GCardinal Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 (endret) Designet du den selv eller fant du den på nett? Dette er mitt eget design, alt fra scratch. Satt å telte antall groves i den fokusringen igår... Endret 14. mai 2013 av GCardinal 1 Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 (endret) Har nå fjernet "bud mottas" fra annonsen og har allerede en forespørsel. Interessant. Edit: Har fått et bud på 15k. Kamera ligger ute til 16,5k. Vet ikke hva jeg skal gjøre med det her. Det er en annen som også er interessert, men han har ikke gitt noe pris. Han tok derimot kontakt før han som ga bud. Må vente og si hva han sier. Håper på 16K. Endret 14. mai 2013 av fredderen 3 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Har hørt mye rart angående det å sette navn på mat, synes "hamburgere laget av kjøttfe" ligger høyt oppe i den sammenhengen Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Har hørt mye rart angående det å sette navn på mat, synes "hamburgere laget av kjøttfe" ligger høyt oppe i den sammenhengen Det kan oversettes på følgende måte. 1. Vi brukte mest soya før. 2. og/eller kjøtt fra gamle sjøldaua melkekuer. 3. Vi prøver å innbille folk at burgerene er laget av kyr alet opp for best mulig biff-kjøtt; men det er gamle kuer som har sluttet å levere nok melk, men som ikke har styrtet på båsen. 1 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Kjøttfe er storferase som avles opp spesielt for best mulig kjøttproduksjon. Ei jeg kjenner i Brønnøysund området har denne type avl og for noen få uker siden satt gården rekord med største dyr slaktet i den landsdelen noensinne. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 (endret) leste om dette nå i "store Norske leksikon" Det er faktisk et ord for avlsdyr designet for kjøttproduksjon, er et ord jeg ikke har hørt før gitt Endret 14. mai 2013 av Nautica Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Så da er det kun #1 i listen min som er gyldig Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Har hørt mye rart angående det å sette navn på mat, synes "hamburgere laget av kjøttfe" ligger høyt oppe i den sammenhengen Apromat og tekst: Kjøpte no mat med no nøtter i her om dagen, leste på papiret "kan inneholde spor av nøtter"... Man får da håpe det da! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Apromat og tekst: Kjøpte no mat med no nøtter i her om dagen, leste på papiret "kan inneholde spor av nøtter"... Man får da håpe det da! Det står selv på poser med nøtter - har sett det selv. Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Apromat og tekst: Kjøpte no mat med no nøtter i her om dagen, leste på papiret "kan inneholde spor av nøtter"... Man får da håpe det da! Den innskriften burde være obligatorisk på undertøyet til alle transvestitter... 1 Lenke til kommentar
tow Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Den innskriften burde være obligatorisk på undertøyet til alle transvestitter... Er litt sent å finne det ut når du har kommet deg inn til undertøyet... 2 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Er litt sent å finne det ut når du har kommet deg inn til undertøyet... Da sitter man vel der allerede med hendene fulle av nøtter 1 Lenke til kommentar
KristianJV Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 "The 50 Most Perfectly Timed Photos Ever" http://twistedsifter.com/2013/03/most-perfectly-timed-photos-ever/ 1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Ble enig med lillebror om at han skal få låne 7D'en og noen objektiver til en konfirmasjon. Tro hva jeg skal stille "kun jpeg til"? Om han liker det er planen at han skal få kameraet i 40-presang. Men jeg er kjip og gir ingen objektiv. Så om noen andre gir et objektiv så gir jeg ham det. Men kun om han liker å bruke det etter den konfirmasjonen. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Ble enig med lillebror om at han skal få låne 7D'en og noen objektiver til en konfirmasjon. Tro hva jeg skal stille "kun jpeg til"? Om han liker det er planen at han skal få kameraet i 40-presang. Men jeg er kjip og gir ingen objektiv. Så om noen andre gir et objektiv så gir jeg ham det. Men kun om han liker å bruke det etter den konfirmasjonen. Bruk jpg+raw "hvis du gidder og hjelpe han med redigering i etterkant" P på kontrollhjulet og autoiso. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 (endret) jo, men. bildestil. Funker dårlig med landskap eller portrett. Du har jo 7d, nautica? Kanskje skarphet på litt over midten? Om noen lurer på hvorfor jeg skal gi så dyr presang.Svaret er at jeg skylder min lillebror mye. Bl.a. fikk jeg bo gratis hos ham i noen år i en vanskelig periode av mitt liv. Nå er jeg på enslags opptur. Og har lyst å betale tilbake. "De" vil ikke ha betalt, så da får de det i gaver. Dessuten så er alle bilder av meg på tur crap fra mobilkamera. Nå fikk storebror 5Dmk2 og så får lillebror 7D. Da bør det bli bilder av meg også på tur. Endret 15. mai 2013 av pybalto 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Vil foreslå en nøytral bildestil, og legge på et knepp skarphet. Det går jo fint å prøve ut et par ting selv også. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 (endret) Prøve? Jpeg? Er du seriøs? Hva om akkurat det bildet er ett blinkskudd? Åja.. nautica. Raw+Jpeg var det.. .. har kamera her nå. Skarphet på 4/7 og kontrast på +1. Det er vel bra. Og Auto Iso. Også aktiverte jeg lystoneprioritering. Og "Eksponering" overstyring.. Endret 15. mai 2013 av pybalto Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Prøve? Jpeg? Er du seriøs? Hva om akkurat det bildet er ett blinkskudd? Du skyter selvsagt RAW + JPEG mens du tester ut Lenke til kommentar
Sjokoladen Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Hei, eg har eit problem med RAW på mitt nikon d7100. Når eg åpner bildene på data`en så vert dei vist med ei anna fil type. Noko som veit kva problemet er? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå