Kenneth Solfjeld Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Kan hende FV anbefalte og ta kontakt direkte for og gjøre prosessen rasker siden det blir et ledd mindre og forholde seg til. Det er helt korrekt. Lenke til kommentar
Sjokoladen Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Etter mine erfaringer så har Japan foto bedre kundeservie enn Fotovideo. 1 Lenke til kommentar
larsen_1 Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 (endret) Valgte å levere tilbake et objektiv til JP etter en uka da jeg ikke var fornøyd. Hadde da bestillt et annet objektiv tre dager i forveien før jeg byttet og det var ingen problemer. Min erfaring med JP så langt er veldig bra. Endret 27. august 2013 av larsen_1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Og det objektivet selger dem som "nytt"? Kan ikke se på JP sine nettsider at de har "demo"/"brukt" eller lignende. Men fint dere får bra service. Jeg for min del kommer aldri til å kjøpe noe på JP mer. Lenke til kommentar
larsen_1 Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Har lurt litt på hva dere fotografer her inne mener er den avgjørende faktorenen for å bestemme objektivet dere kjøper? Selv sammenligner jeg en del objektiver fra photozone og Ken Rockwell. Leser også en del rewievs og andre tester. Har også tatt en tur i JP men der er det litt så som så, hvem du blir ekspedert av og hvilke kunnskaper de har. Noen av de kan Canon-objektiver mens andre kan Nikon osv. Andre erfaringer her? Lenke til kommentar
larsen_1 Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 (endret) Og det objektivet selger dem som "nytt"? Kan ikke se på JP sine nettsider at de har "demo"/"brukt" eller lignende. Men fint dere får bra service. Jeg for min del kommer aldri til å kjøpe noe på JP mer. Hva annet skal de gjøre? De har hatt faste kunder over mange år som handler hos dem. Noen drar ned og får låne et objektiv en dag eller to for å teste det ut. Leverer tilbake i den tilstand de fikk det og kjøpern velger et annet objektiv. Hva skal de da gjøre med det objekteivet som var til utlån en dag? Selge det for 3/4 av prisen? Selv om objektivet fremstår som nytt? Vi har garanti og 14 dagers returrett. Skjønner ikke problemet om objektivet er som nytt. Endret 27. august 2013 av larsen_1 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Er relativt fornøyd med JapanPhoto selv. Var litt krøll med reparasjon av kamera en gang, men har ellers bare gode erfaringer med servicen deres. Lenke til kommentar
larsen_1 Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Ingen som har formeninger om photozone eller Ken Rockwell? Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Har lurt litt på hva dere fotografer her inne mener er den avgjørende faktorenen for å bestemme objektivet dere kjøper? Selv sammenligner jeg en del objektiver fra photozone og Ken Rockwell. Leser også en del rewievs og andre tester. Har også tatt en tur i JP men der er det litt så som så, hvem du blir ekspedert av og hvilke kunnskaper de har. Noen av de kan Canon-objektiver mens andre kan Nikon osv. Andre erfaringer her? Photozone er greit, men IKKE hør på Ken Rockwell. Han er et internett-troll som er flink til å SEO-kode nettsiden sin slik at den ofte dukker opp øverst på google. Han skriver veldig mye tøys, og en god del som er direkte feil. Ikke en fyr man hører på om man er interessert i skikkelige anmeldelser av fotoutstyr. 1 Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 (endret) Jeg kjøpte en AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED N VRII på FotoVideo i slutten av Mars i år. (...) Jeg kjøpte også samme objektiv på samme tid, men på JP. I enkelte motlyssituasjoner så får jeg en lys ring i kanten av bildet, som en slags hardkantet, omvendt vignettering. Har ikke vært noe jeg har irritert meg spesielt over, så har ikke gjort noe med det, men minnes du eller noen andre her hadde samme problem? Har du noen eksempelbilder som jeg evt kan sammenligne de andre feilene mot? Bruker sjeldent 70-200-en om dagen. Tror jeg må ta den fram igjen. EDIT: Angående Ken Rockwell, så syns jeg han har mange fornuftige meninger og innspill, og veldig nyttige reviews. Jeg skyter dog ikke i JPG, og er slett ikke enig i alt han sier. Jevnt over er jeg mye mer glad i hans tester enn mange andres. Angående reklamasjoner som tar lang tid, så har man krav på låneprodukt hvis det er estimert at reklamasjonen tar mer enn 2 uker. Det er imidlertid noen vage ord om "vesentlig ulempe for selger" og om det er nødvendig for forbrukeren. Jeg ville satset på at du har krav på låneprodukt, selv om det selvfølgelig ikke betyr at du får det... Har fått låneprodukt hos JP tidligere, men det var på en 55-200mm til 2800kr for fire-fem år siden... Endret 27. august 2013 av -Teddy- Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Etter mine erfaringer så har Japan foto bedre kundeservie enn Fotovideo. dette innlegget var selvfølgelig ironisk håper jeg 2 Lenke til kommentar
larsen_1 Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Photozone er greit, men IKKE hør på Ken Rockwell. Han er et internett-troll som er flink til å SEO-kode nettsiden sin slik at den ofte dukker opp øverst på google. Han skriver veldig mye tøys, og en god del som er direkte feil. Ikke en fyr man hører på om man er interessert i skikkelige anmeldelser av fotoutstyr. Har lest litt div. formeninger om hva han skriver. Hva skal man høre på om en er skikkelig interessert i riktige anmeldelser? Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Hva annet skal de gjøre? De har hatt faste kunder over mange år som handler hos dem. Noen drar ned og får låne et objektiv en dag eller to for å teste det ut. Leverer tilbake i den tilstand de fikk det og kjøpern velger et annet objektiv. Hva skal de da gjøre med det objekteivet som var til utlån en dag? Selge det for 3/4 av prisen? Selv om objektivet fremstår som nytt? Vi har garanti og 14 dagers returrett. Skjønner ikke problemet om objektivet er som nytt. Jeg er sånn. Gidder ikke diskutere. Om jeg bruker 5-15.000,- kr på noe skal det være noe som andre ikke har fingret med, mistet i bakken, utsatt for regn osv.. Jeg har kjøpt ting fra JP, og har også avbestilt ting når de sier at det er "på lager" men etter bestilling så må de bestille fra "fjernlager" (som er en fysisk butikk istedenfor nettbutikken fikk jeg høre da jeg spurte). Ellers gjør folk som dem vil, også jeg. Og jeg handler ikke på JP mer. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 (endret) Har lurt litt på hva dere fotografer her inne mener er den avgjørende faktorenen for å bestemme objektivet dere kjøper? Jeg har mange ulike objektiver og har valgt de på ulikt grunnlag. Jeg tenker at de bør utfylle hverandre på en god måte innenfor mitt behov. Det er vanskelig å formulere noe mer konkret enn det for det er ikke noen tydelig rød tråd jeg kan bruke om alle objektivkjøpene. Et kjapt forsøk på argumenter for hvert individuelle kjøp, kun for hovedkameraet: - Tamron 10-24mm: Jeg var litt kjapp på avtrekkeren ved lansering og trodde den skulle bli bedre enn Sigmas 10-20mm. Vidvinkel fordi jeg hadde lyst. - Sigma 30mm f/1,4: Lysstyrke og passende normalbrennvidde. - Pentax 18-55mm: Værtetting, god pris og god allrounder. - Pentax 40mm f/2,8 pannekake: Arv. Beholdt på grunn av størrelse. - Pentax 80-200mm f/4,5: Arv. Beholdt på grunn av overraskende god kvalitet og fin vekt og byggekvalitet. - Sigma 70-200mm f/2,8: AF, lysstyrke, passe brennvidde og priskupp. - Tamron 90mm f/2,8 makro: Hadde lyst på makro mist i brennviddesjiktet. Tilfeldig at det ble akkurat denne. Priskupp. - Chinon 135mm f/2,8: Priskupp - Sigma 18-35mm f/1,8 bestilt: Vanvittig objektiv til god pris. Passer meg godt i brennvidde og skal erstatte den faste 30 millimeteren, samt normalobjektivet (med unntak av i regn). Endret 27. august 2013 av Simen1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Ingen som har formeninger om photozone eller Ken Rockwell? Har vel samme meninger om disse to som Shirma. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Har lest litt div. formeninger om hva han skriver. Hva skal man høre på om en er skikkelig interessert i riktige anmeldelser? Strengt tatt så er det ikke mulig å bruke anmeldelser til å komme til en konklusjon - med flaks, så kan du få en indikasjon på hvordan utstyret er. Jeg leser tester på en fire-fem steder minst. Så vurderer jeg om det er noe å vurdere, så stikker jeg innom butikken og ser om jeg får prøvd det litt. Så kjøper jeg. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Ingen som har formeninger om photozone eller Ken Rockwell? Har ikke vært innom Rockwell sin side på rundt 1 1/2 år og er ett like stort savn som stikk fra knott ett en tur i skogen. Lenke til kommentar
Sjokoladen Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 dette innlegget var selvfølgelig ironisk håper jeg JP har bedre kundeservise enn FV, kjøpte d7100 og 50mm på FV og det tok 6-7 dagar og 2 månedar ette kjøpte eg 70-200mm, 24-70mm, 16-35mm pluss ein del filter på JP og det tok e 2-3 dagar. Etter det har eg berre handlet på JP. Bestilte på søndag lenscoat til 70-200mm og fekk 20% avslag:) Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 shit.. av 16 bilder jeg tok med 6D'en med "remote shooting" via telefon så er 4 bilder uleselige.. det er 25% Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Ingen som har formeninger om photozone eller Ken Rockwell? Jo, egentlig alle - akkurat som Se & Hør Det er fint at vi har tilgang på mange kilder som "mener noe" om produktene vi har lyst til å lære mer om... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå