Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har sett på sendingen på Viasat 4 helt siden 18.30 så fikk det med meg...

Typisk store kamper, mye ståhei før, men kjedelig kamp!

Den kampen burde vært avgjort i første runde, så nesten ut som Brækhus ble så overrasket at hun ble litt paff/usikker i første runde.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

tar helvetes lang tid å åpne på ipad, flere minutter, men den funker. har ikke testet på mobil.

Ja, det er et HELVETE...og bare fordi de har aktive koblinger til facebook på forsiden. Håper de snart rydder...

Godt at det ikke bare er meg. Takk for tilbakemeldingen :)

Lenke til kommentar

Adblocker solves all your problems! Er det ikke synlige reklamer som gjør det er det statistikk og anna møl i bakgrunn som gjør at sider tar år og dag for å laste ;P

Det er ikke at det tar lang tid som irriterer mest, men at det fryser opp hele nettleseren og med en femti prosents sjans for at hele nettleseren krasjer.

Og når sånt sjer, så blir det ikke handel og mindre penger i kassa til den nettbutikken

Funker adblock i apple verdenen?

Endret av ringperm
Lenke til kommentar

Har skaffet 70-200 f/2.8 VRII, og har oppdaget et litt snodig fenomen. Når jeg tilfører lens correction i LR, blir hjørnene mye lysere enn resten av bildet. En slags motsatt vignettering. Ganske irriterende faktisk..

Det er vel fordi den korrigerer vignettering. Du kan jo forsøke å ta bilde av en hvit vegg og se om orignalbilde har dette. Evt lysegrått.

Lenke til kommentar

Det er vel fordi den korrigerer vignettering. Du kan jo forsøke å ta bilde av en hvit vegg og se om orignalbilde har dette. Evt lysegrått.

Jo takk. Jeg skjønner hvordan lens correction fungerer i LR. Det er meningen at den objektivprofilen skal justere vignettering. Ikke tilføre motsatt effekt.

*edit* En av mulighetene er at det er en eller annen bug. Har nettopp kjørt nyinstallasjon av operativsystemet og programmene. Skal forsøke å installere LR på nytt, så får man se. Det var ikke slik før formatering. Har også en laptop med LR som jeg bruker i felten, og her er det heller ikke slike tendenser å spore.

Endret av Kenneth Solfjeld
Lenke til kommentar

Har skaffet 70-200 f/2.8 VRII, og har oppdaget et litt snodig fenomen. Når jeg tilfører lens correction i LR, blir hjørnene mye lysere enn resten av bildet. En slags motsatt vignettering. Ganske irriterende faktisk..

Bare vill speskulasjon -- men kan det være at Lightroom bruker profilen for den eldre utgaven av objektivet, som så vidt meg bekjent vignetterer vesentlig mer enn den nye? I så fall burde det vel kunne oppstå en slik overkorreksjon?

Lenke til kommentar

Har filosofert litt over problemet nå. Kanskje det ikke er LR som er problemet, men objektivet. Det kan være at under spesielle omstendigheter, når bildet tas i motlys med sterke refleksjoner, at en svakhet i konstruksjonen avsløres.

Her er et bilde jeg tok i går. Ikke spesielt bra bilde, men det illustrerer problemet ganske godt. Har dratt litt hardt i spakene for å fremheve problemet.

post-43539-0-27938300-1365953283_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...