Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for tipset!

Edit:

Synes det gikk fint å gjennomføre denne enkle rensingen. Jeg benyttet denne belgen:

http://www.elkjop.no...st-ex-blasebelg

Synes selv det ble mye mindre smuss i optikken:

Resultat:

Så bra!

Litt greiere å ordne selv, enn å vente et par uker :thumbs:

Som du sier, er det ikke så farlig å gjøre dette med et såpass rimelig objektiv.

Belgen får du bruk for til å rense ut støv fra kameraet og div. allikevel.

Anbefaler å støvsuge fotobagen en gang i blant.

Lenke til kommentar

Youre the man LordArild ! Fant x antall linker og alle endte opp på deres nettside blokkert for alt utenfor UK.

Hvis du skal se video som er blokkert så kan du installere MediaHint i Chrome eller Firefox. Da kan du se BBC iPlayer programmer, Hulu, PBS osv. og hvis du har Netflix abonnent får du tilgang til utvalget i USA.

ProxFree server for YouTube fungere også bra men bare for Youtube.

Lenke til kommentar

Så bra!

Litt greiere å ordne selv, enn å vente et par uker :thumbs:

Som du sier, er det ikke så farlig å gjøre dette med et såpass rimelig objektiv.

Belgen får du bruk for til å rense ut støv fra kameraet og div. allikevel.

Anbefaler å støvsuge fotobagen en gang i blant.

Ja, belgen hadde jeg fra før. Det eneste jeg måtte kjøpe inn var presisjons-trekkere. Den jeg hadde knakk når jeg skulle løsne skruene, så da gikk turen til byen hvor jeg fant noen med 10 års garanti. :)

Lenke til kommentar

Nå har Sparebank1 videresendt meg to e-poster i løpet av en uke som jeg absolutt ikke skulle ha, med en hel e-postsamtale med personnummer og private opplysninger fra andres henvendelser relatert til livsforsikringer... Flytter nok mine egne forsikringer over til Gjensidige, lurer på å si ifra til personene det gjelder at Sparebank 1 har sendt meg litt vel mye informasjon.

Gjensidige er ekstremt dyre.

Lenke til kommentar

@Trondster: Lovet å gi tilbakemelding om telekonverteren fra ebay... (Edit: Samme hvor flaut det er, skal jeg stå for det dumme jeg har gjort :blush: )

Skrudde den på 70-300`n nå og forsøkte å fokusere og ta et par bilder på belyste ting ute og her inne.

Det var som å sette et forstørrelsesglass med en gjennomsiktig plastpose utenpå, for så å lyse inn i objektivet med en dårlig lommelykt.

Merkelig nok var byggekvaliteten tilsynelatende skikkelig. Sikkert for å narre.

Sååå, jeg har fått meg et forstørrelsesglass :closedeyes:

Endret av Rowdy Yates
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Oooh - instant Instagram, altså? :D

Få se bilder! Bilder av teleconverteren, og bilde med og uten converter, gjerne sammenlignet med å croppe. Kan være en fin, egen tråd "Billig teleconverter fra eBay - kan det være så dårlig, da?" for å vise andre senere - det kommer innimellom noen som har fått foreslått å kjøpe sånne strap-on-greier.

Sammenlign også gjerne brukt på en normalzoom - kanskje den ikke er fullt så dårlig der?

Interessant med tilbakemelding! :)

Endret av Trondster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Rowdy Yates: Var det en dyr teleconverter?

Nei, bare 160kr inkl. frakt, så det var ikke så ille.

Oooh - instant Instagram, altså? :D

Få se bilder! Bilder av teleconverteren, og bilde med og uten converter, gjerne sammenlignet med å croppe. Kan være en fin, egen tråd "Billig teleconverter fra eBay - kan det være så dårlig, da?" for å vise andre senere - det kommer innimellom noen som har fått foreslått å kjøpe sånne strap-on-greier.

Sammenlign også gjerne brukt på en normalzoom - kanskje den ikke er fullt så dårlig der?

Interessant med tilbakemelding! :)

Ja, god ide! Jeg skal lage en tråd om noen dager.

Det var veldig stor forbedring på 70mm i forhold til 300mm

Dama har heldigvis den gode 18-55 IS II som også er ø58mm.

Gi meg noen dager, så skal jeg lage en antianbefaling.

Noen som vil se en j..... forsmak?

Endret av Rowdy Yates
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...