. De kan jeg leve uten på ferien om de skulle forsvinne. Lader til kameraet har jeg i skuldervesken, men det andre får ikke plass.

Det har aldri vært noe problem for min del. Flyr mye og har nå stativ, ledninger, etc. i kofferten når jeg reiser. Jeg har til og med gått x-antall ganger gjennom sikkerhetskontrollen med stativet på kamerasekken uten at noen vektere har sperret opp øynene av den grunn.

Endret av Kenneth Solfjeld
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...