tomsi42 Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Blir det Junifest eller?? Gidder vi det da? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Gidder vi det da? Skulle ønske jeg hadde energi/tid til det faktisk. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Gidder vi det da? Se der ja! Lenke til kommentar
ringperm Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Helt problemfritt, så lenge library ligger lokalt. Kjører alle bildene mine på NAS via Gbit nett. Takk. Da gjenstår det bare å finne en passende disk, så er saken klar :-) Eller det er kanskje like lurt å trekke en ethernet kabel til pc-kroken. Nas serveren min blir kun aksessert via trådløst, og det funker jo dåååårlig med bildebehandling. Men det vet nok de fleste her inne allerede Lenke til kommentar
TGB Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Disker er et evig pes; passert 2TB så langt i år bare. Dårlig trend... en vakker dag må jeg rydde opp i samlingen. 1 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Jeg tillater meg til å stille et par spørsmål som sikkert har vært diskutert før. Men er det et problem å bruke Lightroom opp mot bilder som ligger lagret på en ekstern harddisk? Hoveddisken min er full, og jeg vurderer andre alternativer Hvis nei, er det noen som har en usb3 disk å anbefale i størrelse 1-3 TB Takk for oppmerksomheten LR 5 betaen har fått funksjoner som forhåpentligvis gjør dette enklere eller løser problemet en gang for alle når den kommer i ferdig utgave. 1 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Selv LR4 er veldig enkel her; bare å trekke mapper over til nettdisk/USB-disk, så ordner resten seg selv Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Da har man vært på sin første jobb for NTB Scanpix, artig erfaring! 2 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Da har man vært på sin første jobb for NTB Scanpix, artig erfaring! Gratulerer Lenke til kommentar
ringperm Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Det gleder meg å informere at Statoil har gjort et større oljefunn, og det i min D600. Vi avventer utvinning inntil videre, da det forventes økte forekomster etter et par hundre ytterligere eksponeringer. Men så langt så virker det "lovende" 4 Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 (endret) Et lite Photoshop-spm Bruker CS5 på Win7 Hvis jeg jobber med flere lag har jeg før kunnet bytte lag ved å klikke på det laget jeg skal jobbe med. Men nå må jeg høyreklikke og velge lag. Litt mer tungvindt. Har jeg kommet borti en innstilling? Endret 27. mai 2013 av awesnes Lenke til kommentar
TGB Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Et lite Photoshop-spm Bruker CS5 på Win7 Hvis jeg jobber med flere lag har jeg før kunnet bytte lag ved å klikke på det laget jeg skal jobbe med. Men nå må jeg høyreklikke og velge lag. Litt mer tungvindt. Har jeg kommet borti en innstilling? Ja Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Når man forminsker bilder med PS_CS5. Jeg opplevde at når jeg forminsket fra "full størrelse" og ned til 1200px på lengste side så fikk jeg noen "forstyrrelser" i stripete mønster på noen håndtak. Om jeg derimot forminsket bildet i "trinn" så var det mindre problematisk. Et utklipp av 1200 bildet som viser "problemet" som oppstod. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 (endret) Interferens - moiré. Et tips for å minske sånt noe er å ikke skarpe opp bildet før du har skalerer det til riktig størrelse. Var bildet skarpet opp i full oppløsning? Endret 28. mai 2013 av Trondster Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 (endret) Det mønsteret kommer selv om jeg ikke rører noen innstillinger i ACR, og bare formisker det i PS. Ingen oppskarping noe steder. Testet akkurat nå. (Men jeg tviler ikke på at det blir værre om jeg skarper det opp.) Om jeg enten velger mindre fil fra ACR eller forminsker i trinn i PS, så kommer det ikke frem i det hele tatt. Og det er selvfølgelig ikke på orginalen. Endret 28. mai 2013 av pybalto Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Tipper du bare er uheldig med dimensjonene - med dagens programvare er det et mye mindre problem enn det var før (det blir nok mye verre resultat med eldre programvare) - som du jo selv nevner er det en fin workaround å ta skaleringen i trinn - enkelte skalerer alltid i trinn (har jeg lest) fordi de synes det gir bedre bildekvalitet. Med dagens PS er det som regel helt greit å skalere i ett enkelt trinn, men det er unntak, som du jo fant her... Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 (endret) Jo, tenker det er sånn. Dimensjonene. Men syns vel egentlig at bildet blir litt "ekkelt" for øynene akkurat der på de håndtakene, uansett hvordan jeg gjør. Endret 28. mai 2013 av pybalto Lenke til kommentar
H_Treider Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Hvilken metode for interpolasjon brukte du? (Nearest neighbor, bilinear, bicubic XX) Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Hvilken metode for interpolasjon brukte du? (Nearest neighbor, bilinear, bicubic XX) Lenke til kommentar
arthon Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Canon 50D har fått RAW video via Magic Lantern; http://www.engadget.com/2013/05/28/canon-50d-gains-video-recording-through-magic-lantern-raw-hack/#continued http://nofilmschool.com/2013/05/canon-50d-hacked-raw-video-magic-lantern/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå