Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fargeprofil du bruker under opplastingen er den vanligste feilen.

Jeg har ikke endret fargeprofil. Samme bilde som kontrolleres i redigeringsprogrammene og win bildevisning.

Edit: Sjekket med IE Explorer, og der vises bildet "riktig"

Bruker Chrome ellers, og der og som sagt win fotovisning er det "feil" Samme visning i Firefox som Chrome..

Edit 3 eller noe. Feilen lå i fargeprofilen til skjermen.

Endret av Rowdy Yates
Lenke til kommentar

En ulempe med slike adaptere er at de krever å konsumere en del av registeravstanden. I praksis at objektivet må være tilpasset et annet system enn de kameraet bruker. Det fører til tap av AF, blenderkontroll, optisk stabilisator etc. Derfor synes jeg ND-filtre bør være integrert i kameraet.

Lenke til kommentar

Problemet med ND filterhjul er at de tar for mye plass i små kameraer.

Tessive Time Filter er et elektronisk global liquid crystal shutter som er synkronisert med sensor (for digital film kamera).

RED eiere har ønsket seg interne ND filtre lenge. Nå viser det seg at RED mest sannsynlig har kjøpt Tessive teknologien og integrert den i en objektiv fatning og kalt den RED MOTION MOUNT.

The RED MOTION mount not only incorporates an integrated 8x Electronic ND filter in adjustable 1/100 stop granularity, but also overtakes the sensors timing to give you a true global shutter. All integrated and controlled by the camera UI. Eliminates Shutter Judder and defeats temporal aliasing.
Lenke til kommentar

Integrerte ND-filter behøver ikke utformes som et hjul og de behøver ikke være sirkulære. De kan være som en firkant med glass som føres inn i et spor foran sensoren. Dvs. et filtersett med 3 stk 25x37x0,5 mm glass, 0,5mm avstand mellom de trenger et volum i kamerahuset på 2,3 kubikkcentimeter pluss motoren som driver de og en vekslemekanisme. Med en passe liten mikromotor og veksler snakker vi om under 3 kubikkcentimeter, altså rundt 2-5 promille av volumet til vanlige dslr. Volumet i utskjøvet tilstand foran sensoren regner jeg ikke fordi det uansett er et volum man ikke kommer bort fra. Det er en del av hulrommet mellom sensor og fatning. Det forutsetter at kameraet ikke har speil. Har det speil kan det det bli trangt å få 2,5mm ledig plass mellom speilet og lukkeren, eventuelt mellom lukkeren og sensoren.

Lenke til kommentar

Noen her som kan fortelle meg hvilken versjon av Kindle jeg bør velge?

Bruker i dag kindle app på ipad og telefon, men har bestemt meg for å kjøpe enten vanlig kindle eller paperwhite, men er litt usikker på om paperwhite er så mye bedre enn vanlig... Og 3G - er det noen vits?

Lenke til kommentar

Noen her som kan fortelle meg hvilken versjon av Kindle jeg bør velge?

Kan ikke svare deg, men interessert i å høre konklusjonen. Leste mye på et Sony lesebrett et par år, men gikk så over til mobilen og en Galaxy 7.7. Savner batterilevetiden til Sonyen, men skal mye til at jeg bruker den nå selv når jeg har DRM-frie bøker.

Det jeg i hvert fall ville hatt i dag er bakgrunnsbelysning for lesing i mørket og ser Paperwhite har det og best mulig kontrast synes jeg også er verdt en del. 3g ser jeg ikke så mye poeng med da jeg stort sett klarer å skaffe bøker når jeg har tilgang til WiFi og med den må du ha ekstra sim-kort for å få noen glede av funksjonen, tastatur ser jeg derimot som en fordel, men ikke sikker på om det oppveier ekstra størrelse - spørs på bruksområdet.

Personlig leser jeg en del Pdf'er og lærebøker også og det er nok hovedgrunnen til at jeg foretrekker en Pad med farger fremfor rent lesebrett i dag, men hadde det ikke vært for det hadde jeg vurdert en Paperwhite.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en eldre Kindle versjon, som jeg nesten ikke bruker lengre da det er lettere å lese det meste på nettbrettene mine i stedet. Men skal jeg eller lese noe ute i friluft til sommeren, så kommer nok Kindelen frem igjen. Jeg ville nok vurdert en Paperwhite hvis jeg skulle oppgradert.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tenker nok at jeg ender opp med en paperwhite selv, prisforskjellen er ikke stor i usa. Når det gjelder 3G så mener jeg å ha lest at du ikke trenger simkort, og at datatrafikk er inkludert? Mulig jeg husker feil... Spiller uansett ikke så stor rolle, wifi burde rekke lenge.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Kindle i 2 ½ år, først en vanlig med tastatur; da den sluttet å virke, kjøpte jeg en uten tastatur, det popper opp et skjermtastatur ved hjelp av en tast. Litt tungvint, men har egentlig veldig sjelden hatt bruk for det, alle kjøp gjør jeg stort sett via PC. Da jeg måtte kjøpe ny Kindle i fjor, vurderte jeg også Paperwhite, men jeg var redd for at jeg ville bli forstyrret av touchscreenfunksjonen hvis jeg uforvarende kom borti det mens jeg leste. Lesbarheten på den ordinære er god nok for ren tekst, men hvis du er ute etter god grafikk, må du vel over på Kindle Fire, men da blir vekten over det dobbelte.

3G har jeg aldri savnet, ville bare gi ekstra utgifter, bruker wifi for nedlasting av kjøp.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...