Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg måtte logge inn i modemet med min Canonskriver som har wifi, men du har usb-tilkobling på skriveren.

Anbefaler og kjøpe et Canonkamera siden man da kan skrive ut bilder direkte fra kameraet på skriveren.

Tror det er mulig å printe fra andre kameraer også; har print valg på Olympus og Panasonic kamerane mine.

Lenke til kommentar

Har egentlig ikke satt meg så mye inn i dette, men man har flere muligheter, men om selfy'en som Panerai har lyst på har alle opsjonene vet jeg ikke.

Det er vel trådløst som krever Canon kamera. Med kabel så går det nok greit med de fleste kameraene som støtter direkte-printing.

Har forresten en gammel Selphy liggende, så det er verdt en test.

Lenke til kommentar

Et fint sammendrag rundt årets aprilsnarrer i foto-verdenen.

Hørte på Radio Norge nyhetene i dag at det var funnet hundekjøtt i pølser ... Ettersom ingen andre har nevnt det, så regner jeg med at det var dagens spøk der i gården.

Likte radio P4 sin spøk jeg, den at hvis man tutet når man kjørte igjennom veibommer/bomringen så ble ikke passeringene registrert grunnet at det var en funksjon som gjaldt utrykningskjøretøy som brukte sirene ikke skulle betale bomavgift, et såkalt smutthull.

Skienavisa måtte trekke tilbake sin spøk som gjaldt Justin Bieber, ble vist hareball med det norske bookingselskapet som ikke likte spøken.

Lenke til kommentar

Likte radio P4 sin spøk jeg, den at hvis man tutet når man kjørte igjennom veibommer/bomringen så ble ikke passeringene registrert grunnet at det var en funksjon som gjaldt utrykningskjøretøy som brukte sirene ikke skulle betale bomavgift, et såkalt smutthull.

Den var det nok en del gikk på, men som ikke vil innrømme det i ettertid.

Skienavisa måtte trekke tilbake sin spøk som gjaldt Justin Bieber, ble vist hareball med det norske bookingselskapet som ikke likte spøken.

Det var nok en god del fjortis-jenter som ble grinete også ...

Lenke til kommentar

Noen her som har erfaring med pris på brukt utstyr ?

Vurderer å selge Nikon 18-200mm VR (1 gen) + Sigma 10-20mm variabel blender, begge er feilfri, komplett med etui, solblender og behandlet pent.

Vurderer 4500,- samlet - grei pris ?

Det er sånn ca. 2500-2800kr for 18-200mm og 2000kr for 10-20mm, så det er ikke helt feil med 4500kr. Det er ikke heller noe varp, så du kan like godt dele dem opp.

Lenke til kommentar

... og dette gjøres ved å trykke F4 én to eller tre ganger, avhengig av hva som skal låses. Ivrig F4-bruk og F1-tast som mangler er blant hovedkjennetegnene ved ivrige Excel-brukere.

Eg synes det er over gjennomsnittet interessant å finne diskusjon om dollartegn og excel prat i en og samme linje her på foto chat`n :)

God morgen forresten.

Lenke til kommentar

Oppløftende å høre. Jeg har egentlig bestemt meg for Tamron sitt 70-300mm USD objektiv når feriepengene kommer. Kommer vel også til å erstatte kit linsen med en bedre vidvinkellinse, men vet ikke helt når det blir.

Tar en tur til Elkjøp for å fremme min sak til uka, så får vi se.

Vel, Elkjøp kunne sende inn til Canon for å avgjøre om det er en garanti sak, men da måtte huset også inn... i ca to uker..

Nå som våren er her synes jeg to uker uten kamera er lenge. Jeg hadde jo akkurat kommet meg i gang, og fått kjenne gleden ved et godt skudd. Men må man, så må man. Håper i allefall at de ikke velger å returnere det tilbake som det er, men reparert / renset, eller erstattet.

Takk til alle dere som har hjulpet meg i prosessen!

Lenke til kommentar

Om du ikke vil sende inn utstyret, er det veldig lett å åpne objektivet selv.

Vipp av den limte ringen rundt frontglasset og skru ut skruene rundt.

Da er det bare å løfte glasset forsiktig ut, og blåse med en belg. Ikke ta på innsiden av glasset! Sett det sammen, skru skruene forsiktig inn og klem på ringen igjen.

Hodelykt og støvfritt miljø anbefales.

Dette er bare et tips, dersom du føler deg fingerferdig nok til å forsøke. Det finnes nok en del youtube videoer om emnet.

Edit: Disse objektivene suger støv, men det synes sjelden på bilder. Som andre har nevnt, er det vanlig flare du har på bildet. Solblender er eneste løsningen for å senke sjansen for dette. På noen bilder kloner jeg det vekk. Ellers kan flare fint være med på visse solskinnsbilder synes jeg.

Endret av Rowdy Yates
Lenke til kommentar

Om du ikke vil sende inn utstyret, er det veldig lett å åpne objektivet selv.

Vipp av den limte ringen rundt frontglasset og skru ut skruene rundt.

Da er det bare å løfte glasset forsiktig ut, og blåse med en belg. Ikke ta på innsiden av glasset! Sett det sammen, skru skruene forsiktig inn og klem på ringen igjen.

Hodelykt og støvfritt miljø anbefales.

Dette er bare et tips, dersom du føler deg fingerferdig nok til å forsøke. Det finnes nok en del youtube videoer om emnet.

Edit: Disse objektivene suger støv, men det synes sjelden på bilder. Som andre har nevnt, er det vanlig flare du har på bildet. Solblender er eneste løsningen for å senke sjansen for dette. På noen bilder kloner jeg det vekk. Ellers kan flare fint være med på visse solskinnsbilder synes jeg.

Hmmm... Det med å gjøre det selv er interessant. Jeg etterspurte denne muligheten i det første innlegget om denne saken, men ingen har nevnt muligheten før nå. Jeg har ingen erfaring med optikk, men er en habil PC reparatør, og har rettet ut CPU / CPU-socket pinner med stø hånd ganske mange ganger.

Dersom youtube overbeviser meg, kan det hende at jeg velger den utveien. I verste fall må jeg kjøpe nytt objektiv, noe som kan være overkommelig også som brukt.

Takk for tipset!

Edit:

Synes det gikk fint å gjennomføre denne enkle rensingen. Jeg benyttet denne belgen:

http://www.elkjop.no...st-ex-blasebelg

Synes selv det ble mye mindre smuss i optikken:

Resultat:

post-296600-0-60361100-1364912813_thumb.jpg

Endret av aspirant
Lenke til kommentar

Nå har Sparebank1 videresendt meg to e-poster i løpet av en uke som jeg absolutt ikke skulle ha, med en hel e-postsamtale med personnummer og private opplysninger fra andres henvendelser relatert til livsforsikringer... Flytter nok mine egne forsikringer over til Gjensidige, lurer på å si ifra til personene det gjelder at Sparebank 1 har sendt meg litt vel mye informasjon.

Endret av -Teddy-
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...