Nautica Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Ser det er kommet en del av Sigma sin 35mm 1.4 Art på bruktmarkedet. Selvfølgelig ikke til prisen JP hadde på kampanjen, men en god del over. Hva feiler det folk?. Beste objektivet jeg noen gang har hatt. Synes det var et røverkjøp. Tviler for at jeg noen gang blir å selge det. Et godt objektiv som blir anbefalt/kjøp av entusiaster blir også kjøpt opp av nybegynnere, kan hende enkelte av de ikke mestrer tynn dof og ikke får bildene sånn som de vil ha de og derfor selger det igjen. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Ser det er kommet en del av Sigma sin 35mm 1.4 Art på bruktmarkedet. Selvfølgelig ikke til prisen JP hadde på kampanjen, men en god del over. Hva feiler det folk?. Beste objektivet jeg noen gang har hatt. Synes det var et røverkjøp. Tviler for at jeg noen gang blir å selge det. De har nok kun kjøpt objektivet for å selge de. De har aldri tatt de ut av esken en gang. Lenke til kommentar
Breni Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Hadde nok valgt Asus'en til Komplett - N serien skal være av noe bedre kvalitet. Men hvorfor 17"? Hadde heller gått for en 13.3" og koblet til ekstern skjerm og tastatur ... Mistenker veldig dårlig skrivebordsplass - og plass generelt på internatet. Tror derfor det vil være mer praktisk med en litt større bærbar som likevel kan bæres noe rundt Takker resten også for svar. Det ser ut som jeg går for Asusen til Komplett, til tross for at jeg egentlig hadde sett for meg å kjøre win7. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Mistenker veldig dårlig skrivebordsplass - og plass generelt på internatet. Tror derfor det vil være mer praktisk med en litt større bærbar som likevel kan bæres noe rundt Takker resten også for svar. Det ser ut som jeg går for Asusen til Komplett, til tross for at jeg egentlig hadde sett for meg å kjøre win7. Det å ikke ha plass til ekstern skjerm, er et greit argument. Med litt sterk medisinering, så er W8 til å leve med Jeg anbefaler Caol Ila ... 1 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Fotografere et døende flyselskap.. 2 Lenke til kommentar
greenman Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Kjøpte akkurat en Sigma 10-20mm 4-5.6 for 1500,-. Så å si ubrukt. Gleder meg til å prøve! 1 Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Kjøpte akkurat en Sigma 10-20mm 4-5.6 for 1500,-. Så å si ubrukt. Gleder meg til å prøve! Gled deg, morsomt objektiv, bra på landskap. Astronaut’s astounding ISS mission photos Lenke til kommentar
greenman Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Jeg fikk med et UV filter på kjøpet. Er det vits i å bruke de eller er det mest for beskyttelse? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 UV-filter er best for å øke skadene av et uhell. 1 Lenke til kommentar
greenman Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Har det noe å si på bildekvalitet/farge? Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 hvis uvfilteret er av dårlig kvalitet, ja Lenke til kommentar
greenman Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Det står Hoya HMC UV©. Noe å spare på? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 (endret) Det står Hoya HMC UV©. Noe å spare på? Greit nok filter. Pakk det vekk, og ta det frem en dag du befinner deg et sted med ekstreme forhold - mye sjøsprøyt, sølesprut eller sandstorm. 10-20mm-en er følsom for strølys; og et UV filter vil forsterke problemene. Endret 19. august 2013 av tomsi42 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 (endret) Det står Hoya HMC UV©. Noe å spare på? Bare og la det stå på hele tiden, så skader du ikke objektivet. må få opp temperaturen litt her på forumet ved og trolle Endret 19. august 2013 av Nautica 3 Lenke til kommentar
Munty Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 (endret) Jeg synes det er interessant det som blir sagt om at et UV-filter forverrer skader på et objektiv. Nå vil jeg nevne at jeg ikke vet stort om emnet, men jeg synes det virker logisk at det hjelper til en grad. Ved lette skraper, riper eller støt er det da en stor fordel å ha et ekstra glass foran? Om det knuser kan jeg skjønne at glasstøv og glassrester som blir sendt inn i objektivets glass bare gjør vondt verre. Vil gjerne høre hva som egentlig er korrekt! EDIT: Ikke spis meg levende om jeg har stukket hånden inn i vepsebolet nå... Endret 19. august 2013 av Munty Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Hehe.. av og til er det ikke feil med litt temperatur. Og det er lite av det i denne tråden i disse dager..! Altfor lenge siden det var temp i denne tråden.. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Et billig Uv-filter har tykt glass. Man kan slå lett med en hammer på det uten at det knuser. Ja, jeg har prøvd. Jeg har slått dem, brent dem med gass, prøvd å ripe dem opp, de tåler mye. Men samtidig så har det tykke glasset mye å si.. negativt på bildekvaliteten. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Hehe.. av og til er det ikke feil med litt temperatur. Og det er lite av det i denne tråden i disse dager..! Altfor lenge siden det var temp i denne tråden.. Det er bare å si noe negativt om speilløst (eller Nikon..) så stiger nok tempen. Canonfolket bare ler av vitsene. vi er trygge på valget. 2 Lenke til kommentar
Dofty Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Jeg har inntrykk av at det er omvendt 2 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 å? SER du mye klaging fra Canonfolket? Jeg kjenner flere som fotograferer. Den eneste som ikke er fornøyd er Nikonbruker. Det KAN jo ha noe å si at han ikke kan låne objektiver.. den eneste som sier, "Jeg angrer på at jeg ikke kjøpte Canon.." Men dette er jo "min verden". Sikkert annerledes hos de uvitende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå