Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Nei, det var ikke sånn at jeg spesielt ønsket det. Bare lekte videre med hva "månedens bilde" kunne være for noe. Jeg trodde virkelig at det var noe nytt på gang når tomsi skrev det, og at han visste noe som jeg ikke hadde fått med meg.

Heh, du er nærmere enn du aner. ;)

Vi jobber med å få sponsor på plass som skal bl.a. stille med premier for månedens bilde, som skal velges fra dagens bilde fra siste måned. Går dette i boks slik vi vil ha det, vil det bli meg som velger dagens bilde, slik det er i dag, og en jury på tre personer som velger hvilket som skal bli månedens bilde. Juryen vil bestå av meg, en representant fra sponsoren, og en uavhengig tredjepart, er tanken. Kanskje en av brukerne?

Dette er det jeg kan si om dette så langt, og jeg må være helt klar på at dette er det vi ØNSKER skal skje, men det er langt fra spikret ennå. Vi har håp om at det skal gå i mål, men vi vet ikke sikkert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er visst bare på fullversjon man får de 30% rabatt, ikke på oppgraderingen fra LR3. :hrm:

Kanskje like dumt, egentlig, så sparte jeg 100% på ikke å kjøpe noe.

Jeg ble også litt skuffet over det, men oppgradering er bare ca 600kr.

Men så kommer det jo ofte noe nytt snart når det er salg.

Lenke til kommentar

Jeg ble også litt skuffet over det, men oppgradering er bare ca 600kr.

Men så kommer det jo ofte noe nytt snart når det er salg.

Tror ikke LR5 kommer på en stund enda. Ihvetfall ikke på denne siden av sommerferien ;)

Det går dog rykter om at LR4.4 kommer til uka; jeg tror dog det da er snakk om en RC versjon fra labben til Adobe. Men den er uansett interessant da den skal inneholde en forbedret dekoding av RAW filene fra Fuji X-Pro 1 og X-E1.

Lenke til kommentar

Tror ikke LR5 kommer på en stund enda. Ihvetfall ikke på denne siden av sommerferien ;)

Det går dog rykter om at LR4.4 kommer til uka; jeg tror dog det da er snakk om en RC versjon fra labben til Adobe. Men den er uansett interessant da den skal inneholde en forbedret dekoding av RAW filene fra Fuji X-Pro 1 og X-E1.

Bare de får opp ytelsen på LR5; LR4 krever jo quad core og relativt store mengder minne. HELT unødvendig.

Edit:

Krever som i at det er nødvendig for å få akseptabel ytelse.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg og lage en simpel og clean/stilren logo? skulle vært en logo som det står 2 ord på.

Send en pm for mer info hvis du har tid til dette =) så tar vi det derifra.

Skal brukes på visittkort og skal bestå av svart og hvitt only

Og for dere smart-asses: ikke kom med en logo det står "2 ord" på :p

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke hjelpe deg med vektorgrafikk/design, men når jeg fikk laget noen klistremerker med "firmanavn" fikset han samme design til visittkort vederlagsfritt.

Rettelse, har ikke fått fikset visittkort ennå men har fått tilbudet :)

Her er tips til et lite, greit og rimelig reklamefirma, dog litt eksentrisk :)

Og trenger du/dere stempel synes jeg bedriftstempel.no er greiest.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg og lage en simpel og clean/stilren logo? skulle vært en logo som det står 2 ord på.

Send en pm for mer info hvis du har tid til dette =) så tar vi det derifra.

Skal brukes på visittkort og skal bestå av svart og hvitt only

Og for dere smart-asses: ikke kom med en logo det står "2 ord" på :p

Ett tegn på at du har vært aktiv i forumet her mer enn 2 uker :tease:

Lenke til kommentar

I utgangspunktet burde det være totalt unødvendig med noe så antikvarisk som et stempel, men lurer på om ikke jeg skal hive inn en bestilling på stempel til båten herfra. Visstnok nyttig vet inn- og utsjekking i en del obskure land. Takk for tipset!

Vel, er dessverre en nødvendighet når jeg dokumenterer/underskriver servicehefter, så de internasjonale importørene godtar servicen som en "seriøs" service. Er også fint til og sette logo/navn på konvolutter hvis man ikke gidder og lage en mal til skriveren.

Når det gjelder deg så imponerer du nok i mange lands tollvesen, coastguard, politi, etc. når du både stempler og underskriver dokumenter ved ankomst med båt :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Det der tror jeg er mest nyttig for han/hun som skrev det. Som nybegynner bør man lære seg sammenhengene, ikke pugge lister som dette. Når man forstår sammenhengene så kan man sortere tankene og repetere for å huske bedre ved å skrive en slik liste selv.

Lenke til kommentar

Vår mann Ken Rockwell har fra tid til annen i nyere tid skrevet det samme om tredjeparts objektiver som feks Sigma at man risikerer at disse ikke fungerer feks med nyere Nikon modeller som D7100, noen som noengang har erfart at nyere hus ikke takler eldre tredjeparts objektiver ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...