Gjest Slettet+3124 Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 Skal på sosialt samvær med gode kollegaer nuh i kveld på Sola stranden. Gidder ikke å ta med hele fotosekken? Hvilket av glassene skal jeg ta med meg (se i signaturen min). Skal jeg bare play it safe, og ta med 24-70mm'en?? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 24-70'en er utrolig allsidig og funker til det aller meste. Trygt og godt valg! 1 Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 24-70 burde holde det ja. Er jo greit med lys regner jeg med, så 2.8 og god ISO-ytelse holder vel i massevis. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 50mm'en slo meg plutselig her.. den har ikke vært ute av sekken siden tidlig i vinter.. Det gjør jo kameraet lettere å drasse rundt på da.. Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 50mm er veldig allsidig. Gikk i 2 år uten noe normalzoom på D700 selv. Så om du takler 50mm er det faktisk en veldig god mulighet. Regner med at du hovedsakelig skal ta litt snapshots her og der bare? 1.4 er jo fint for å isolere motivene du fotograferer også. Revurderer min anbefaling, ta med 50mm. Gøy å utfordre seg med en fast brennvidde. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 (endret) Mange rene japanske dataspill og uhm - ting kommer aldri til Europa. Noen ganger er det kanskje like greit? http://www.youtube.com/watch?v=sdmsRcsl_xA Dette er - Japan World Cup 3. Et - hesteveddeløp. Endret 25. august 2013 av Trondster 1 Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 Jeg krangler fortsatt litt med Flickr jeg.. Takler ikke Flickr seriefoto særlig bra? Jeg har lagd et set, og sorterer bildene etter når bildet er tatt. På flere serier blir bildene i feil rekkefølge, flere som har opplevd det? Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Det bør jo ikke være noe stort problem, du kan jo sortere bildene manuelt når automatikken ikke fungerer.. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Fikk en telefon nå nettopp, be aware! Samtalen gikk noe ala dette: - Hei, jeg ringer fra Nettavisen! Vi får inn flere oppdrag enn vi har fotografer til, og trenger nå to fotografer til i Østfold. Dette er jo kanskje litt merkelig, (hun sa faktisk det) men vi lurer på om du kunne være interessert i å ta noen oppdragene? - Tja, ja, kanskje det, det avhenger litt av arbeidstider og type oppdrag. - Ja, det er jo bedrifter, portretter, konfirmasjoner, bryllup og slikt. (Ante ugler i mosen her) - Jeg hater gruppefotografering, men det høres jo interessant ut? - Ja, du kan jo velge selv hvilke oppdrag du vil ta. Jobber du lokalt, regionalt eller i hele landet? - Jeg jobber mest lokalt i Østfold. - Hva slags oppdrag ønsker du? F.eks. bryllup, bedrifter...? - Sa ikke du at du ringte fra Nettavisen? - Det stemmer, men Nettavisen har kjøpt opp MittOppdrag. Jeg avbrøt "intervjuet" hennes, og spurte henne om hva hun skulle selge meg, og jeg fikk en pris på rundt 8000kr for et halvt år eller noe for å motta slike oppdrag. Jeg sa at jeg syns hun var misvisende, og at hun presenterte seg som at hun trengte å ha en frilanser hun kunne kontakte for å ta oppdrag for avisen. Hun ble paff, og virket brått veldig usikker. Mange sekunders stillhet. Spurte også om hva som var ekslusivt med denne telefonsamtalen, og om jeg ikke bare kunne registrere meg på nett senere hvis jeg ville. Fikk da til svar at jeg ikke ville få telefonnummeret til oppdragsgiverne. Spurte da om det ikke var ganske ubrukelig å skulle registrere og betale på nett, hvis jeg ikke fikk kontaktinfo til oppdragsgiveren. - Joda, jeg fikk det, om jeg betalte også, ikke bare registrerte meg. Akk. Fikk jo tre slike misvisende telefoner om dagen av ymse bedrifter da jeg registrerte firmaet for to år siden, men trodde ikke at Nettavisen var dumme nok til å tro at de tjener på den slags teknikker. 2 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Har selv fått noen luringer, bla. En som var interesserte i og kjøpe båt av meg, etterhvert nevnte han at det var vanskelig og finne mine båter på nettet og tilslutt skulle han selge meg nettjenester. Lenke til kommentar
tow Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Klassikeren er jo den der de ringer og bare skal "oppdatere kundeinfo i forbindelse med at abonnementet avsluttes" der du får tilsendt et ark du skal fylle ut og signere og sende tilbake. Det som bare er en oppdatering av kundeinfo koster plutselig €980 i et abonnement som såvidt nevnes i liten tekst... Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 (endret) Har fått et slikt ark i posten jeg også. Luringer. Uten telefonsamtale først altså. Endret 26. august 2013 av -Teddy- Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Apropos luringer ... Ble spurt om å svare på noen spørsmål når jeg var innom Akam isted - maken til irrelevante duste-spørsmål ... Lenke til kommentar
CardinalGuzman Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Apropos luringer ... Ble spurt om å svare på noen spørsmål når jeg var innom Akam isted - maken til irrelevante duste-spørsmål ... Fikk de spørsmålene jeg også. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Jeg har installert automatisk opptaket på telefonen så jeg kan i etterkant bevise en inkorrekt faktura etc. Lenke til kommentar
lashrasch Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Jeg minnes en tråd som diskuterte sikkerhet når man skal fotografere. Finner den ikke igjen, så jeg poster relevant video her. Vend aldri ryggen til havet! Lenke til kommentar
greenman Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Er jo helt uforsvarlig å gå ned der til å begynne med, men uansett! Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Jeg tror ikke den personen hadde klart å stå imot den bølgen selv om han ikke hadde ryggen til. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Jeg har installert automatisk opptaket på telefonen så jeg kan i etterkant bevise en inkorrekt faktura etc. Du kan jo starte alle samtaler du får med "Og jeg gjør oppmerksom på at samtalen tas opp på bånd" (Ikke lenge siden jeg ringte et sted hvor de påsto at samtalen ville tas opp på "bånd" ). Da kan det hende de faktisk er litt mer ærlige. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 26. august 2013 Del Skrevet 26. august 2013 Har et par lightroom nybegynnerspørsmål, håper noen kan hjelpe meg! 1. Finnes det noen enkel, intuitiv måte å bestille fysiske bilder på i Lightroom 5? Dette var kjempeenkelt i iPhoto, hadde håpet på noe lignende her. 2. Finnes det noen enkel guide til utskrift i Lightroom? Har lite greie på dpi, ppi etc. Har bare lyst til å skrive ut noen av bildene mine. Vil et bilde tatt med iPhone 5 ha tilstrekkelig oppløsning til f.eks A3? 3. Noen som har noen gode tips til billige (under 1000,-) fotoskrivere som egner seg godt til hjemmebruk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå