Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
A.R.T.E.F.A.K.T.E.R.

 

En god vennine sa en gang "Det er veldig enkelt for deg å snakke til andre som om de vet alt du vet, men ikke alle vet så mye, så du må forklare det på en annen måte slik at det er spiselig"

 

Evner du det? :p

har hørt artifats før, men du sier ikke særlig om hvordan dette utmerker seg på et bildet, så måten du svarer meg forlanger at jeg allerede skal vite hva jeg ser etter, noe du etter noen sider på msn nå burde ha innsett at er noe nytt.

Nå har vi jo ved å eksportere på nytt funnet uta at Lightroom sin algoritme kanskje er litt drøy, så da får vi se hva aperture greier :)

 

 

Edit;

Marius har fjernet bildet fordi jeg avtalte med venninen min at hun skulle få se dem først, før jeg fikk legge de ut. Siden hun er litt opptatt nå, så legger jeg ikke ut hele modellbildet, eller de vi tok før hun har sagt ja.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Og begge to greier ikke forklare hva det er de ser *lettere irritert* :p

 

Artifacts/artefakter er noe som skjer under komprimering av bildet når komprimeringen slår feil. Da oppstår det objekter som ikke har hvert der i det originale bildet. Det samme skjer med spill hvis man overklokker eller overoppheter et skjermkort. Da får man Artifacts som er feil i bildet. det står en forklaring på wikipedia som sikkert klarer å forklare dette bedre enn oss to... Artifact

Lenke til kommentar
Hva med FE2, Olympus disippel. Den er jo omtrent like kompakt, og med et normalt lukkerhjul isteden for den rare ringen innenfor objektivet. Og jeg synes faktisk det er penere, spesielt i sort.

FE2 er pen, men ikke så pen som OM2. Sorry.

 

 

Er ikke Kingston "dritt"?

Neida, kjedelig kanksje, men de virker.

 

Tom

Lenke til kommentar

Dag 2 av råttistockfestivalen, idag glemte jeg ikke igjen kameraet hjemme. Fant ut at konsertfoto ikke er heeeelt min greie. Olympus ble ikke så fristende lenger når jeg fikk oppleve den klaustrofobiske søkeren, huff :p Forøvrig husker jeg fjorårets råttistock, da prøvde jeg for første gang ett speilrefleks, naboens D80 faktisk.

 

Om jeg ikke var for lat til å gå ned etter kameraet kunne jeg vist fram ett mislykket bilde av en festivaldeltaker som ankom i traktor av værste sort, noen halvblurry konsertbilder, og to campingstoler i en bekk. :)

Lenke til kommentar

Å, hør på trønderen som vil bryne seg med 96 mot en nordlending.. right!

 

96 for karsk og teknært, 70% funker til alt annet. Og jada, jeg klarer å drikke 96 rent.

 

Heimbrent er ikke heimbrent om det er produsert for salg, da er det rottepiss, heimbrent er heimbrent om det produseres for eget bruk, av folk som drikker det selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...