Jann - Ove Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Det er vel ingen her som tilfeldigvis vet om et perfekt verktøy for å få sortert bilder i mapper basert på metadata, med god håndtering av duplikater, for windows? Har en haug med mapper med masse bilder som jeg skulle fått sortert i mapper, og en grovsortering på år/måned hadde vært nyttig. Lenke til kommentar
ringperm Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Jeg fant nettopp ut at Japan Photo har åpnet ny "megastore" i Stavanger. Før holdt de til i et bøttekott, nå bor de i en ballsal. Dette kan bli spennende Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 (endret) Hva er realistisk pris for et ca. 2 år gammelt 7D inkludert batterigrep + to batterier fra Phottix (originalbatteriet beholder jeg, da jeg bruker det i 5DmkIII)? Usikker på hvor mange eksponeringer jeg har gjort, men 10-15000, tenker jeg. Huset er ellers pent. Endret 17. mai 2013 av Keyzer28 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Ønsker en fin dag til alle på akam. 2 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Gratulerer med dagen, alle sammen! 2 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Jeg slapper av med avslapning i dag. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Jeg slapper av med avslapning i dag. En god plan; skal gjøre det samme. 1 Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Jeg feirer ikke 17. mai. 17. mai er som en søndag. 2 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Jeg gleder meg veldig til i morgen. Eller mandag. Da kommer 6D'en. Det er så¨spennende. Lillebror henta ikke 7D'en som vi avtalte. Han skulle "trene" i dag. Kanskje han ikke trenger sånn svært kamera, kanskje heller en kompakt. Han er: En person som fisker laks hele sommeren. Jakter ryper. Og elg. Plukker ikke multebær. Spiller gitar i band. "En av finnmarks Beste" sier dem som digger sånt. Har snøskuter og tilbringer hver eneste helg på fisketur om vinteren. Har lyst til å "skippe" konfirmasjonen fordi det er den siste helga det er lov å kjøre. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Det høres ikke ut som broren din er en som vil ha stor glede av en 7D. En værtettet kompakt vil jeg tro er mer passende. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 DET tror jeg også. Egentlig. Og det ska han få. Hva er "high end" værtett kompakt nå for tiden? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 DET tror jeg også. Egentlig. Og det ska han få. Hva er "high end" værtett kompakt nå for tiden? Olympus TG-1 har fått mye skryt; det har kommet en etterfølger - TG2. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 TG-2 er ikke ille, nei. Jeg likte det mye bedre enn Nikon AW-110 og Pentax WG-3. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Jeg gleder meg veldig til i morgen. Eller mandag. Da kommer 6D'en. Det er så¨spennende. Lillebror henta ikke 7D'en som vi avtalte. Han skulle "trene" i dag. Kanskje han ikke trenger sånn svært kamera, kanskje heller en kompakt. Han er: En person som fisker laks hele sommeren. Jakter ryper. Og elg. Plukker ikke multebær. Spiller gitar i band. "En av finnmarks Beste" sier dem som digger sånt. Har snøskuter og tilbringer hver eneste helg på fisketur om vinteren. Har lyst til å "skippe" konfirmasjonen fordi det er den siste helga det er lov å kjøre. Olympus OM-D E-M5 er mellomtingen her, værtettet, skjerm vinkles er genialt når man har først den og 12-50mm har også en av de bedre macro funksjonen og kan ta feks nærbilde av en tryte. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Jeg fant nettopp ut at Japan Photo har åpnet ny "megastore" i Stavanger. Før holdt de til i et bøttekott, nå bor de i en ballsal. Dette kan bli spennende Har såvidt vært innom en tur; mye som ikke var pakket ut ennå, men skal nok bli bra, det der. Fint å slippe å vente på levering/dra til Sandnes for alt som ikke er 100% standard. Grunnlovshilsen for anledningen fra en skyggeful og sval krok langt langt sør, med Namibias beste øl på bordet. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Bortsett fra at mitt soverom er like mot der de fyrer av kanonene med ett jævla smell alt for tidlig så har det vært mye sånn går no dagan. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 God 17. Mai. Alle er fornøyde? Jeg er i utgangspunktet ikke glad i 17. mai, men i år fikk jeg ha med meg en Leica M typ 240 pluss 35mm summilux hele dagen (og forsåvidt hele kvelden før også), så jeg overlevde egentlig ganske greit. Fint kamera, forresten... Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 En alldeles fabelaktig strålende og rolig 17. mai! Sol, 23°C, nesten vindstille (bare nok til at flaggene såvidt blaffret), laaang og sein frokost av det fabelaktige slaget, lunch i rolig atmosfære i sola (på verandaen), avslapping fram til borgertoget nede i byen kl.16, soft-ice, hjem til middag (innherredsodd, må vite - på tradisjonelt vis) med en iskald øl dertil, så kaffe og godsaker (daimiskake og bløtekake), og så mye kos utover kvelden.... Fornøyd, jeg iallefall! Ha en alledeles strålende siste del av Grunnlovsdagen, og etterhvert en strålende pinse, alle sammen! 2 Lenke til kommentar
Munty Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Beste 17. mai hittil! Jeg gikk for Carl Zeiss Distagon T* 2.8/15mm, og har valset rundt i Oslo i hele dag. Blitt veldig god venn med han allerede! Byggekvalitet, tyngde, skarphet... Jeg er overveldet! For et fantastisk byggverk! 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå