Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Velkommen oppover. Jeg har sikkert mulighet fra kl 16. Yr spår kjedelig grått vær, men vi skal alltids finne noe å fotografere likevel.

Det høres bra ut - jeg er nok på hotellet (Amilie) litt før 16:00, så det bør passe bra, det. Grått vær er ingen hindring.

Lenke til kommentar

Det er nok ikke disse prisene som gjelder i Norge på Sigma sin objektivbytteservice, det er jo bare å selge objektivet med feil fatning og kjøpe seg et med riktig fatning. Verre er det ikke.

Det er nok de samme prisene, men frakta kommer i tillegg. Det koster nok uansett mer å kjøpe nytt objektiv enn det gjør å bytte fatning.

Lenke til kommentar

Verre er det med Finnmarksleger som mister tellingen så snart man runder tallet 10 ^^

Får forresten alt fremkallingsutstyret mitt på søndag, forutenom selve fremkalleren (var merket som lagervare, men det viste seg at den ikke var det likevel), så da spørst det når jeg får lagt ut bilder i augustfesten, i værste fall blir det å fremkalle første rullen i kaffe og C-vitamin...

Lenke til kommentar

Det er nok ikke disse prisene som gjelder i Norge på Sigma sin objektivbytteservice, det er jo bare å selge objektivet med feil fatning og kjøpe seg et med riktig fatning. Verre er det ikke.

Nå har jeg ikke sett hvilke objektiver det gjelder, men jeg har tidligere sett diverse objektiver med sigmafatning som selges til spottpris hos fotovideo. Her burde det være mulig å gjøre en god deal ved å bytte til Nikon/Canonfatning hvis de ikke har tenkt på dette og justert opp prisene allerede.

Lenke til kommentar

Takk for svarene jeg fikk ift reimer som ikke går over skuldrene og sånn. Kan se ut som at jeg berger likevel. Kan bruke vanlig nakkereim uten at det kommer borti områdene som er brent. Men burde kanskje hatt noen bedre nakkereimer til de 2 husene jeg skal bruke. Noen som har noen de kan anbefale, som kan leveres før 16/8?

Lenke til kommentar

Takk for svarene jeg fikk ift reimer som ikke går over skuldrene og sånn. Kan se ut som at jeg berger likevel. Kan bruke vanlig nakkereim uten at det kommer borti områdene som er brent. Men burde kanskje hatt noen bedre nakkereimer til de 2 husene jeg skal bruke. Noen som har noen de kan anbefale, som kan leveres før 16/8?

Blackrapid DR1 hvis du skal bruge to kamera samtidig. Har den selv, og er veldig fornøyd.

Lenke til kommentar

Noen som har fartet rundt med kamera i Mølen utenfor Larvik som har tips på ett møtested for fotografer/modeller da ingen kan sies å være lokalkjente...

Det er vel strengt tatt bare å følge skiltene. Så ender du opp på den ene parkeringsplassen som er der. Alternativt så kan det muligens være greit å møtes i Stavern sentrum.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilke elektroniske grensesnsitt har kameramoduler som sitter i mobiltelefoner?

http://dx.com/p/replacement-front-camera-module-for-samsung-galaxy-note-2-n7100-golden-black-176665

http://dx.com/p/repair-part-replacement-back-camera-module-for-samsung-galaxy-s4-i9500-230034

Jeg spør fordi jeg lurer på om det er mulig/overkommelig å kombinere flere slike med et demobrett med Arm-prosessor, mikrokontroller eller lignende for å få ut synkroniserte bilder. Og hva får man egentlig ut fra modulen? Strømmede rådata eller jpeg via en eller annen protokoll?

Det finnes flere kule konsepter å bygge fra noe slikt og mange har allerede laget noe.

- En ball med mange kameraer som kan kastes i lufta og gi 360*360 graders bilder

- En rad med kameraer som kan brukes til å lage "fryst video" av f.eks en ball som går i mål. Dvs. bruke samme øyeblikk og lage en video ved å veksle mellom de kameraene.

- Sette sammen en mosaikk av bilder til et høyoppløst bilde (a la gigapikselbilder)

- HDR-foto/video

- 3D foto/video

Lenke til kommentar

Som jeg skrev på FB: "Datanerder utenfor sitt naturlige miljø går ikke alltid like bra."

Ja, jeg vet om solkrem. Smurte meg godt inn den dagen, men tre turer i bassenget på samme dag ble tydeligvis altfor mye, selv med solfaktor 30. Neste gang starter jeg med 50 - og med t-skjorte utenpå der igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...