tomsi42 Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Prisen for Popen, med den sprakete og uferdige (og dessverre eneste) versjonen av Narkoman? Ok, var ikke klar over at det var en demo-låt. Den er blandt de bedre på plata; det er bare det at jeg har hørt noen av låtene på noen eldre innspillinger, og de var klokkerene uten forvrenging i de høye partiene ... Og det rokke fortsatt som f@€n. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Ok, var ikke klar over at det var en demo-låt. Den er blandt de bedre på plata; det er bare det at jeg har hørt noen av låtene på noen eldre innspillinger, og de var klokkerene uten forvrenging i de høye partiene ... Og det rokke fortsatt som f@€n. "Alt kan repareres" var litt køddent da den skulle gis ut på CD - de fant ikke mastertapene, så CD-versjonene er et opptak av en vinyl-LP. Til den kommende samleboksen "Jokkes Rariteter" ble mastertapene funnet igjen - så der burde lydkvaliteten bli en hel del bedre. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 "Alt kan repareres" var litt køddent da den skulle gis ut på CD - de fant ikke mastertapene, så CD-versjonene er et opptak av en vinyl-LP. Det er ikke den låten som høres verst ut; har mistet flac filene, og CD er pakket vekk, så jeg får ikke sjekket nærmere de låtene jeg reagerte på akkruat nå. Til den kommende samleboksen "Jokkes Rariteter" ble mastertapene funnet igjen - så der burde lydkvaliteten bli en hel del bedre. Da er det håp. Nå som CD ikke er så hot lenger heller, så kan produsentene tenke mer kvalitet igjen. Det virker slik ihvertfall, har kjøpt opp til flere CD-er med god lyd i det siste. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Det er ikke den låten som høres verst ut; har mistet flac filene, og CD er pakket vekk, så jeg får ikke sjekket nærmere de låtene jeg reagerte på akkruat nå. Ikke låta! Hele albumet! Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Apropos lydkvalitet på cd. Har kjøpt et par King Crimson- lydplater på dvd. Skulle bare hatt anlegg som klarer å utnytte dem. Lenke til kommentar
tech8 Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Utvilsomt mye gull på Prisen for.. dobbeltalbumet, men hvor er Kleggen og Knugern? Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Ønsker alle en fin påske. Mulighet for å ta en drøss med bilder nå J****g at stativet fortsatt er sendt bort. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Ønsker alle en fin påske. Mulighet for å ta en drøss med bilder nå J****g at stativet fortsatt er sendt bort. Takk i like måte; håper det blir mange gode foto-øyeblikk i tillegg til en snasen ferie. 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Ferien min består av og helsveise en dørk samt designe og bygge en ny type styrekonsoll Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 22. mars 2013 Del Skrevet 22. mars 2013 Ferien min består av og helsveise en dørk samt designe og bygge en ny type styrekonsoll Høres kult ut, men håper du får litt fri. Du får vise oss noen bilder av arbeidet ditt! 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 Høres kult ut, men håper du får litt fri. Du får vise oss noen bilder av arbeidet ditt! Lager en helt ny båttype så det er endel ekstra jobb, men bilder kommer når båten er ferdig 1 Lenke til kommentar
KristianJV Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 Strålende dag på sørlandet i dag, helt blå himmel og sol! Fin dag å starte med Formel 1 kval på tv mens man venter på at solen skal varme opp litt ute så man kan ta en tur på fjorden for å ta litt bilder av iskjøring 1 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 Vet har vært litt diskusjon rundt oppladbare batterier tidligere og har ett par kjappe spørsmål. - Fungerer "alle" typer ladere med "alle" typer batterimerker så lenge det er samme type batteri ? Har i dag GP ladere og batterier som ikke fungerer helt strålende alltid, og har blitt anbefalt Varta sine batterier, vil disse fungerer med GP ladere ? - Er det stor forskjell på 2400mAh og 2700mAh i kapasitet ? Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 Vet har vært litt diskusjon rundt oppladbare batterier tidligere og har ett par kjappe spørsmål. - Fungerer "alle" typer ladere med "alle" typer batterimerker så lenge det er samme type batteri ? Har i dag GP ladere og batterier som ikke fungerer helt strålende alltid, og har blitt anbefalt Varta sine batterier, vil disse fungerer med GP ladere ? - Er det stor forskjell på 2400mAh og 2700mAh i kapasitet ? Det viktigste er å bruke intelligente ladere med separat kanal for hvert batteri. Da kan du lade batterier med forskjellig mAh tall og strømnivå samtidig. Du slipper da overlading og feillading. Har selv en fra Clas til 300kr. Knallfornøyd med den. Det spiller ingen rolle hvilket merke det er på laderen i forhold til batteri. Det er ikke veldig stor forskjell på 2400 og 2700 mAh. Kvalitetsbatterier har så stor strømkapasitet som mAh- tallet sier, men et billig 2700mAh vil kanskje ha 2100 ca. Kjøpte selv 24 stk Sanyo Eneloop fra en norsk nettbutikk nettopp. Er visst noe av det bedre sies det. Selv bruker jeg veldig mye strøm fra disse ved å lade telefonen på hytta, og i DAB- radioen der. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 Glemte å ta med Sanyo Eneloop har også blitt anbefalt de. Er usikker på hva som skjer med GP sine over tid, har ingen som er ladet 500-1000 ganger som de er oppgitt å tåle, men opplever fra tid til annen at selv om de fungerer i feks en SB-900 så nekter laderen å lade enkeltbatterier selv om har forsøkt å lade det enkeltvis, og har også kjørt de tom. Leste litt om Eneloop nettopp og er vel en av få som ikke lader ut på lang tid når ikke er i bruk, holdt på å gå galt en gang her da tok fram batterier hvor det hadde gått ca 2 mnd siden de var ladet opp, heldigvis så har jeg Kiwi ikke så langt unna som reddet dagen. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 (endret) Mange multi batteriladere fungerer så at man må sette første batteri i korrekt ladestasjon, hvis man skal lade et mindre antall batterier et total antall, vanligvis pleier det og være ladestasjon Nr.1. Endret 23. mars 2013 av Nautica Lenke til kommentar
OmarL028577693 Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 Jeg bruker kun Eneloop, kjøper fra Sør-Korea(halve prisen). Bruker samme lader som Joe McNally Jeg har en som heter MH-C800S, det har kommet nye etter den, MH-C801D f.eks. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 Bestilt 2 sett fra ebay (8 batterier) så får testet de når de dukker opp. Lenke til kommentar
OmarL028577693 Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 Kjøper mine her. Tar som regel en ukes tid fra bestilling til de er i postkassa mi. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 Ellers kan de bestilles rimelig fra Norsk butikk: http://batterionline.no/batterier/ladbart-batteri/aa/12-stk-eneloop-aa-batterier-gratis-rod-japcell-batteriholder 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå