Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nevner nok en gang at solblender til AF-S 70-200mm f/2.8 VR II om mulig er den dårligste solblenderen som finnes. Utformingen gjør at den skjermer så godt som 0 motlys (litt mot sin hensikt); som bonus så tåler den ingenting. Tredje jeg har på kort tid.... ingenting gjør dagen som å peise ut x antall 100 lapper på noe som burde vært laget skikkelig ;)

Lenke til kommentar

Solblenderen til Canon 50mm f/1.4 er heller ikke noe og skryte av er ca. 1.4 cm lang :)

Hovedutfordringen med AF-S 70-200mm f/2.8 VR II er at man gikk fra en veldig bra solblender på første modell til en fullstendig ubrukelig på versjon 2. Alt går ikke rett vei dessverre ;)

Lenke til kommentar

Denne (les: kommende) uken dukker AF-S 600mm f/4 VR opp :) Ble sendt til Norge på fredag.

Flott for deg, vektøkningen på utstyret veies vel opp av vekttapet i lommeboken, uansett misunnelig. 600mm F4.0 er et drømmeobjektiv som jeg ikke på noen måte kan forsvare til meg selv.

Lenke til kommentar

Flott for deg, vektøkningen på utstyret veies vel opp av vekttapet i lommeboken, uansett misunnelig. 600mm F4.0 er et drømmeobjektiv som jeg ikke på noen måte kan forsvare til meg selv.

Har vurdert i over 1 år; vanskelig valg var det uansett. Stiv pris og veldig mye blir det heller ikke brukt. Men cash-flow tilsa at det måtte bli nå. Det blir nok AF-S 400mm f/2.8 VR også i løpet av året, da har jeg hele tele-rekken komplett (AF-S 800mm f/5.6 vil aldri bli aktuell, holder å låne det de få gangene det er behov).

 

Men jeg kjøper ikke fordi det er kjekt å ha, det er et behov for 600mm f/4 som gjorde at jeg slo til.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Hovedutfordringen med AF-S 70-200mm f/2.8 VR II er at man gikk fra en veldig bra solblender på første modell til en fullstendig ubrukelig på versjon 2. Alt går ikke rett vei dessverre ;)

 

I følge flere forumbrukere på dpreview skal solblenderen HB-29 fra det første 70-200 VR objektivet passe på VRII. Det skal vissnok være litt trangt og skru av og på. Men dette løses sikkert med litt slipepapir / smergel lerret på solblenderen.

Lenke til kommentar

Denne (les: kommende) uken dukker AF-S 600mm f/4 VR opp Ble sendt til Norge på fredag.

Kan tenke meg det var en god følelse og endelig kunne bestille noe slikt! :D

 

Her er valget helt klart den dagen det kommer(selv om det blir lenge til) - helt klart 400 2.8!

Det man evt må kunne trenge 600 f4 til, så får det duge med 400 og 1,4x TC.

Endret av KristianJV
Lenke til kommentar

Flott for deg, vektøkningen på utstyret veies vel opp av vekttapet i lommeboken, uansett misunnelig. 600mm F4.0 er et drømmeobjektiv som jeg ikke på noen måte kan forsvare til meg selv.

 

Ta noen sånne: http://db2.stb.s-msn.com/i/75/1118298EC19C23E04C2FED2B3FB_h498_w598_m2.jpg du også, så kan du nok forsvare det - økonomisk.

 

Jeg for min del ville hatt problemer med å forsvare overfor meg selv å levere fra meg noe sånt, men det er en annen sak. Dama ser stokk dum ut, i en klassisk "flørte-med-fotografen-over-skulderen" - look, på et bilde med en utbrent hvit plate som nesten dekkende bakgrunn (bommet dessverre litt på venstre side) og ansikt og bakgrunn er full av steinharde slagskygger på grunn av direkte blits.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...