Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg slenger på et lite ønske: Praktiske tips og triks i felten. Hva med en reprise av hvordan holde kameraet stødig-artikkelen fra noen år tilbake? Eller komponering av bestemte typer motiver. Panorering under eksponeringen av av dyr/motorsport for å få fartsfølelsen etc.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er enig med deg at man kunne oppdatere og heve frem eldre gode artikler som finnes her på forumet.

På nettsiden, ikke forumet. Akam.no er ikke forumet, men en del av tek.no som igjen er en del av diskusjon.no - noen ganger kan det være greit å holde de tinga fra hverandre (men de liker hverandre veldig godt altså).

Lenke til kommentar

Jeg slenger på et lite ønske: Praktiske tips og triks i felten. Hva med en reprise av hvordan holde kameraet stødig-artikkelen fra noen år tilbake? Eller komponering av bestemte typer motiver. Her er muløigheten Panorering under eksponeringen av av dyr/motorsport for å få fartsfølelsen etc.

Støtter innspillet på den.... :thumbs: ....det er alltid nyttig å trene - også i praktisk fotografering

Her er en mulighet til å kombinere alle dine gode forslag, men det kan virke som "redaksjonen" sliter med å bevege seg utenfor den indre kjernen av OSlo? :hmm:

post-226353-0-61697600-1374476770_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Hva er det du savner?

Alt for lite egenproduserte saker!! Nærmest den ene gode grunnen til å henge her inne var redaksjonens utvalgte bilder i fra månedstrådene våre. Og selvfølgelig forsvant den ut av døra sammen med Are.

Hvordan har dere tenkt å stoppe brukerflukten til FB, flicker, 500px og tilsvarende sider?

Jeg er rimelig lei av google translate copypaste pressemeldinger som man finner over alt på nettet, som til alt overmål er i bestefall noen dager til uker gamle før de dukker opp her på akam.

Lenke til kommentar

Støtter innspillet på den.... :thumbs: ....det er alltid nyttig å trene - også i praktisk fotografering

Her er en mulighet til å kombinere alle dine gode forslag, men det kan virke som "redaksjonen" sliter med å bevege seg utenfor den indre kjernen av OSlo? :hmm:

post-226353-0-61697600-1374476770_thumb.jpg

Da er det bedre å ta turen til Rudskogen til helgen, blir ikke så ensformig som dragracing rett fram ;)

Og så får man satt panorering-treningen og utstyret på skikkelig prøve :p

Lenke til kommentar

Alt for lite egenproduserte saker!! Nærmest den ene gode grunnen til å henge her inne var redaksjonens utvalgte bilder i fra månedstrådene våre. Og selvfølgelig forsvant den ut av døra sammen med Are.

Månedstrådartiklene kommer tilbake. Jeg jobber for tiden med mars (ja, jeg vet det er lenge siden), men de tar litt tid å skrive, samtidig som man skal ha nyheter. Sånn er det bare.

Hvordan har dere tenkt å stoppe brukerflukten til FB, flicker, 500px og tilsvarende sider?

Her skjønner jeg ikke spørsmålet helt. Flickr og 500px er bildedelingssider, Akam.no er en nyhetsside for foto som er tilknyttet TEK-nettverket og diskusjon.no. Facebook er det vel umulig å stoppe folk fra å gå over til. Der må man leve sammen, ikke som motsetninger.

Jeg er rimelig lei av google translate copypaste pressemeldinger som man finner over alt på nettet, som til alt overmål er i bestefall noen dager til uker gamle før de dukker opp her på akam.

Det er dessverre lite som skjer i fotoverden om sommeren og det er ikke alle som leser internasjonale nettsteder.

Jeg slenger på et lite ønske: Praktiske tips og triks i felten. Hva med en reprise av hvordan holde kameraet stødig-artikkelen fra noen år tilbake? Eller komponering av bestemte typer motiver. Panorering under eksponeringen av av dyr/motorsport for å få fartsfølelsen etc.

Det burde ikke være umulig å få til. Godt tips!

• Liker 4
Lenke til kommentar

Skal derimot på Copenhagen Historic Grand Prix - det er bilene sine, det! :)

Ja det er heller ikke feil plass å være!

Er vel et sted jeg skulle vært når det gjelder prosjektet jeg vurderte i sommer, panorere gamle biler med gammelt kamera/optikk (Canon A-1). Men har fortsatt ikke fått tak i en Canon FD 300mm f4 (til ok pris) :/

Hadde ikke vært helt feil med et par Alfa Romeo Giulia GTA fanget på 35mm-film.

Hvordan er det med fotomuligheter på et slikt stort arrangement? Man må ha akkreditering ser jeg, men hvordan er mulighetene for å få bra bilder, og ikke bare havne i klynge med andre fotografer? Om du har vært der før da..

Det kjekke på Rudskogen med Ducati-folket er at det er temmelig fritt fram så lenge man har litt dialog med løpsleder. Så lenge man holder seg innenfor gjerder og sikkerhetsbarrikader kan man som regel gå hvor man vil, både på indre og ytre banedel. Hvertfall slik jeg har hatt det de siste årene. Og da står man ganske fritt til å finne steder og vinkler som ikke absolutt alle andre bruker gang på gang.. :)

Endret av KristianJV
Lenke til kommentar

Nytt spørsmål ang Crewe Fotobok.

Når jeg legger bildene inn i boka får de veldig dårlig kvalitet, selv om oppløsningen er på 5177*2912.

Sikkert dumt spørsmål, men blir kvaliteten bedre i det endelige produktet?

Jeg har opplevd at den bruker et generert miniatyrbilde framfor det høyoppløselige, men da var det snakk om et 50MP selvlaget panorama. 100% fornøydgaranti gjelder såvidt jeg vet også bøkene ;)

Lenke til kommentar

Høres bra ut. Hvordan ble panoramaet i boken? :)

100x30 piksler strukket til 60x30 cm utenpå boka = helt forjævelig. Jeg nedskalerte bildet til 15-20 MP og la inn bestillingen på nytt. Meget fornøyd :) Synes kvaliteten er fremragende! Dette er dog noen år siden, de har sikkert fikset dette nå.

Lenke til kommentar

100x30 piksler strukket til 60x30 cm utenpå boka = helt forjævelig. Jeg nedskalerte bildet til 15-20 MP og la inn bestillingen på nytt. Meget fornøyd :) Synes kvaliteten er fremragende! Dette er dog noen år siden, de har sikkert fikset dette nå.

Høres bra ut. Nå legger jeg inn alle bildene i så høy oppløsning som mulig, så regner med at de har program som fikser eventuelle problemer det måtte medføre.

Når det er sagt så tar det lenger tid enn forventet å lage ei slik bok, mye lenger tid.

Lenke til kommentar

Hvis du tenker på foto-treffene, så er det noe som vi vanlige forum-medlemmene arrangerer; og det er vi som sender inn epost til redaksjonen om når det er treff. Det at det ikke har blitt laget treff rundt motosport-aktiviteter, er at vi som aktivt arrangerer disse treffene; vi er ikke så veldig opptatt av motorsport. Vi arrangerer treff rundt det vi er interessert i.

Så skal du få litt aktivitet rundt dette, så må du gjøre jobben selv; det krever ikke så mye.

• Opprett en tråd i aktivitetsforumet. En smaletråd er nok greit.
  • Kom med et forslag om hvilken av dagene som treffet skal være på samt tidspunkt og møtested.
  • Send en mail til redaksjonen i passende tid i forveien (1 uke+), så er det håp om at treffet får eksponering.

Lenke til kommentar

Da er det bedre å ta turen til Rudskogen til helgen...

Tja...rekker kanskje litt av begge deler...hva skjer på Rudskogen til helgen? Finner ikke noe særlig i kalenderen til rudskogen.no.... :hmm:

Joda...fant det....

Nidhogg Roadracingklubb

Når

2 – 4. aug 2013

Hvor

Rudskogen Motorsenter (kart)

Beskrivelse

Nidhogg Roadracingklubb arrangerer italiensk weekend for MC på Rudskogen Motorsenter. Anlegget åpner klokken 08.00 fredag og kjøring avsluttes klokken 21.00 fredag. Lørdag åpner anlegget klokken 08.00 og kjøring avsluttes 20.00. Søndag starter kjøring klokken 13.00 og avsluttes klokken 20.00

Endret av flageborg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...