CardinalGuzman Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Noen som vet om det er mye å spare på å kjøpe fotoutstyr i Sverige? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Noen som vet om det er mye å spare på å kjøpe fotoutstyr i Sverige? Bortimot ingenting ... 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 (endret) Bortimot ingenting ... Jeg vil heller si motsatt, de gangene jeg har sett fotoutstyr i Svenske butikker "strekningen Strømstad/Uddevalla/Gøteborg" er de relativt mye dyrere en i Norge. Så faktisk et D90 den gangen det var gjengse salgsvare til 11.000.- i en Svensk butikk da kostet det rundt 6000.- i Norge hvis jeg ikke husker helt feil. Endret 20. april 2013 av Nautica Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Noen som vet om det er mye å spare på å kjøpe fotoutstyr i Sverige? Jeg vil si at Norge er kanskje ett av de billigste landet i europa på fotoutstyr. Spesielt dersom man har firma og kan skrive av MVA. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Step up ringer, yay or nay? Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Hvis jeg ikke husker feil er step up-ringer den varianten der du f.eks. setter et 77mm filter på et 67mm objektiv. I så fall er det aldeles glimrende. Da kjøper du bare filter til ditt største objektiv, og så kjøper du rimelige step up-ringer til dine andre objektiver. Disse koster et par dollar på ebay. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Hvis jeg ikke husker feil er step up-ringer den varianten der du f.eks. setter et 77mm filter på et 67mm objektiv. I så fall er det aldeles glimrende. Da kjøper du bare filter til ditt største objektiv, og så kjøper du rimelige step up-ringer til dine andre objektiver. Disse koster et par dollar på ebay. Jepp, blir ikke problematisk før på veldig vid vinkel. Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Jepp, blir ikke problematisk før på veldig vid vinkel. Ok, det ante jeg ikke. Heldigvis er supervidvinkelen min også objektivet med størst filterdiameter. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 20. april 2013 Del Skrevet 20. april 2013 Glad Canon sin 17-55 og Sigma 10-20 har 77mm gjenger jeg. Føler foreløpig ikke for filterbruk på andre objektiver. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Noen som har link til noen greier step ups? Kjøper filter på 77mm og trenger til 58mm og 67mm Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Ser ikke ut som om Ebay registrerer handler jeg har gjort før 2013, så jeg finner ikke selgeren jeg brukte, men jeg fant en som var rimelig, anbefalt og som hadde gratis frakt. Mener jeg betalte 2-3 dollar per stykk, men du finner dem til under 1 dollar også. Lenke til kommentar
CardinalGuzman Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Jeg vil si at Norge er kanskje ett av de billigste landet i europa på fotoutstyr. Spesielt dersom man har firma og kan skrive av MVA. Jeg kan nok ikke skrive av MVA dessverre. Er kun en ussel lønnsmottaker / fritidsgiver. 1. Hva heter et slikt filter man kan sette på for å ta lange eksponeringer på dagtid? 2. Pris? Lenke til kommentar
polljen Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Jeg kan nok ikke skrive av MVA dessverre. Er kun en ussel lønnsmottaker / fritidsgiver. 1. Hva heter et slikt filter man kan sette på for å ta lange eksponeringer på dagtid? 2. Pris? Gråfilter også kjent som ND-filter. Pris og kvalitet følges ofte hånd i hånd, så det spørs hvor mye du vil spandere. Jeg ville ikke gått for de billigste e-bayfilterene. ND-filter kommer også i forskjellige "styrker" . Høyere tall i ND-benevnelsen, vil "fjerne" mer lys enn lavere tall. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Litt fra gårsdagens Idol-runde: http://www.berlandfoto.no/idol-sjette-finalerunde/ 1 Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Ser ut til at det blir en 2-3 år gammel canon 24-70 2.8L på meg for 6000kr ;D 1 Lenke til kommentar
KristianJV Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Den lille mot den store... Lenke til kommentar
ulfgre Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Så bra ut det der, eneste ordet jeg stoppet på er tunnel viewfinder. Kan ikke si å ha sett det brukt i den sammenhengen, tunnel altså. Tunnel viewfinder var Fuji sin beskrivelse.. viewfinder er bedre kanskje ? Lar det stå som det er. Tror alle skjønner den uansett. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 21. april 2013 Del Skrevet 21. april 2013 Ser ikke ut som om Ebay registrerer handler jeg har gjort før 2013, så jeg finner ikke selgeren jeg brukte, men jeg fant en som var rimelig, anbefalt og som hadde gratis frakt. Mener jeg betalte 2-3 dollar per stykk, men du finner dem til under 1 dollar også. Ebay har ett par valg hvor du kan velge eldre ordre etter årstall, så alt du har handlet skal være tilgjengelig flere år tilbake i tid. Er på jakt etter en så liten ryggsekk som mulig for Olympus OM-D med kit+40-150mm objektivet samt ett lite Benro karbonstativ. Har funnet disse 2 så langt: - Think Tank Streetwalker - Lowepro Flipside 200 Hvis noen har alternativer så fyr løs, tar gjerne imot erfaringer med de 2 som er tatt med her. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Mobilt pinholekamera - For viderekomne Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Mobilt pinholekamera - For viderekomne ...med hengerfeste... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå