Nautica Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 (endret) De snør det snør hipp hipp hurra, og frem med piggdekkene igjen Endret 11. april 2013 av Nautica Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 De snør det snør hipp hipp hurra, og frem med piggdekkene igjen Klarte å sette meg fast med bilen i innkjørselen min idag, måtte ringe husverten for å få han til å trekke meg løs... Har dog ikke fått av vintersokkene enda. - Kolbjørn Lenke til kommentar
egilh Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Jeg får da virkelig håpe at de aller fleste har beholdt vinterdekke sine litt til. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Har fortsatt piggdekkene på, jeg. Der blir de i et par uker til. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Sitter og er veldig usikker, vil ha en sigma 35mm 1.4, og kan bytte inn min 50mm 1.2L og få 2500 vedsiden av, men siden det ikke finnes noen 35mm 1.4 på bruktmarkedet så er jeg veldig usikker på hva den er verdt og om jeg gjør en grei/god/dårlig deal Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Sitter og er veldig usikker, vil ha en sigma 35mm 1.4, og kan bytte inn min 50mm 1.2L og få 2500 vedsiden av, men siden det ikke finnes noen 35mm 1.4 på bruktmarkedet så er jeg veldig usikker på hva den er verdt og om jeg gjør en grei/god/dårlig deal Ifølge team biathlon har det ikke ligget et sådan objektiv på bruktmarkedet ennå, du får bruke magefølelsen din Lenke til kommentar
Nelson09 Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Sitter og er veldig usikker, vil ha en sigma 35mm 1.4, og kan bytte inn min 50mm 1.2L og få 2500 vedsiden av, men siden det ikke finnes noen 35mm 1.4 på bruktmarkedet så er jeg veldig usikker på hva den er verdt og om jeg gjør en grei/god/dårlig deal Forstår jeg deg rett får du 2500 +objektiv,. bruktpris på 50mm har vel kommet ned i 8000 . Sigmaen tror jeg det er en stund til vi får se i noen grad på bruktmarkedet og prisen i butikk tror jeg også vil være stabil lengre enn for mange andre tidligere sigma objektiver. Kan ikke se du gjør en dårlig deal hvertfall. Og hva skal du med 50en når du egentlig vil ha noe annet? Lenke til kommentar
ulfgre Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Sitter og er veldig usikker, vil ha en sigma 35mm 1.4, og kan bytte inn min 50mm 1.2L og få 2500 vedsiden av, men siden det ikke finnes noen 35mm 1.4 på bruktmarkedet så er jeg veldig usikker på hva den er verdt og om jeg gjør en grei/god/dårlig deal Si fra om du vil bytte med min Sigma 35 da. Funnet ut at jeg ikke vil gi slipp på Carl Zeiss 35'ern alikevel så ville vurdert en ok byttehandel for å få f1.2. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 (endret) Ifølge team biathlon har det ikke ligget et sådan objektiv på bruktmarkedet ennå, du får bruke magefølelsen din Hvis vi sier mitt objektiv er verdt 8k, og jeg får 2500 og en sigma 35mm 1.4 så betyr det jo at jeg gir 5500kr sånn "teknisk sett" for sigmaen.hmm. Si fra om du vil bytte med min Sigma 35 da. Funnet ut at jeg ikke vil gi slipp på Carl Zeiss 35'ern alikevel så ville vurdert en ok byttehandel for å få f1.2. Snakker vi da samme deal som med han andre eller tenkte du bedre tilbud? Tar det da helst med deg, da du er akamist og han er foto.no'ist pluss du er jo hvalerfyr, og jeg er som regel på hvaler i forbindelse med jobben på fredager=) Endret 11. april 2013 av Bjørnli Lenke til kommentar
ulfgre Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Er nok foto.no'ist jeg og Men 35'ern og 2500kr høres ut som en meget god deal for deg ? Har ikke tenkt så langt som pris enda, men Sigma 35 er jo ny og virker som de som har den holder godt fast på den. Men send en mail eller PM så ser vi om vi finner en deal. 1 Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Da jeg vurderer en Sigma 35mm F1.4 selv, kan jeg spørre deg om hvorfor du beholder Zeiss'en på bekostninng av Sigma sin? Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Er nok foto.no'ist jeg og Men 35'ern og 2500kr høres ut som en meget god deal for deg ? Har ikke tenkt så langt som pris enda, men Sigma 35 er jo ny og virker som de som har den holder godt fast på den. Men send en mail eller PM så ser vi om vi finner en deal. maila deg Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Nå har heldighvis Nikon 600mm F/4 VR som de hadde til salgs hos Stavanger foto blitt solgt, da slipper jeg å tenke noe mer på det. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Nå har heldighvis Nikon 600mm F/4 VR som de hadde til salgs hos Stavanger foto blitt solgt, da slipper jeg å tenke noe mer på det. Så kjedelig da, AF-S 600mm f/4 VR er magisk Lenke til kommentar
ulfgre Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Da jeg vurderer en Sigma 35mm F1.4 selv, kan jeg spørre deg om hvorfor du beholder Zeiss'en på bekostninng av Sigma sin? Carl Zeiss Distagon gir en helt egen 'look' i bildene. Utrolig bildekvalitet og helt utrolige farger. Magi på f11. At det ikke er AF er eneste minuset på denne. Video blir og helt noe annet med Zeiss. Kan ikke vise til noe konkret eller bevise hva jeg mener. Det er bare noe med 'WOW' faktor i bildene og den ekstreme byggekvaliteten som gjør at jeg liker den. Om du er på facebook så 'lik' Carl Zeiss Lenses siden og se hva folk legger inn der for tiden. Blir færre 'keepers' enn med Sigmaen da - pga mangel på AF. Sletter fler bilder etter en tur med Zeiss'en for å si det sånn. Lenke til kommentar
egilh Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Zeiss hadde vært utrolig spennende, men redd for at det blir en litt for stor investering for lite gevinst for min del. Dog kunne 100mm macro vært aktuellt, kanskje noe for fremtiden Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Har lyst på den nye 2/135'en, jeg - men det blir litt nok vel mye overlapp med 125'en jeg allerede har.. Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Roger Cicala kjører test av 2/135 og melder om absolutely smoking resolution. Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Så kjedelig da, AF-S 600mm f/4 VR er magisk Jeg så objektivet med en gang det ble lagt ut på brukten på foto.no, så jeg kunne kjøpt det for 50.000,- Var inne på tanken flere ganger å kjøpe det bare for å prøve det. Pengene hadde jeg jo lett fått igjen. Det som bremset meg var at je ikke stoler på butikker når de oppgir stand, stavanger foto koster aldro på seg noen bilder heller. Og så tenkte jeg på hvor mye jeg brukte 400 2.8 VR, det var ikke mye. Et nytt fra Adorama koster idag ca.57.000,- + mva som jeg får tryllet bort, og da er det helt nytt. For det jeg vet så var kanskje det fra Stavanger foto et slitt et fra 2007. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Fra en facebookside dedikert til bilkirkegården i tøckfors: Idag fick bilkyrkogården sig ett riktigt lyft. En skylift gör så stor skillnad när man ska fotografera denna fantastiska plats. Inom kort kommer det också ett filmat inslag i SkroTV från den här höghöjdsövningen. Glad fredag på er! /Staffan 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå