Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Optisk magi i det minste :)

Fått satt på en skikkelig RRS fot også, får mye lavere profil og ikke minst Arca Swiss! :)

Jeg har hatt gleden av å bruke 400 2.8 VR og det var også magi. Jeg tenkte jeg skulle kommentere foten, men gjorde det ikke. Jeg hadde en lav Kirk fot på min 400mm. Den orginale til Nikon tror jeg nesten er beregnet til å byttes ut.

Lenke til kommentar

Noen har klart oo få avtaler om fast lik pris i butikk og nett, Jeg har det ikke. Jeg liker ikke Fotovideo noe særlig, men jeg har heller handlet der eller et annet fremfor JP fordi de har forlangt for mye av meg i mbutikken når jeg har kommet dit. Japanpphoto har tapt masse på dette, jeg har lagt de litt for hat.

Lenke til kommentar

Canon har tydeligvis satt seg fast i 1999

Kjære kunde,

Takk for din e-post og for at du kontaktet Canon.

Tyvärr finns det ingen möjlighet att installera programmen utan CD-läsare. Du behöver ju dock bara CD-läsaren vid installationen, dvs om du har möjlighet att låna en skulel det lösa problemet.

Med vennlig hilsen,

J.Thuvesholmen

Canon Services & Support

Tel: 23 50 01 43

Åpningstid: 09:00 - 17:00 (mandag til fredag)

Canon Norge AS

Hallagerbakken 110

1256 Oslo

Online Support

Tenk på miljøet før du printer denne mailen

Kjøpe ekstern USB CDROM?

Alternativt ringe Canon og fortelle dem at 1999 var i forrige årtusen ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det DPP det er snakk om?

Ja, man kan jo begynne å lure på hvorfor man MÅ ha cd-rom og cd-platen for å installere greiene. Det aleine er jo nesten grunn til å styre unna å gå for noe annet ;)

Ja det er dpp. Jeg ender vel da opp med enten å prøve trikset som flere linket til eller å kjøpe en ekstern CDROM på Elkjøp for så å levere den tilbake.

Lenke til kommentar

Er det DPP det er snakk om?

Ja, man kan jo begynne å lure på hvorfor man MÅ ha cd-rom og cd-platen for å installere greiene. Det aleine er jo nesten grunn til å styre unna å gå for noe annet ;)

Det tror jeg at jeg vet:

Lisenser og betaling.

Tipper Canon (og andre produsenter) lisensierer teknologi fra andre selskaper til Raw-konvertering, bildebehandling med mere. De har så kjøpt lisens til å kunne gi kundene sine programmet gratis, men bare til de som har kjøpt kamera hos dem. De har ikke lisens til å gi programvaren videre til alle i hele verden - så skulle de betalt mer for lisensene til å bruke patenter, moduler og annet i programvaren sin.

Når de har en begrensning om at man "skal" ha original programvare for å få lov til å installere nyeste versjon fra nettet, altså det fysiske mediet som fulgte med produktet, så har de overholdt lisens-klausuler om at de kun gir programvaren videre til de som har kjøpt produktene deres.

Tilsvarende ser vi for Olympus, som har kjøpt lisenser for diverse art filters og annet til enkelte kamerahus - og så er det deaktivert at man kan bruke akkurat disse art filters på andre Raw-filer enn akkurat de Olympus-husene de er "aktivert" for, selv om det ville vært trivielt for Olympus å frigi disse for alle hus i programvaren sin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...