Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Man skal ikke henge ut noen, man skal være snill & grei.. men jeg måtte bare denne gangen.. ser man ikke hva som er feil i dette bildet? Er det noe galt med mine øyne her eller?? :p

http://www.diskusjon...owtopic=1490434

Det var ganske krise. På meg så virker det som om fotografen legger ut bildet for kritikk, men det egentlige ønsket er en melding om "godt jobbet" og et klapp på skulderen, når han avfeier kritikken direkte med at "kunden var fornøyd". Det skjer ikke rent sjeldent.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Nå har jeg forsøkt med berettiget kritikk. Men den gikk ikke igjennom. Og da jeg spør om øyene, får jeg tilsvar at fotografen ikke har gjort noe med disse i etterbehandlingen.. :p Man ser jo tydelig at øyet ligger bak denne brune sirkelen, og at det hvite i øyet har blitt heftig tuklet med.. Neste blir at bildet blir slettet fordi man får kritikk for å legge det ut i bildekritikken.. :)

Kan ikke si noe annet at fotografen har gjort ei pen jente stygg.. ;) Har man fjernet etterbehandligen, så har dette kommet seg veldig!! :)

Og Teddy har et poeng.. dette var også min tanke om bildet.. :)

Lenke til kommentar

I den bildekritikken. Er det nytt at bildene blir klistret helt inne til venstre kant? Jeg syns det er fryktelig irriterende. Jeg har ikke vært der så ofte, så husker ikke om det alltid har vært sånn.

Trykk på ctrl og - eller ctrl og scrollehjulet :)

Edit: du kan enten gå ned et par størrelser eller gå opp til hele skjermen er utfylt.

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I den bildekritikken. Er det nytt at bildene blir klistret helt inne til venstre kant? Jeg syns det er fryktelig irriterende. Jeg har ikke vært der så ofte, så husker ikke om det alltid har vært sånn.

Var ikke sånn tidligere, nei! Bruker nå "ctrl - " for å få sentrert thumbnails! Regner med det kommer en fix snart, men hvis ikke så kan vi jo poste noe i tråden her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1362077&view=getlastpost

• Liker 1
Lenke til kommentar

Silver Efex2 er hvertfall helt herlig.

Du er den andre som har anbefalt Silver Efex2 (3 med fo2re), OnOne Perfect B&W har fått en anbefaling.

Har lastet ned begge og tatt en rask till. Begge er interessante, men Perfect B&W har presets som minner meg om Nostalgia plugin-en som jeg brukte i Bibble/Aftershot Pro, og koster halvparten.

Apropos plugins. Der suger LR big-f*cing-time i forhold til Bibble/Aftershot. Der integreres pliugin-ene i programmet, og man slipper 2 ting: 1) gå ut i et eget program og 2) endringene lagres i XMP filen istedet i en tiff/psd fil. Dvs. #2 gjelder kun for Silver Efex2. OnOne Perfect B&W sine endringer legges i XMP filen og består av LR/ACR justeringer. Kudos.Bummer.

Så Perfect B&W ser ut som en vinner for meg ... edit: den gang ei ... Litt mer research, så går også denne via en ekstern fil - psd denne gangen. Men synderen er egentlig LR, som mangler en ekte plugin-arkitektur. Perfect B&W passer meg allikevel bedre enn Silver Efex ut ifra foreløpige studier.

En liten screenshot som viser hva jeg sikter til.

post-126935-0-62070300-1360881231_thumb.jpg

Som også viser en annen positiv side med Aftershot. Alle justeringene deles opp i tabs (som ACR); noe som er veldig greit med skjermoplløsning lavere enn en standard 30" ...

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Aaargh - facebook! :eek:

Etter hva jeg har lest så har fjasboka rettighetene til alle bilder man laster opp, og kan selge/bruke dem videre. Hvist man sletter dem forsvinner dem etter 30dager så fremst ikke noen har delt dem videre... og det skal la seg godt gjøre. Kan bli litt van skelig å få dem bort da hvist en vil det.

(leste dette i nå foruma, og noen sider, hvist ikke dem var helt på bærtur)

Endret av Jann.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...