Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var ute på en 3,5-4 timers tur i skogen i går, litt slit med tanke på all snøen, men gleden ble stor da denne kom glidene gjennom luften over meg!

post-277888-0-91730700-1360589045_thumb.jpg

Hadde desverre bare 70-200en med 1,4x TC med, og fuglen fløy høyt, så bildet er jo dårlig sånn sett. Men et godt tegn på at jeg må få lagt ut åte og satt opp viltkameraet for å se om den kommer ned! Skjer det, så er det bare å rigge seg til med skjul, kameraer, termos med noe varmt i og god tålmodighet...

Jeg trodde ikke jeg kom til å komme over en så stor rovfugl uten å måtte reise langt, men den var jaggu nærmere her jeg bor, så litt flaks der! :)

Kom over en fin video av havørn på åteplass:

http://www.smp.no/ny...icle7080031.ece

• Liker 1
Lenke til kommentar

De startet vel opp i Bergen, og da er det naturlig at de har flest butikker der. Men kanskje de kunne tjent på å legge ned noen av de.

Og samme dag vi får beskjeden om at FotoKnudsen er konkurs, så kommer nyheten om at Elite Foto er solgt. Hva det betyr på kort og lang sikt, vet jeg ikke, men det er forhåpentligvis ikke like negativt.

Lenke til kommentar

Er det forresten flere enn meg som sitter og ser på streamen fra Landskonkurransen?

Likte å høre kommentarene da det var "protest", eller noe intetsigende. Skal se litt mer senere allikevel.

Jeg holder på å lage "rulletekst" på en video jeg har produsert for skolen, hvor jeg har satt sammen og gjort alt etterarbeid på en mengde videomateriale som var filmet av bilgruppa under bilprosjektet på skolen. Hva skriver jeg at jeg har gjort i rulleteksten da? Idé, etterarbeid, layout, klipp, redigering... Lurer på hva som er den definisjonen som er mest riktig å bruke, eller om jeg må bruke en kombinasjon. Skriver bare "Kamera: [Navnet på bilgruppa]", evt navnene deres.

Lenke til kommentar

Jeg har RX100 og den har AF på video. Ville heller ha kjøpt en RX100 til 4300kr. enn et videokamera til 3000kr. Du får ikke 20x zoom og en knøttliten sensor slik du gjør på et videokamera, du får heller et lite kamera med meget bra video, rimelig smooth AF, større sensor, kun 3,6x zoom, gode ISO egenskaper og for å ikke snakke om at det er et meget godt kompaktkamera til vanlig bilder i JPG eller RAW.

Lenke til kommentar

80talls helten Tore Hansen døde i går "sjokkerende", jeg valfarte alle samfunnshus i Østlandet i min ungdom for og høre på bla. Unit Five.

Leit å høre om min navnebror.

Han har betydd mye mer for musikken enn mange var klar over, utenom solokarrierien og Unit Five så har han jobbet i mange år med organisering og støtteordning for musikere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Faen! Alle planlagte og ikke planlagte fototurer bortsett fra turen til Tyrkia blir lagt på is. Fikk vite at jeg skal opp til fagprøven om 8 mnd. Jeg trudde jeg hadde nesten 16mnd. på meg. :-(

Må bruke påsken til forberedelser til eksamen og spare mest mulig penger til fagprøven.

Fagprøve i hva da?? Og fagprøven er vel gratis? Så hvorfor må du spare opp penger til den??

Lenke til kommentar

Begynner å bli gøy å bestille ting fra Komplett nå!

Siden de sender med Tollpost og ikke med Posten blir jo pakkene levert superkjapt, og blir levert i en Prix-butikk 150m fra meg...

Bestillingen ble lagt inn hos Komplett på Mandag kl 11.00

Tekstmld med henteref. kom Tirsdag 12.30!

(Posten bruker 3-4 dager på samme "løypa"...)

Nå skal den nye fotosekken pakkes og testes! :)

Endret av KristianJV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...