Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker den båten de brukte fotballbaner til å beskrive størrelsen på, da regna jeg ut at det var noen fotballbaner i forskjell om man brukte de minste vs de største. :wee:

 

Men sa de "soccerfield", slik vi er mest kjent med, eller slik "footballfield" som de har i USA?

Er det den siste så er 120yards visstnok et fast mål i alle ligaer, high school, college og NFL..

Lenke til kommentar

Hva er det med media og det å beskrive størrelsen på ting? Fotballbaner og hangarskip er vel brukt flittig på areal. Nå er det den asteroiden. Og nå, for første gang, ser jeg at dem bruker svømmebasseng.

:hm:

 

Grunnen er nok at flere og flere ikke forstår hvor langt 65meter er eller 1000m3 foreksempel og da er det greit og få et perspektiv på tilstanden.

 

Kan jo si at meteoritten over Uralfjellene var på størrelse med en buss/9 tonn og eksploderte/fragmentertere i 15 kilometer høyde, ca. 900 personskader og flere hus som kollapset, enorme krefter i en sånn buss :)

 

Over til noe annet, jentene i skiskyting gikk inn 1 1/2 minutt og tok gull, enorm prestasjon.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Kan jo si at meteoritten over Uralfjellene var på størrelse med en buss/9 tonn og eksploderte/fragmentertere i 15 kilometer høyde, ca. 900 personskader og flere hus som kollapset, enorme krefter i en sånn buss :)

Godt at bussene som passerer huset mitt med 30cm ikke har samme hastighet.

 

Over til noe helt annet: DataColorSpyder Pro

Kan en Spyder Pro brukes til å kalibrere flere PC'er eller må jeg over til større pakke? Har en stasjonær PC + 2 bærbare. Hadde vært kjekt å kalibrere alle med samme pakke når jeg først er i gang.

Lenke til kommentar

Men sa de "soccerfield", slik vi er mest kjent med, eller slik "footballfield" som de har i USA?

Er det den siste så er 120yards visstnok et fast mål i alle ligaer, high school, college og NFL..

Nja.. det var vel snakk om et cruiseskip med samlet dekksplass tilsvarende masse fotballbaner, i en norsk artikkel. Husker vel egentlig ikke så nøye, så det er nokså usikkert egentlig.

 

Uansett.. sitter å funderer på om jeg gidder dra ut straks, skal jeg ha utsyn mot østhimmelen uten noe særlig lysforurensning må jeg enten på ski eller låne meg en bil. For å se etter en prikk som beveger seg på himmelen. Det virker egentlig ikke så veldig spennede, når jeg tenker meg om.

Lenke til kommentar

Da er bilde nr.2 av Monika ute i bildekritikken ute: http://www.diskusjon...owtopic=1490644

 

Denne gangen er resultatet bedre, men nå er det noe galt med tennene, se på bildet i 100% forstørrelse så ser dere hva jeg mener. Fremdeles er det noe «rart» med øynene hennes, de er iallefall ikke i fokus, samt en overdrevet bruk av beautyretouch i ansiktet hennes..

 

Og før noen kommenterer at jeg sier noe her.. så er dette etter ønsket til brukeren.. han vil jo ikke ha kritikken i bildekritikken under sitt eget bilde.. :p Og er man uenig her også.. så blir nok dette bildet slettet også!

 

:)

 

Prøvde å komme med noen forslag, men det er helt tydelig: Han vil ikke ha kritikk på bildet han har lagt ut på bildekritikken. Han "er jo veldig akseptert internasjonalt", så bildene hans må være bra. Jeg gidder ikke bli irritert engang.

Lenke til kommentar

Prøvde å komme med noen forslag, men det er helt tydelig: Han vil ikke ha kritikk på bildet han har lagt ut på bildekritikken. Han "er jo veldig akseptert internasjonalt", så bildene hans må være bra. Jeg gidder ikke bli irritert engang.

Man blir ikke internasjalt anerkjent med slik kvalitet. Men det er mulig at man blir akseptert :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Prøvde å komme med noen forslag, men det er helt tydelig: Han vil ikke ha kritikk på bildet han har lagt ut på bildekritikken. Han "er jo veldig akseptert internasjonalt", så bildene hans må være bra. Jeg gidder ikke bli irritert engang.

 

Klarte ikke å dy meg.. må bare få sett hvor hans bilder er anerkjente.. :) Jadda.. vet at jeg kan være en kverulant.. :D

Lenke til kommentar

Ikke noe å si på selvtilliten til den internasjonalt anerkjente fotografen.

 

Jeg må nøye meg med å være kjent i familien min.

 

Her et bilde av den samme jenta i en mer naturlig versjon tatt av en annen fotograf. Her ser hun ut til å ha litt flere år på nakken også. Men dette bildet er jo mye bedre.

 

Studiofotoshoot

Endret av Fytterakkern
Lenke til kommentar

Forresten, når vi er inne på kritikk av bilder. Får Groupon-dealer på mail, og i dag var det en fancypants stjernefotograf man kunne få til en billig penge.

 

http://www.groupon.no/deals/bergen/Bling-Studio/17621749?nlp=&CID=NO_CRM_1_0_0_46&a=1280

 

Var innom hjemmesiden og leste en artikkel, men jeg syns ikke det var noe særlig imponerende greier. Sikkert kult å namedroppe en haug med B-kjendiser, men fotografisk var det liksom ikke spesielt. Spesielt bildet av Vinni var fantastisk stygt med lys på kryss og tvers.

Lenke til kommentar

Forresten, når vi er inne på kritikk av bilder. Får Groupon-dealer på mail, og i dag var det en fancypants stjernefotograf man kunne få til en billig penge.

 

http://www.groupon.n...1_0_0_46&a=1280

 

Var innom hjemmesiden og leste en artikkel, men jeg syns ikke det var noe særlig imponerende greier. Sikkert kult å namedroppe en haug med B-kjendiser, men fotografisk var det liksom ikke spesielt. Spesielt bildet av Vinni var fantastisk stygt med lys på kryss og tvers.

 

Hvor vanskelig det er å få tatt bilder av fattige musikere kan vel diskuteres, forskjellen på norsk hip hop og norsk hip hop er i det minste at de amerikanske faktisk EIER flyene, luksusbilene og gigantiske palass av noen hus, mens i Norge får man til nød lånt via bekjente som kjenner noen som kjenner noen.

 

Jeg har tatt bilder av Jaa9 og OnklP, Chris Medina, The Naked and Famous, Omer Bhatti, Ihsahn (ex Emperor), Skambank samt plateaktuelle Mindgrinder og Ørkenkjøtt som jeg kommer til å ta bilder av i helga i forbindelse med kommende 7" vinylsingel. Ikke blir jeg rik av dette, ikke går jeg rundt å kaller meg stjernefotograf, det er til tider mye jobb, venting osv, men er det verdt det ? Definitivt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...