Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Jeg har vært veldig fornøyd med mine, har ikke kjøpt så mange selv da. Men en jeg jobber med bestiller alltid hos de, og de har sett veldig bra ut, han har prøvd forskjellige papirtyper. Har vært utrolig bra service når han en skjelden gang har oppdatet noe han/de har gjort feil.

Lenke til kommentar

Får bestandig lommene fulle av metallspon som er relativ skarpe så sliter fort ut ting som ligger i lomma, så det er egentlig grunnen for at jeg vil ha en form for beskyttelse. Har bestilt en Clear Protector fra ebay til ca. 50 Nkr. så vi får se om det fungerer, jeg har problemer allerede uten beskyttelse til å navigere på skjermen så jeg finner fort ut om dette er bare tull :)

Da er nok verdt det. Men uten å ha prøvd nødvendigvis den du nevner . det er forskjell på de, både på hvor god skjermen er å bruke etterpå og hvor mye de tåler. Samt hvor klare de er å se gjennom ;)

Lenke til kommentar

Sikkert ikke lett å beskrive men hva og hvor mye er forskjellen på fotopapir og vanlig tomsi42 ?

Vanlig er glanset papir som vi ser i fotobøker som du kjøper på bokhandelen - Akam-boka er printet på det. Fotopapiret er mye tykkere og har en mer satin finish. De bøkene blir veldig fine.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel gjort andre desperate forsøk kommer sikkert flere ala det Sony vurderer, så lenge vi snakker om 2 enheter vs 1 så kommer det garantert til å floppe eller selge minimalt.

Kompaktkameraet er historie med de få unntakene som entusiastmodeller og muligens de som er vanntette, men dette er vel modeller som selger minimalt sammenlignet med kompaktkameraenes storhetstid.

Det virker som alle er storfornøyd med smartmobilenes fortreffelighet (utenom de som henger i fotorelaterte forum).

Lenke til kommentar

Jeg tror store kompaktkameraer overlever. Entusiastmodeller med stor bildebrikke og superzoomer. Muligens også de vanntette selv om det finnes kameratelefoner som er vanntette.

Små og billige kompaktkameraer tror jeg dør ut, uten å få noen hedersplass blant entusiaster som filmfotoapparater og LPer. Mer som musikk-kasettene.

Nikon og flere som frykter kompaktkameraets død bør tenke over uttrykket, "if you can't beat them - join them". De bør satse på å bli leverandører av kameramoduler, programvare og ekstrautstyr til telefonprodusentene. Spørsmålet er bare når det er lurt å forlate det synkende skipet og skifte side.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Veldig bra poeng Simen1 - det virker som det er de største selskapene som sliter med å omstille seg og kjører business as usually bak tunge gardiner. Nokia er vel drømmeeksemplet på det som hadde til og med iPhone lignende prototyper mange år før Apple, de hadde til og med ideene klare for en touchtelefon med app butikk men de høye herrer sa nei.

Fullt forståelig at folk bruker smartmobilen når man er på grensa til lei etter ha flydd rundt flere steder i Telemark med en D700+batterigrep+70-200mm f.2.8 i rundt 7 timer i steikende sol, vasset i vann med kamera og lysrigg med 4xblitser og 2 triggere. Heldigvis var det verdt det selv om sola var vår verste fiende og våknet til lukten av stekt bacon selv om jeg er singel sist jeg sjekka :yucky:

Lenke til kommentar

Jeg syns Kjersti gjør en særdeles god jobb etter forholdene. Det er nok ikke hennes kvalifikasjoner og ambisjoner det står på.

Det burde vært et par faste, dyktige journalister til i staben. Men så var det disse pengene da.

En litt positiv greie for Akam Oslo er at Are har blitt mer deltagende på treffene etter at han ga fra seg stafettpinnen :)

Endret av Andreasfe
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg synes det blir for mye utstyr på fremsiden og for lite foto. Hvorfor lages det ikke artikler om foto? Det er litt mer interessant å lese original journalistikk enn 3 uker gammelt utstyrsnytt. Det er jo det det er, alt er jo bare oversettinger av engelske artikler. Kjedelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...