Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Jeg har faktisk så respekt for penger at jeg nøyer meg ei litta D700...

tja...og en 14-24...og en 24-70....og en 70-200. Må jo ha glass til huset, må vite!

Prøvde Tokina-en min på en D3, som ga brukbare resultater på 18mm. Altså like vidt som jeg har nå - 12mm på DX. Er det bare en tullete løsning å satse på? Jeg er så sykt keen på FF. Spørs om jeg går for 24-70 også, da 50mm f/1.8 kommer til å bli langt mer brukt. Så blir det muligens en Sigma 100-300mm. Noen som vet hvordan den er på FF?

Om du skal beholde D80'n ser jeg ingen grunn til å slege Tokinaen. Men skal du kun ha FF vil jeg heller ha tatt en Nikkor 17-35mm...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
60 store var nyprisen på det høyeste. Hvis det ikke var 70 :wow:

Jeg husker strengt tatt best at du kunne få en ganske grei bruktbil til samme sum som en slik og en Eos 1.

Hva valgte du? =D

Ingen av delene, jeg hadde et bedre objektiv (Nikkor 50/1,2), og bodde i sentrum.

Og det er helt riktig som det skrives her at EF 50/1,0 er sykt myk, ja noen vil bent frem hevde uskarpt. Jeg er nok blant dem, men har ikke nok eksempler i minne til å være noen god kilde.

Lenke til kommentar
Skal det koste 70k burde det faen meg tegne skarpt! :p

Det regnes som et dårlig objektiv av mange, men med sine kvaliteter som entusiastene setter pris på. Det er nok helst legendarisk for å være det mest lyssterke objektiv som er laget for slr.

... av Canon ja?

Andre produsenter har vel laget noe 0,8?

Lenke til kommentar

Det regnes som et dårlig objektiv av mange, men med sine kvaliteter som entusiastene setter pris på. Det er nok helst legendarisk for å være det mest lyssterke objektiv som er laget for slr.

... av Canon ja?

Nå uttaler jeg meg noe usikkert, men jeg tror det har vært et par f/0,9, men da til målsøkere.

Lenke til kommentar

... av Canon ja?

Tror F/0.75 er det mest ekstreme.

Canon har derimot bare hatt 50mm F/0.95 såvidt som jeg vet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...