Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Hmmm, jeg holder på å gjøre om nettsiden min helt, og tenker å inkludere endel positive kommentarer og tilbakemeldinger jeg har fått på fotograferingen både muntlig og skriftlig. Kan jeg gjengi slike sitater på nettsiden min uten å måtte kontakte alle det gjelder for å høre om det er greit?

Omtrent som dette:

"Det er så gøy å ha deg i forretningen og å se deg fotografere, for du legger sjela di i hver eneste bil!"

- Ola, Bilbutikk5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånne sitater har vel egentlig alltid motsatt effekt på meg, jeg har null tiltro til at de er ekte, og om de er ekte vil jeg alltid lure på hva personen har fått betalt for å sette navnet sitt der.

Lovlig sett har du nok ikke noe problemer med det så lenge du kan bevise at sitatene faktisk stemmer, men du bør nok kontakte folk i forveien. Ingenting skader deg vel mer enn om noen (for eksempel TV2 hjelper deg) skulle ringe hjem til en av disse personene og få svaret "Nei dem kjenner jeg ikke til".

Lenke til kommentar

Heheh, jeg er en ærlig og oppriktig fyr, og gjør alt for at kundene skal bli fornøyde. Om de ikke er det, så sender jeg ikke regning, fordi jeg tror et godt rykte er viktigere enn det meste.

Uansett, enig i at det ikke er noe særlig å bli sitert på slikt uten å vite om det, så jeg skal ringe dem det gjelder. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Heheh, jeg er en ærlig og oppriktig fyr, og gjør alt for at kundene skal bli fornøyde.

Tviler ikke på det, men jeg er likevel enig med Wraith. Ser jeg den type sitater/reklame skal det ekstremt mye til at jeg ikke surfer videre, men folk reagerer sikkert forskjellig ellers hadde det vel ikke vært så vanlig å bruke det.

Lenke til kommentar

Er på jakt etter en så liten ryggsekk som mulig for Olympus OM-D med kit+40-150mm objektivet samt ett lite Benro karbonstativ.

Jeg har en LowePro Photo Sport 200 og er relativt fornøyd med den. Får E-M5 i fotorommet, plass til en ekstra liten linse også og et Gitzo traveller går inne i sekken, men mulig den er større enn du ønsker deg. Rimelig fornøyd, men bæreremmene er litt spinkle. Har ikke lest testen jeg linket til, men de hadde en del bilder av sekken.

Lenke til kommentar

Skal sjekke på www har sett flere tester og videoer av de mindre modellene til Lowepro og Fastpack 100 virker også interessant.

Livet skal ikke være enkelt nå ser det ut som Nasjonal Fotovandring går i dass i år igjen for min del, hva er det egentlig med 25 mai daaaaa. Dere andre får ha en flott tur !

Endret av fo2re
Lenke til kommentar

Uansett, enig i at det ikke er noe særlig å bli sitert på slikt uten å vite om det, så jeg skal ringe dem det gjelder. :)

Ville nok heller ha laget en portefølje med bildene og referanse til kunde, selvsagt spurt først om kundene synes det er greit og gi referanser.

Lenke til kommentar

Fikk meg en WU-1b (trådløs sender) til kameraet i dag, interessant liten sak. Veldig kjekt å kunne bruke nettbrettet til å sjekke fokus fra hvor man måtte ønske i steden for å måtte bøye seg ned og se på den lille skjermen. Fatter ikke hvordan folk overlevde før i tia med analog film :-P

Så langt er jeg godt fornøyd med den. Det er en del input lag, men det ligger vel sikkert vel så mye på mobilen som på kameraet, og man kan vel kanskje ikke forvente så veldig mye av en liten dings til ~450kr.

Programvara er brukbar og, men kunne gjerne sett at det var muligheter til å stille blender/lukker/iso på den, men det kommer vel kanskje etter hvert.

Endret av Wraith
Lenke til kommentar

Finnes det program til windows/mac som gjør det mulig å konfigurere Canon 1DX fra datamaskin?.. dvs for å lage konfigurasjons oppsett for kamera?..

Kjøpt 1DX nå? :)

Edit:

Om jeg ikke husker feil så kan man på 1Dx(og andre i den serien) lagre innstillingene på CF; dette er igjen en fil som kan lagres på pc/mac om ønskelig.

Edit2:

http://www.dpreview.com/forums/post/42614419

Endret av TGB
Lenke til kommentar

EOS Utility?

Prøvde det, men der var det ikke mulig å redigere "Communication settings". Måtte bare bite i det og sette alt opp direkte på kamera... Litt pain, men ikke mer enn det :)

PS: Hos Nikon er det mulig å redigere absolutt all instillinger som finnes i kamera, lagre profiler osv. Og til og med lagre profiler som det er mulig å importere på tvers av kamera modeller (innenfor fornuftens grenser:)

Lenke til kommentar

Nordic Light fotofestival, i Kristiansund, starter idag (23.- 27.april): http://nle.no/festival-2013/

Regner med det blir en tur til helgen.... :yes: Alltid inspirerende/kjekt å vandre rundt på de forskjellige utstillingene... :whistle:

PS!

Utstillingene er i tillegg åpne noen timer på dagtid fra 28.4.-5.5.13 (åpningstider 12.00-18.00, bortsett fra de to søndagene med åpningstid 12.00-16.00)

Endret av smort1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...