flageborg Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 ...nye 120-300mm f/2.8 er også beklageligvis altfor treig fokusmessig for sport med litt hastighet, Ser ikke ut som den er lansert i markedet så langt...eller har du fått tak i en prototype? Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Sigma jobber hardt for å rebrande seg selv. Og jeg er solgt. For dette er good shit: og Bare jeg som syns dette er helt i tåka ? Sport sier seg selv sånn ca, men de 2 andre kategoriene betyr ?? Som Apple har lært oss - det enkleste fungerer det ! Lenke til kommentar
TGB Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 (endret) [/size] Ser ikke ut som den er lansert i markedet så langt...eller har du fått tak i en prototype? Bare hørt andre som har klådd på det, ikke personlig testet; _men_ det kan være et veldig aktuelt objektiv. Edit: Han ene jeg kjenner som har klådd på det sa det var milevis unna fokushastighet til AF-S 200-400mm f/4 VR II Endret 4. mars 2013 av TGB Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Bare hørt andre som har klådd på det, ikke personlig testet; _men_ det kan være et veldig aktuelt objektiv. Edit: Han ene jeg kjenner som har klådd på det sa det var milevis unna fokushastighet til AF-S 200-400mm f/4 VR II Skeptisk....det virker mer som det NYE objektivet til kr. 27 995,- på FotoVideo blir forvekslet med en tidligere modell. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 (endret) Tidligere modell er ikke kandidat engang Edit: Skal uansett få testet det selv før jeg gjør endelig konklusjon. Det er billig og veldig kompakt, så kan potensielt overleve sløv fokushastighet i en hel del tilfeller der hastighet ikke er kritisk og resten av optikken holder mål vs AF-S 300mm f/2.8 VR II (noe jeg har liten tro på, men hart tatt feil før, ingenting ville gledet meg mer i dette tilfellet). Endret 4. mars 2013 av TGB Lenke til kommentar
se# Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Bare jeg som syns dette er helt i tåka ? Nei. Det vil si jeg har sans for at de prøver å oppdatere litt, men jeg synes ikke kategoriseringen virker veldig klargjørende. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Nei. Det vil si jeg har sans for at de prøver å oppdatere litt, men jeg synes ikke kategoriseringen virker veldig klargjørende. Virker som de har gjort det så enkelt at det blir komplisert Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Skjønner ikke helt at det er så uklart. S = 70-200mm f2.8 + faste teleobjektiv med f2.8, A = f1.4-primes og gjerne macro-objektivene, C = lyssvake zoomer med stort brennviddespenn. 1 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Skjønner ikke helt at det er så uklart. S = 70-200mm f2.8 + faste teleobjektiv med f2.8, A = f1.4-primes og gjerne macro-objektivene, C = lyssvake zoomer med stort brennviddespenn. Skal man rebrande ting så har man gjort en ræva jobb når det må forklares, og jeg har vært innom sidene til Sigma når dette ble lansert Art og Contemporary sier meg fortsatt ikke ett pip hva ett slags type objektiv og hva dette skal brukes til. Til Art kan alt av objektiver brukes avhengig av hva slags utrykk man er ute etter. Får vel være glad de ikke har fjernet brennvidde og andre kjedelige data på de tre nye seriene... Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Sigma har mye spennende, men fokus er et stort problem fortsatt... nye 120-300mm f/2.8 er også beklageligvis altfor treig fokusmessig for sport med litt hastighet, den klarer ikke henge med. Synd, for ellers ville dette vært optimalt i veldig mange tilfeller. Helt uenig. Jeg brukte den gamle 120-300 og den fungerte nydelig sammen med 7D. Der jeg bomma med fokus var det mer fotografen enn objektivet. Jeg skal helt klart ha den nye når den kommer på markedet. 2 Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Edit: Han ene jeg kjenner som har klådd på det sa det var milevis unna fokushastighet til AF-S 200-400mm f/4 VR II Men så er det også 20.000 kroner i forskjell på de også. Brennviddemessig kan man sammenligne, men konstruksjonsmessig blir det urettferdig mot Sigma-en, mener jeg. 3 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 NASA: - Noe uventet skjer med sola nå Solas aktivitet skulle vært på sitt maksimale nå, men den er uvanlig rolig. dagbladet.no Det der kan jeg forklare. Dere skjønner.. jeg har kjøpt et nytt objektiv jeg tenkte jeg skulle prøve på nordlys. 2 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Det er da vitterligen en s i navnet det siste trollet jeg var borte i Det tenkte jeg også. Og en t. Og en o. Og m, i og to siffer tilogmed. 2 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 dagbladet.no Det der kan jeg forklare. Dere skjønner.. jeg har kjøpt et nytt objektiv jeg tenkte jeg skulle prøve på nordlys. Sikkert "stille før stormen". Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Det tenkte jeg også. Og en t. Og en o. Og m, i og to siffer tilogmed. Det er ikke et troll, det er et "Cookie monster" 1 Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Hvordan er det egentlig med de månedsutfordringene, kommer det ny i nå i mars? Jeg er ganske ny på det å legge ut bilder her på Akam. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Aprilfesten kommer om litt - ellers er det tradisjonelt juni, august og oktober. Lenke til kommentar
egilh Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Canon viser frem ny 35mm sensor til film: http://www.canon.com/news/media/20130304mov.mp4 Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Hvordan er det egentlig med de månedsutfordringene, kommer det ny i nå i mars? Jeg er ganske ny på det å legge ut bilder her på Akam. Jeg antar du kanskje hinter til konkuransene vi kjørte på høsten 2012? Interessen var ikke stor nok til å fortsette med dette, og de som tok ansvaret for konkuransen ville ha en liten pause. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1434545&st=160 Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Jeg antar du kanskje hinter til konkuransene vi kjørte på høsten 2012? Interessen var ikke stor nok til å fortsette med dette, og de som tok ansvaret for konkuransen ville ha en liten pause. http://www.diskusjon...=1434545&st=160 Nei, jeg tenkte på "En liten februar-utfording: sort/hvitt-måned" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå