TGB Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Bruce Springsteen neste uke Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Bruce Springsteen neste uke Jepp Lenke til kommentar
TGB Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Jepp Venter i spenning på klarsignal fra management; 600mm'en min er mer enn klar! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Minner om Stavern/Mølen turen på lørdag. Fler som er interessert i å bli med? 1 Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Nå er temadagen til søndag godkjent og lagt ut, håper folk blir med Temaet denne dagen er «gjennom». Ta et bilde som enten er tatt gjennom noe, et glass, en dorull, en tunnel, et vindu, eller av noe som beveger seg gjennom noe, for eksempel en pil som går gjennom en vannmelon, en bil gjennom en tunnel. Her gjelder det å tenke nøye gjennom hva man vil ta bilde av, før man tar bilde av noe gjennom noe ;-) Fokuset bør være på det fototekniske i kameraet, få frem fart, skarphet, uskarphet, forvridninger og andre effekter uten å gå amok i Photoshop. Normalt etterarbeid er selvfølgelig innenfor. Beskriv gjerne hvordan du gikk frem for å ta bildet. Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Har testa WU-1b'en litt mer nå, den fungerer veldig bra sammen med appen DSLRDashboard på nettbrettet. Veldig praktisk når man får brukt det litt, der får man gjort alle innstillingene som man ellers må fikle på kameraet for å få gjort. 1 Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Noen som aner hvor jeg kan få tak i en høykvalitets akvariumsvarmer? Trenger det til vannbad under fremkalling av fargefilm. Noe slikt som denne http://www.drsfostersmith.com/product/prod_display.cfm?pcatid=21333 Skulle gjerne ha kjøpt den der, men da er det jo problemer med omformere og faenskap. Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 (endret) Er det noen her som har erfaring med uoriginale batterigrep? Typ de som koster 2-300kr på ebay. Merker at jeg har behovet for et grep, men ikke behovet for å legge ut 15-1700kr for et :-P Noen som aner hvor jeg kan få tak i en høykvalitets akvariumsvarmer? Trenger det til vannbad under fremkalling av fargefilm. Noe slikt som denne http://www.drsfoster...fm?pcatid=21333 Skulle gjerne ha kjøpt den der, men da er det jo problemer med omformere og faenskap. Dahls Dyrerike pleier å være gode på sånne tekniske akvarieting. Endret 24. april 2013 av Wraith 1 Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 24. april 2013 Del Skrevet 24. april 2013 Er det noen her som har erfaring med uoriginale batterigrep? Typ de som koster 2-300kr på ebay. Merker at jeg har behovet for et grep, men ikke behovet for å legge ut 15-1700kr for et :-P Dahls Dyrerike pleier å være gode på sånne tekniske akvarieting. Takk! Fant det jeg trengte Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Mobilt pinholekamera - For viderekomne Jeg har planer om å ta en tur inni det kamerahuset på søndag, hvis det ikke er stengt for eksponering da. Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Begynner å komme noen tester av Zeiss Apo-Sonnar 2,0/135: http://lcap.tistory.com/entry/APO-Sonnar-135mm-f2-Review http://www.lensrentals.com/blog/2013/04/zeiss-ze-135mm-f2-vs-canon-135mm-f2l Trondsters 125mm får tøff konkurranse.... Lenke til kommentar
egilh Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 135mm'eren er til å sikle av. Alt jeg har sett hittils av eksempler er sikleverdig. For noe annet: Det er visst delvis måneformørkelse ikveld, fra 21:54. Ser ut som det kan bli litt skyer her desverre, men kan fort hende jeg tar en tur utenfor døra. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 (endret) Zeiss APO-Sonnar T* 2/135 er særs sikleverdig - blant annet fordi den er apokromatisk - ser ut til å være en höjdare.. Ellers er det lett som anmeldelser kan påvirke oppfattelsen av ting - jeg kommer nå ikke til å kjøpe Sigma 35/1.4 - jeg tror etter dette ikke lenger at det er et bra kjøp... Endret 25. april 2013 av Trondster Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 For noe annet: Det er visst delvis måneformørkelse ikveld, fra 21:54. Ser ut som det kan bli litt skyer her desverre, men kan fort hende jeg tar en tur utenfor døra. Det forklarer hvorfor det holder på å skye over 3 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Er det bare meg, eller begynner Øygarden-saken å minne mer og mer om et visst satire-program? http://www.youtube.com/watch?v=kBOEInQJHww 3 Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Er det bare meg, eller begynner Øygarden-saken å minne mer og mer om et visst satire-program? He, he, og "Little Norway" blir vel bare et understatement! Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Tidligere så hadde tamron et bilde på hjemmesiden sin hvor man kunne zoome ut og inn for å se forskjell på forskjellige på f.eks. 18mm og 250mm. Er det noen som kan hjelpe meg med å finne det bilde, hvis det fortsatt er der. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Tidligere så hadde tamron et bilde på hjemmesiden sin hvor man kunne zoome ut og inn for å se forskjell på forskjellige på f.eks. 18mm og 250mm. Er det noen som kan hjelpe meg med å finne det bilde, hvis det fortsatt er der. Her har du den Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 du kan også laste den ned til egen maskin. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 25. april 2013 Del Skrevet 25. april 2013 Sigma APO-Sonnar T* 2/135 er særs sikleverdig - blant annet fordi den er apokromatisk - ser ut til å være en höjdare.. Har du spennende innside-informasjon fra Sigma, eller er det bare jeg som ikke har fulgt med? Forresten, hvis du liker apokromatiske ting burde du sjekke ut Coastal Optics 60/4 -- den fokuserer UV, IR og synlig lys likt, og transmitterer alt fra 290 til 1500nm! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå