Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Min sigma utløses av lysblinket. Men må bruke manuelle innstillinger.

Har brukt den som slave for en K750i (eller hva mobilen het, den hadde blitz innebygd ihvertfall), morsomt.

Genialt, haha! :D

 

Utløses Canon-blits til canon-blits av trådløse signaler, ikke av blinket?

 

Manuelle instillinger, det var da som pokker..

Lenke til kommentar

Du har to muligheter for å sette blitsen trådløst. På SB-800 kan man sette den til remote, eller noe som heter SU-4 (i think). På sistnevnte er den kun følsom for andre blitser, uten noen form for TTL. Ved Remote overføres eksponeringsinformasjon gjennom blitslyset fra master. Utrolig men sant. Husk at lys er en kjent måte å overføre informasjon på. Tenk på fiberoptiske kabler f. eks. ;)

Lenke til kommentar
50/1.4 USM vs 70-200/2.8L IS USM vs. 85/1.8 USM på portretter? Skal brukes på 1.6 crop.

En aldeles glimrende og komplett pakke det der. Det er akkurat den pakken jeg kunne tenkt meg å ha til den typen bruk selv. Presis samme pakke.

Vel, jeg skal ikke ha alle sammen :p

 

Gidder noen rangere dem for portrettbruk?

 

Tror egentlig han ville velge én av dem. Derav vs. Kommer veldig ann på portrettbruken da. Skulle jeg bare valgt et ville det blitt 85mm f/1.8. Grei pris, og glimrende til headshots og halvfigur.

Nettopp. En eller to.

 

Tror jeg skal ha 70-200'n uansett, så den tror jeg vil dekke opp for 85'en. Normalzoomen min kan også dekke behovet for 50'n..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...