Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Se denne siden for eksempler:

When attaching my old Sigma lens to my new Canon digital camera, an Error99 message appears.

This could either be due to the lens’ iris or the lens’ circuit which may need upgrading. Please contact us for further details. To speed up you enquiry, please have to hand the exact model number and serial number of your lens.

I have an old Sigma 70-300mm lens which I gather needs ‘re-chipping’ to work on my new Canon digital SLR. Can this be done?

The majority of lenses we can rechip. However there are a few older lenses which we are unable to re-chip due to parts no longer being available. In order to answer your question, we need to determine which 70-300mm lens you have. If you look at the lens, is the Macro switch held on by two screws? Or does it state 'Super' on the unit?

I own a Sigma EM140 Macro flash and have just bought the Nikon D200, however the flash does not fire with this camera - the rear display remains lit and flashes on and off. It works ok on my other Nikon cameras. What should I do?

Your flash requires an upgrade to fully function with the D200, we can carry out this modification. (..)

Mange tråder om emnet hvis man googler litt. :)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...noen som noengang har erfart at nyere hus ikke takler eldre tredjeparts objektiver ?

Yepp...min Sigma 150mm måtte oppgraderes for AF i LV på D7000. Verkstedet har oversikt som viser hvilke serienummer som kan oppgraderes og hvilke som er "for gamle" til oppgradering - hvis problemer oppstår med nye kamerahus.

Lenke til kommentar

Grunnen er nok at de ikke selger så mye som Sigma før digitale tidsalderen, har selv en eldre 28mm f/2.8 som ikke virker på Canon EOS-dslr, det virker men prøver jeg og forandre blender til noe annet en f/2.8 får jeg error.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Grunnen er nok at de ikke selger så mye som Sigma før digitale tidsalderen, har selv en eldre 28mm f/2.8 som ikke virker på Canon EOS-dslr, det virker men prøver jeg og forandre blender til noe annet en f/2.8 får jeg error.

24mm* ;)

Tror nok det er for lenge siden du hadde denne.

Forresten, har hørt at denne funker feilfritt på canon 30d.

Lenke til kommentar

Au - nå begynte det å klø i Visa-kortet! Lee Big Stopper på lager for under tusenlappen (pluss frakt - og moms, da, for dere utenfor EU)!

Farlig det der! Ganske fristende da jeg ikke er heelt fornøyd med mitt fra Format.

---

Edit: Røyk på en liten smell før helga. Så jeg trenger ny vidvinkel til Canon FF - som helst er rimelig. Noen raske forslag? Vurderer brukt 17-40mm, så får jeg dekket ett litt større område samtidig.

Endret av egilh
Lenke til kommentar

Har et valgfag på folkehøgskolen min som heter "Ett bilde om dagen", der vi i utgangspunktet skal ta ett bilde hver dag (merkelig nok) til et gitt tema.

Men nå er det vinterferie, og vi har fått i oppgave å lage en liten bildedokumentar om noe gøy/morsomt/spesielt med hjemstedet. Jeg står helt fast, selv om jeg sikkert har et hav av muligheter. Har noen noen generelle tips til hva jeg kan tenke for å finne noe gøy? Bor forøvrig i Arendal, om noen skulle ha kjennskap til denne sørlandsperla, og kan gi noen konkrete tips.. :)

Har vurdert å kjøre meg en tur og ta bilder av byens helt sinnssykt mange rundkjøringer. Men vil gjerne ha noen andre og mer spenstige ideer.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Hvis du bor i Arendal så ville hvertfall noe med sjøen vært mitt førstevalg. Arendals rundkjøringer finner jeg ikke så fryktelig spennende selv, men dere har en fin og flott by med masse gamle bygninger og hus.

Arendal fra sjøen syns jeg ikke er spenende men det som fins rundt der ute mm aneldes med 3 raske eneste i byen er Tyholmen

Arendal+yes.jpgStupedama.jpgFox.jpg

Lenke til kommentar

Edit: Røyk på en liten smell før helga. Så jeg trenger ny vidvinkel til Canon FF - som helst er rimelig. Noen raske forslag? Vurderer brukt 17-40mm, så får jeg dekket ett litt større område samtidig.

Samyang 14/2.8 er billig og vanedannende, men krever liveview for presis fokusering..

Lenke til kommentar

There are ways..

Interessant! Mista nesten haka i bordet når jeg så prisen, men siden jeg nylig bestilte ett Lee Big-Stopper (takket være noen her .. kremt ;)) så skal jeg ha det til vurdering. Samyangen er absolutt interessant og fin til en del av bruken min, men langt ifra like versatil som 17-40mm. 16-35mmII blir hvertfall for dyr!

Lenke til kommentar

Da har jeg kjørt begge mine D4 inn til laserkalibrering av fokus; følte de begynte å bli litt off etter ekstremt med bruk. Håper planen om å ferdigstille i løpet av dagen går i boks ellers får jeg trøbbel på oppdrag i dag ;)

Edit:

Fikk et lånekamera (D4); men 1 kamera blir veldig lite praktisk når man trenger 2.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...