H_Treider Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 (endret) "Eksklusivt brukerseminar for deg med Canon fullformat" ^^ Endret 28. februar 2013 av H_Treider 2 Lenke til kommentar
egilh Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Litt fail. Også fint at det kun er 5D MKIII som tells. 6d og MKII er eksludert, samme med eventuelle 1Dx eiere. 2 Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Det er 28. februar og jeg sitter på verandaen uten jakke og nyter årets første utepils. Sola har fremdeles nesten time igjen. At morgendagen ser ut til å bli tilsvarende ødelegger ikke akkurat stemningen. Digg med langhelg Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Hva er egentlig fullformat? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Hva er egentlig fullformat? Enig. Det heter "fullframe". Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Enig. Det heter "fullframe". Aha, men hva er det da? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Det er 28. februar og jeg sitter på verandaen uten jakke og nyter årets første utepils. Sola har fremdeles nesten time igjen. At morgendagen ser ut til å bli tilsvarende ødelegger ikke akkurat stemningen. Digg med langhelg Det høres deilig ut. Bedre enn å sitte på jobben og sloss med maven og ant og mercurial og fandens oldemor. Lenke til kommentar
egilh Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Hum, kom over en litt merkelig greie i LR. Stort sett bruker jeg ACR fargeprofilen på de fleste av presetsene mine. Overraskelsen var derfor litt stor når jeg ikke kan velge dette på filene fra 5D'en. Filene fra 50D'en er ikke noe problem. Noen som har vært borti lignende eller vet hva det kan skyldes? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Aha, men hva er det da? "Småbildeformat" - en "større" sensor, som er like stor som en "gammeldags" filmrute på 36x24mm. Vanlige systemkameraer har en mindre sensor med en "cropfaktor", hvor cropfaktoren er hvor mye mindre ruten er i høyde og bredde (egentlig diagonalen) - vanlig "crop" er 1.5x, altså at bredde og høyde på sensoren skal deles på 1.5x (Sony, Nikon, Pentax), 1.6x (Canon) eller 2x (Panasonic, Olympus). Større sensor gir annet utsnitt, mindre støy og litt mer detaljer, men krever at optikken har større bildesirkel og at den fungerer bra heeelt ut i de større hjørnene. Canon, Sony og Nikon har alle fullframehus - typisk dyre hus og proffhus. Canon 5D, 5DmkII, 5DmkIII, 6D, 1Dx, 1Ds; Nikon D700, D800, D600, D3, D3x, D4, Sony A99 og uhm - flere andre. Fullframe gjør at du betaler gjennom nesa for det siste lille ekstra, og er enda (på grunn av det høye prisnivået) for spesielt interesserte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U8ZiojSR Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Lefdal kan i dagens reklameavis fortelle følgende om Nikon D3200: 24,2 megapiksler, helt ny bildesensor (samme som i flaggskipet D4).... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Lefdal kan i dagens reklameavis fortelle følgende om Nikon D3200: 24,2 megapiksler, helt ny bildesensor (samme som i flaggskipet D4).... :D :D Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Toppfotograf diskvalifisert etter manipulasjon av prisvinner-bilde Dagbladet Seriøs arbeidsgiver iallefall. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Fant dette i den gamle dagboka mi. Her gikk jeg i 1B, og var syv år. Tidlig krøkes og så videre? 2 Lenke til kommentar
KristianJV Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 (endret) Dagbladet Seriøs arbeidsgiver iallefall. Mindre seriøst av Dagbladet om jeg skal være pirkete på teksten.. Tracy Woodward er en mann, Dagbladet skriver "hun"... http://www.washingto...acey/index.html Det står også "Under er bildet slik det framstår etter litt for hard jobbing i Photoshop"! Hard jobbing? Neppe! Den jobben der er gjort ganske lett... En skam i seg selv! Endret 1. mars 2013 av KristianJV Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Det er jo ikke den eneste kontroversen i fotoverdenen for tiden. Paolo Pellegrin er også ute i "hardt vær". Lenke til kommentar
TGB Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Fikk endelig pakket opp Macbook Pro Retina 15" Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Er det noen steder i Oslo hvor man får tak i blackwrap/cinefoil over disk? Ser at FotoVideo har, men det er bestillingsvare. Antar at AVAB-CAC kanskje har denslags, men har de en ordentlig butikk, eller er det hovedsakelig (e)postordre? Kan hende jeg har spurt før, men i så fall har jeg glemt svaret. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Bare gå innom AVAB-CAC i åpningstiden, regner med de har slik der. Lenke til kommentar
egilh Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 FotoVideo har det de kaller en 'deal': Lenke til kommentar
TGB Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Imponerende; fikk service på kabel dekket av garanti SC-29 blits-sync kabel, det finnes rettferdighet i denne verden som sier at en kabel til 1.200+ ikke skal slutte å virke etter 1 års relativt snill bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå