tomsi42 Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Neida. Se det er lenke i innlegget mitt. Dette innlegget har blitt redigert av L4r5: 2 minutter siden Luringen. Det er jo synd; blir interessant å se om noen (JP?) kjøper de opp. Lenke til kommentar
KristianJV Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Var ute på en 3,5-4 timers tur i skogen i går, litt slit med tanke på all snøen, men gleden ble stor da denne kom glidene gjennom luften over meg! Hadde desverre bare 70-200en med 1,4x TC med, og fuglen fløy høyt, så bildet er jo dårlig sånn sett. Men et godt tegn på at jeg må få lagt ut åte og satt opp viltkameraet for å se om den kommer ned! Skjer det, så er det bare å rigge seg til med skjul, kameraer, termos med noe varmt i og god tålmodighet... Jeg trodde ikke jeg kom til å komme over en så stor rovfugl uten å måtte reise langt, men den var jaggu nærmere her jeg bor, så litt flaks der! Kom over en fin video av havørn på åteplass: http://www.smp.no/ny...icle7080031.ece 1 Lenke til kommentar
OmarL028577693 Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Når FK har 19 butikker og 8 av dem er i Bergen så fortjener de å gå konk. 8 Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 De startet vel opp i Bergen, og da er det naturlig at de har flest butikker der. Men kanskje de kunne tjent på å legge ned noen av de. Og samme dag vi får beskjeden om at FotoKnudsen er konkurs, så kommer nyheten om at Elite Foto er solgt. Hva det betyr på kort og lang sikt, vet jeg ikke, men det er forhåpentligvis ikke like negativt. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Litt dumt, foretrakk print-grensesnittet til FK når det var en del bilder jeg skulle ha ut. JP er utrolig kronglete i forhold. Ellers er det ikke så mye å savne med FK. Butikkene handlet nesten bare om fotoalbum og overprisede minnekort de siste årene. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Er det forresten flere enn meg som sitter og ser på streamen fra Landskonkurransen? Lenke til kommentar
OmarL028577693 Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Hvorfor er ingen i europa som driver noe lignende som amerikanske mpix? De virker meget bra og det til en fornuftig pris. Der er det ikke maskiner som driver med farge justering hvis man huker av for det, de har egne folk som sitter på et rom og justerer bilde for bilde. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Er det forresten flere enn meg som sitter og ser på streamen fra Landskonkurransen? Likte å høre kommentarene da det var "protest", eller noe intetsigende. Skal se litt mer senere allikevel. Jeg holder på å lage "rulletekst" på en video jeg har produsert for skolen, hvor jeg har satt sammen og gjort alt etterarbeid på en mengde videomateriale som var filmet av bilgruppa under bilprosjektet på skolen. Hva skriver jeg at jeg har gjort i rulleteksten da? Idé, etterarbeid, layout, klipp, redigering... Lurer på hva som er den definisjonen som er mest riktig å bruke, eller om jeg må bruke en kombinasjon. Skriver bare "Kamera: [Navnet på bilgruppa]", evt navnene deres. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 (endret) 80talls helten Tore Hansen døde i går "sjokkerende", jeg valfarte alle samfunnshus i Østlandet i min ungdom for og høre på bla. Unit Five. Endret 12. februar 2013 av Nautica 1 Lenke til kommentar
OmarL028577693 Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Kjedelige greier. Æ e Hammerfæsting æ..... Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Noen som har et tips til et videokamera (maks 3000) . Det skal brukes mest til å filme kidsa i hverdagen og på ferier. Lenke til kommentar
OmarL028577693 Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Det er jo ingen som kjøper videokamera lengre. Sjekk prisguiden, alle de populære er actionkameraer. Finn deg et godt kompaktkamera som er bra på video. Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Det tror jeg ikke er en god løsning. Et videokamera med autofokus og elektisk zoom er best på hverdagsfilming. Jeg var fornøyd med Sony HDR-CX115 kostet 2500kr for et par år siden. Lenke til kommentar
OmarL028577693 Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Jeg har RX100 og den har AF på video. Ville heller ha kjøpt en RX100 til 4300kr. enn et videokamera til 3000kr. Du får ikke 20x zoom og en knøttliten sensor slik du gjør på et videokamera, du får heller et lite kamera med meget bra video, rimelig smooth AF, større sensor, kun 3,6x zoom, gode ISO egenskaper og for å ikke snakke om at det er et meget godt kompaktkamera til vanlig bilder i JPG eller RAW. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 80talls helten Tore Hansen døde i går "sjokkerende", jeg valfarte alle samfunnshus i Østlandet i min ungdom for og høre på bla. Unit Five. Leit å høre om min navnebror. Han har betydd mye mer for musikken enn mange var klar over, utenom solokarrierien og Unit Five så har han jobbet i mange år med organisering og støtteordning for musikere. Lenke til kommentar
OmarL028577693 Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Faen! Alle planlagte og ikke planlagte fototurer bortsett fra turen til Tyrkia blir lagt på is. Fikk vite at jeg skal opp til fagprøven om 8 mnd. Jeg trudde jeg hadde nesten 16mnd. på meg. :-( Må bruke påsken til forberedelser til eksamen og spare mest mulig penger til fagprøven. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Faen! Alle planlagte og ikke planlagte fototurer bortsett fra turen til Tyrkia blir lagt på is. Fikk vite at jeg skal opp til fagprøven om 8 mnd. Jeg trudde jeg hadde nesten 16mnd. på meg. :-( Må bruke påsken til forberedelser til eksamen og spare mest mulig penger til fagprøven. Fagprøve i hva da?? Og fagprøven er vel gratis? Så hvorfor må du spare opp penger til den?? Lenke til kommentar
OmarL028577693 Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Elektriker. Skal få tatt den hjemme. Nytt sikringsskap og nytt kjøkken. Fagprøven er gratis for meg, men den koster over 6K for bedriften. Lenke til kommentar
KristianJV Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 (endret) Begynner å bli gøy å bestille ting fra Komplett nå! Siden de sender med Tollpost og ikke med Posten blir jo pakkene levert superkjapt, og blir levert i en Prix-butikk 150m fra meg... Bestillingen ble lagt inn hos Komplett på Mandag kl 11.00 Tekstmld med henteref. kom Tirsdag 12.30! (Posten bruker 3-4 dager på samme "løypa"...) Nå skal den nye fotosekken pakkes og testes! Endret 13. februar 2013 av KristianJV Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Nå skal den nye fotosekken pakkes og testes! Hva slag sekk? Jeg henter Komplett-goodiesene mine på hentelageret til Komplett på Vindern. Samme leveringstid som du hadde der. Men rimeligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå