Nautica Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Så hvorfor må du spare opp penger til den?? Sensoren blir sikkert mer medgjørlig hvis han får litt Lenke til kommentar
KristianJV Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Hva slag sekk? Jeg henter Komplett-goodiesene mine på hentelageret til Komplett på Vindern. Samme leveringstid som du hadde der. Men rimeligere. Bor på sørlandet akkurat slikt at det ikke er så hensiktsmessig å dra til Sandefjord eller Kr.sand for å hente pakker desverre. Så legger heller pengene i litt frakt enn bensin, bompenger og kjøring. Ble en Lowepro Flipside 300. Har en større Lowepro-sekk fra før(CompuTrekker AW), som veier over 11kg når den er full, uten stativ/monopod. Så ville ha en mindre sekk der jeg kan slenge oppi det utstyret jeg kun trenger for en liten dagstur eller arrangement, så da så denne perfekt ut Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Bor på sørlandet akkurat slikt at det ikke er så hensiktsmessig å dra til Sandefjord eller Kr.sand for å hente pakker desverre. Så legger heller pengene i litt frakt enn bensin, bompenger og kjøring. Det er klart. Ble en Lowepro Flipside 300. Har en større Lowepro-sekk fra før(CompuTrekker AW), som veier over 11kg når den er full, uten stativ/monopod. Så ville ha en mindre sekk der jeg kan slenge oppi det utstyret jeg kun trenger for en liten dagstur eller arrangement, så da så denne perfekt ut Har Flipside 300 selv; og bruker den faktisk en del. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Noen som kjører Lightroom i ubuntu 12.04 ? Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Noen som kjører Lightroom i ubuntu 12.04 ? Har faktisk gått til det steget at jeg bruker windows i vmware for å kjøre Lightroom. - Kolbjørn Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Hmm, lite problem. Videoer fra mobilen spilles ikke korrekt av på noen av mine 2 PCer. Lyden går som normalt, men bildet hakker til de grader. På mobilen spilles de av korrekt. Gjelder også etter overføring til intern HDD, så er ikke kortleser som er flaskehals. Any ideas? Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 (endret) Har faktisk gått til det steget at jeg bruker windows i vmware for å kjøre Lightroom. - Kolbjørn mhm, kjører dual boot w7, men bruker så og si bare linux. Googlet litt og det er vell noen omveier, men disse er ikke optimale etter som jeg skjønner det. Hadde vært flott med en fullverdig verson som støtter linux. Det kommer vel omsider. Får vell kjøre dual en stund til eller vm. Endret 13. februar 2013 av Jann. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 (endret) Hmm, lite problem. Videoer fra mobilen spilles ikke korrekt av på noen av mine 2 PCer. Lyden går som normalt, men bildet hakker til de grader. På mobilen spilles de av korrekt. Gjelder også etter overføring til intern HDD, så er ikke kortleser som er flaskehals. Any ideas? Prøvd vlc? Kanskje prøve å konvertere snuttene til mp4 eller noe ? Endret 13. februar 2013 av Jann. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Prøvd vlc? Kanskje prøve å konvertere snuttene til mp4 eller noe ? Prøvd og funnet i orden, men håpløst tungvint når man skal få mobilvideoer raskt ut på nettavis fra en desk uten premiere.... Såvidt jeg har funnet ut er det ikke mulig å endre opptaksformatet i Samsungen fra MPEG format heller. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Nettet har kommet for å bli, og er en stor kilde for inspirasjon, feks ved fotografering av gravide: http://www.essentialbaby.com.au/photogallery/pregnancy/prepare-for-baby/awkward-pregnancy-photos-20110801-1i77r.html?selectedImage=3 Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Nettet har kommet for å bli, og er en stor kilde for inspirasjon, feks ved fotografering av gravide: http://www.essentialbaby.com.au/photogallery/pregnancy/prepare-for-baby/awkward-pregnancy-photos-20110801-1i77r.html?selectedImage=3 14 var kult. 1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 (endret) Så var det allikevel ikke Foto Knudsen som slo seg konkurs. Det var selskapet Fyllingsdalen Foto AS som ble slått konkurs. Firmaet hadde da endret navn fra FotoKnudsen AS 31. januar i år, viser kunngjøringer fra Brønnøysundregistrene. – Det gjorde vi fordi vi ville beskytte firmanavnet FotoKnudsen. Vi ser at det har fått en ripe i lakken med siste ukes hendelser, men håper vi får fornyet tillit om vi kommer i normal drift igjen, sier Knudsen. http://nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.10911838 Endret 13. februar 2013 av pybalto Lenke til kommentar
egilh Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 (endret) Noen som kjører Lightroom i ubuntu 12.04 ? Tror jeg ville byttet programvare hvis du helst ønsker å kun kjøre Linux. Enten det eller kjøre Win i en VM, med de problemer det evt. fører med seg. Er det ikke Corel Aftershot det heter? Ganske OK vel? Edit: Tror hvis du skal vente på støtte for Adobe Software i Linux bør du være forberedt på å vente en stund. Endret 13. februar 2013 av egilh Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 (endret) Så var det allikevel ikke Foto Knudsen som slo seg konkurs. I juridisk forstand er det korrekt, det og bytte navn to dager før konkursen gjør at navnet FK ikke blir tilknyttet en konkurs. Endret 13. februar 2013 av Nautica Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Tror jeg ville byttet programvare hvis du helst ønsker å kun kjøre Linux. Enten det eller kjøre Win i en VM, med de problemer det evt. fører med seg. Er det ikke Corel Aftershot det heter? Ganske OK vel? Ganske OK. Men har ikke fått støtte for noen som helst nye kameraer det siste året. Og det er en to-tre bugs igjen. Lenke til kommentar
OmarL028577693 Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Sensoren blir sikkert mer medgjørlig hvis han får litt Hehe... Hadde det bare vært så lett. Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 MacBook air 256GB eller MacBook pro retina 128gb til omtrent samme pris? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 MacBook air 256GB eller MacBook pro retina 128gb til omtrent samme pris? Pest eller kolera? 7 Lenke til kommentar
ventle Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Noen som kjører Lightroom i ubuntu 12.04 ? Jepp, dvs. jeg kjører det i Linux Mint 13 xfce, som er basert på Ubuntu 12.04, men som bruker xfce som skrivebordsmiljø, som er vesentlig raskere enn Gnome på min 12" ultraportable. La det inn mest for å teste om det funker, og det gjør det stort sett, ytelsen er grei nok (maskinen er uansett av den strømgjerrige sorten, så ikke sikkert det hadde vært raskere i Windows), hender det kræsjer en sjelden gang, men det er bare å starte det igjen, endringer man gjør i bildene blir jo lagret fortløpende uansett. Jeg fulgte denne guiden for å legge det inn, anbefaler å lese hele tråden før du begynner, det gjorde ikke jeg, og det kommer noen ganske nyttige tips på side 2, bla. å begynne med å kompilere siste versjon av Wine fremfor å bruke den som ligger i repo'et til Ubuntu, den siste Wine-versjonen fikser en del av småtingene som ikke er helt perfekt i den versjonen jeg bruker (gadd ikke å begynne på nytt etter jeg hadde fått det til å fungere). Ett par skjermbilder (trykk for stor størrelse): Lenke til kommentar
OmarL028577693 Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 http://kelbytv.com/thegrid/ Blind critic nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå