Trondster Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Har du spennende innside-informasjon fra Sigma, eller er det bare jeg som ikke har fulgt med? Forresten, hvis du liker apokromatiske ting burde du sjekke ut Coastal Optics 60/4 -- den fokuserer UV, IR og synlig lys likt, og transmitterer alt fra 290 til 1500nm! Dummen! Joda - kjenner til det objektivet, men det blir nok litt for dyrt for mitt bruk. Ikke for sært, men litt for dyrt. Burde i så fall også konvertert et hus og fjernet UV/IR-filteret.. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Begynner å komme noen tester av Zeiss Apo-Sonnar 2,0/135: http://lcap.tistory....135mm-f2-Review Ser veldig fristende ut - skulle gjerne hatt råd/prioritert så jeg kunne kjøpe det, men det blir nok litt for dyrt. Har både lyst på det og på den kommende Planar T* 1,4/55. Enda mer sistnevnte.. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Er det bare meg, eller begynner Øygarden-saken å minne mer og mer om et visst satire-program? Satire?, han har ikke gjort noe galt, det er bare den måten de to har kommunisert på, og puppebildet han fikk er et helt normalt bilde som han ikke la noe spesielt vekt på, det er alle vi som misforstår situasjonen. Utrolig rart at rådmannen ikke forstår at leken er over og tilstår, dette er på grensen til en komisk satire Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Utrolig rart at rådmannen ikke forstår at leken er over og tilstår, dette er på grensen til en komisk satire Tror ikke den mannen har selvinnsikt til å skjønne at han har gått langt over streken. Det er ikke rart i at forsvareren er så frustrert som hun virker i media om dagen ... Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Jeg var på et foredrag med Lewis Kemper i kveld, en av Canons såkalte Explorers of Light. Temaet var the power of raw og han viste hvordan han arbeidet i Lightroom, relativt interessant! Foruten generelle forklaringer om hva de forskjellige innstillingene gjorde var det et nyttig tips om adjustment brushes jeg ikke kjente til fra tidligere. Huk av auto mask-boksen for enklere markering av områder du vil justere, den vil da kun markere områdene innenfor penselens radius som har samme farge som senter. 1 Lenke til kommentar
tow Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Tror ikke den mannen har selvinnsikt til å skjønne at han har gått langt over streken. Det er ikke rart i at forsvareren er så frustrert som hun virker i media om dagen ... Hun tror tydeligvis at det han gjorde var greit fordi "han er en god retoriker i retten, og aktor klarte ikke å sette ham fast" Utrolig... Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Jeg var på et foredrag med Lewis Kemper i kveld, en av Canons såkalte Explorers of Light. Temaet var the power of raw og han viste hvordan han arbeidet i Lightroom, relativt interessant! Foruten generelle forklaringer om hva de forskjellige innstillingene gjorde var det et nyttig tips om adjustment brushes jeg ikke kjente til fra tidligere. Huk av auto mask-boksen for enklere markering av områder du vil justere, den vil da kun markere områdene innenfor penselens radius som har samme farge som senter. Den var ny for meg også, veldig nyttig funksjon! Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Ahh, den nydelige følelsen av å laste film i kameraet. Mye mer tilfredsstillende enn et lite minnekort 5 Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Husk temadagen på søndag 28.4.13 da, dere! (Tema: "Gjennom" : http://www.akam.no/bildekritikk/aktiviteter/temadag-gjennom/176 ) 2 Lenke til kommentar
CardinalGuzman Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Gråfilter også kjent som ND-filter. Pris og kvalitet følges ofte hånd i hånd, så det spørs hvor mye du vil spandere. Jeg ville ikke gått for de billigste e-bayfilterene. ND-filter kommer også i forskjellige "styrker" . Høyere tall i ND-benevnelsen, vil "fjerne" mer lys enn lavere tall. Takk polljen. Stakk på fotovideo og kjøpte et ND16 filter idag. Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Har nå fått laget meg et lite mørkerom på vaskerommet. Det er det eneste rommet i huset jeg får helt lystett. Det fungerer ganske greit. På dagen glipper det litt lys inn gjennom sprekkene i dørekarmen, men det skal jeg ordne med å henge opp en gardin. Foreløbig bruker jeg bare en sort søppelsekk og laster filmen inni den. Har eksponert 6 ark med Fuji Velvia 100F i dag, og skal få den fremkalt hos Antonio Stasi i morgen. Forhåpentligvis får jeg den tilbake i morgen også. Er litt spent på resultatet. Hvis noen av de blir supre, så sender jeg det til England og får det trommelscannet. Ah. Storformat er gøy. Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Husk temadagen i dag folkens! Temaet denne dagen er «gjennom». Ta et bilde som enten er tatt gjennom noe, et glass, en dorull, en tunnel, et vindu, eller av noe som beveger seg gjennom noe, for eksempel en pil som går gjennom en vannmelon, en bil gjennom en tunnel. Her gjelder det å tenke nøye gjennom hva man vil ta bilde av, før man tar bilde av noe gjennom noe ;-)Fokuset bør være på det fototekniske i kameraet, få frem fart, skarphet, uskarphet, forvridninger og andre effekter uten å gå amok i Photoshop. Normalt etterarbeid er selvfølgelig innenfor. Beskriv gjerne hvordan du gikk frem for å ta bildet. 1 Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 (endret) Husk temadagen i dag folkens! Temaet denne dagen er «gjennom». Ta et bilde som enten er tatt gjennom noe, [...] Er bilder tatt gjennom objektiver kvalifisert? Endret 28. april 2013 av C₈H₁₀N₄O₂ 1 Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Er bilder tatt gjennom objektiver kvalifisert? Så lenge objektivet ikke er festa på kameraet så er det vel greit (Freelensing) Men det er jo ikke noe rett eller galt, bare et spørsmål om man mener man treffer temaet selv eller ikke 2 Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Jeg avventer litt med å velge ut bilde til temadagen i dag. Siden jeg selv fikk være med på en flott tur i går, så bestemte jeg meg for at det er 4-åringen min sin tur i dag. Vi reiser hvert øyeblikk på Barnas fotodag i Horten som arrangeres på Preus Fotomuseum på Karljohansvern. For de som ble veldig interessert nå, så varer det frem til klokken 17 i dag, som det fremgår av linken over. 2 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Bruce Springsteen i morgen eller noe som er ekstremt kjedelig/meningløst, men gir mye mer cash..... vanskelig valg. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Bruce er i byen på tirsdag også ... Lenke til kommentar
TGB Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Bruce er i byen på tirsdag også ... Jeg vet, heller i den retningen noe motvillig. Første dag på konserter er alltid mest stas. Lenke til kommentar
pmbpictures Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 Vet ikke om jeg har lyst til og lage en "canon" ut av den ødelagte 17-70'n, eller om jeg skal prøve og lure svensk customer-support.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå