Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Vet ikke hva de betaler i himmelen, jeg. Vi betaler ingenting. ;)

Harpekurs, kanskje? Vingeflaksing for viderekommende?

En kan i alle fall ikke fotografere Gud, det er litt kjipt.

Forøvrig ble jeg spurt om legg på polet i dag, for første gang på lenge. De burde begynne å kjenne meg igjen, så mye jeg bidrar til felleskassa med innkjøp av sprit.

Liker faktisk Coolpix bedre og bedre. Skarpheten tiltaler meg, og den litt absurd dårlige og distrosjonsrammede vidvinkelsatsen. Det er litt mer slap-dash å fotografere med noe slikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men du er jo en svært søt gutt, da. Så det skal du bare ta som et kompliment.

Nå må du ikke legge ann på meg da... ;) men nå vet jeg jo at du har en kvinne i ditt liv...

Hadde du en mannlig samboer på den tiden, eller var det bare den vannlige greia at kule liberale mennesker gjerne går på homsesteder...

Da jeg har hvert ute på homsesteder har jeg bare blitt antastet av ekle menn i 40 år som ikke tar nei som et nei, så holder meg helst unna...

Det var nok en kvinnelig samboer, og som du sier så var det hipt å gå på slike nattklubber for liberale mennesker på den tiden. Og partyfolket. Så lysruten var ganske enkel: En stram en i pianobaren på Hotell Horge, resten av kvelden på Cafe Opera og natten på klubben i C.Sundtsgate 53. Ahh, det var herlige dager.

Apropos slibrige førti år gamle homser på sjekken så var det lite av dem der, men en ung George Michael-lookalike forsøkte å presse meg på meg utenfor. Min daværende kvinne så rødt før jeg fikk tid til å reagere selv, og tydde til håndgripelige argumenter kombinert med et høyt "Hey, han der er min!!!". Det var siste gang jeg opplevde noe som kunne vært ubehagelig. Siden ble jeg kjent som den hyggelige (og utrolig mandige) heteroen med den voldelige kvinnenen. Status klarlagt. Morsomme minner å ser tilbake på nå som nettene blir stadig kortere i den andre retningen.

Lenke til kommentar

Har nettopp fått meg en ny HD på 700GB. Av den grunn skal flytte alle mine bilder fra min gamle disk til den nye. Har nå sett litt forskjellige måter å gjøre det på. Jeg kan enten bare kopiere alle bildene til den nye HD-en, og deretter slette de på den gamle. Så må jeg "locate" alle mappene som ligger importert i LR.

En annen mulighet er å styre med noen kataloger. Satt meg litt inn i hvordan det funker, men jeg får inntrykk av at jeg vil få med mye ekstra filer, og at det vil kødde opp mappasystemet mitt. Ser poenget med catologs, men ikke helt til dette formålet.

Noen formeninger?

Må uansett vente på at alle filmene og TV-seriene kopierer seg ferdig først. Tar fort litt tid med et par hundre GB. :p

Lenke til kommentar
Har nettopp fått meg en ny HD på 700GB. Av den grunn skal flytte alle mine bilder fra min gamle disk til den nye. Har nå sett litt forskjellige måter å gjøre det på. Jeg kan enten bare kopiere alle bildene til den nye HD-en, og deretter slette de på den gamle. Så må jeg "locate" alle mappene som ligger importert i LR.

En annen mulighet er å styre med noen kataloger. Satt meg litt inn i hvordan det funker, men jeg får inntrykk av at jeg vil få med mye ekstra filer, og at det vil kødde opp mappasystemet mitt. Ser poenget med catologs, men ikke helt til dette formålet.

Noen formeninger?

Må uansett vente på at alle filmene og TV-seriene kopierer seg ferdig først. Tar fort litt tid med et par hundre GB. :p

Jeg hadde kopiert hele mappen for så å fjerne de fra den gamle disken i etterkant. Satte selv inn et par 1TB disker her om dagen og gjorde det slik. Etter kopieringen døpte jeg om den nye disken til det den bokstaven den forrige hadde. Slik kan du gjøre og da slipper du å endre noe i programmene i etterkant.

Lenke til kommentar
Jeg hadde kopiert hele mappen for så å fjerne de fra den gamle disken i etterkant. Satte selv inn et par 1TB disker her om dagen og gjorde det slik. Etter kopieringen døpte jeg om den nye disken til det den bokstaven den forrige hadde. Slik kan du gjøre og da slipper du å endre noe i programmene i etterkant.

Jeg har såpass mye annet på den disken at jeg velger å beholde HD-bokstaven. Der jeg har Mine dokumenter, musikk og mye andre "løsfiler". Ting som ikke har noen bestemt sjanger mao.

Har oppsettet:

C: Windows, Programmer, Spill

D: Video

E: Filer

G: "Ny"

C: og E: er samme HD, men forskjellige partisjoner. Jeg har foreløpig all foto på E:. Nå flytter jeg all video over fra D: til G:. Så omdøper jeg D: fra Video til Foto. Da har jeg en egen HD på 400GB til kun foto! :D Bør bli bra. Nå er videokopieringen også straks ferdig. Akkurat der, faktisk! ;)

EDIT:

Ja, Marius, jeg føler meg kjempestolt. Varmer godt inni meg. Solgt forsåvidt en D300 også. ;)

Endret av IceFox
Lenke til kommentar
Som sagt, da jeg spurte deg hvilken kvalitet du lagret JPG bildene dine, er jeg ute etter å se om du komprimerer for mye, for jeg ser rundt 10 plasser som lider av for hard komprimering...

Edit: Hard/dårlig

Vel, skjermdumpen viser innstillingene for export i Lightroom, så slipper du min dårlige forklaring :)

post-24104-1216492785_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...