Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg flyttet bare litt på kommaet og valgte en passende bil som delbetaling, som foreslått i annonsen. Ettskuddsbetalt selvsagt. Håper jeg får svar for det hadde vært litt gøy med diaglog med selgeren.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

retronaut - see the past like never before

Det skal være sikkert og visst - her er det rett og slett så mye fotografigull fra gode gamle dager at jeg aldri blir lei.

Sjekk for eks. disse nattbildene tatt i London på 30-tallet.

Takk for linken utrolig bra samling av bilder inkl min favoritt "Snowmobil" som jeg leste om for første gang for ett par år siden i en norsk artikkel. Var ikke ett lite prosjekt å bygge og bare det å få den fram til båten var litt av ett prosjekt med strømledninger og andre fysiske hinder som måtte håndteres før de kom fram.

Lenke til kommentar

Så du kjøper ikke A2'en til 34900.- ?

post-151946-0-51493800-1362825520_thumb.jpg

Siden jeg ikke drev med noe som helst innen foto for 10 år siden så er det morsomt å se hvor langt de hadde kommet allerede da. Tenker da spesielt på at det har vridbar skjerm og en søker som ser seriøs ut inkl vinkling - selvsagt er det ett kompromiss når man ser hvor liten skjermen er og hvor mye plass den tar i dag.

Lenke til kommentar

Siden jeg ikke drev med noe som helst innen foto for 10 år siden så er det morsomt å se hvor langt de hadde kommet allerede da.

KM A2 var mitt første digitalkamera og det var på mange måter forut for sin tid. Jeg byttet det ganske fort inn, men det var for å finne noe med litt annet zoomområde, ikke pga feil med kameraet. Har forøvrig det jeg byttet til - Nikon 8800 fortsatt og bruker det sporadisk. Samme sensor som A2 og bildekvaliteten står seg forbausende bra mot dagens kameraer på lav Iso. På høy Iso er dagens modeller mye bedre, men det skyldes i stor grad bedre JPG-prosessering i kameraet. Med RAW blir forskjellene mindre på høy Iso også.

Edit: Så den ene annonsen, selger tror det er speilerefleks som bruker SD-kort...

Endret av seriksen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...