Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Funderer på personlig fotoprosjekt med 50mm 1.2 og mk2'n når jeg får den

"50mm, 50 dager, 50 bilder.

Hvorfor?

Er det pga at du har kjøpt deg nytt kamera, en bedre 50mm og 50 bilder på 50 dager høres kult ut?

 

Slike greier og sånne 365 dagersprosjekter blir som regel bare "piss, shit and all over the place". Da er det bedre å finne ett tema e.l. og få en tynn tråd gjennom hele prosjektet. Ha et lite mål med prosjektet, f.eks en flott fotobok til deg selv og kanskje noen mindre med softcover til familie.

 

Bare noen forslag :)

 

 

Jeg drar til Tyrkia om 11 dager, målet mitt er å få til en fotobok med 30-50 bilder. Og nå skal jeg kose meg med Scott Kelby's onlinekurs Shoot Travel Photography like a Pro for tredje gang.

 

Har også planer om en tur til Dublin i påsken.

 

Når blir det akamtur til utlandet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor?

Er det pga at du har kjøpt deg nytt kamera, en bedre 50mm og 50 bilder på 50 dager høres kult ut?

 

Slike greier og sånne 365 dagersprosjekter blir som regel bare "piss, shit and all over the place". Da er det bedre å finne ett tema e.l. og få en tynn tråd gjennom hele prosjektet. Ha et lite mål med prosjektet, f.eks en flott fotobok til deg selv og kanskje noen mindre med softcover til familie.

 

Hvorfor? Fordi jeg har vært ekstremt lite aktiv med kamera den siste tiden, og trenger å utfordre meg selv litt.

 

Skjønner tankegangen din, derfor jeg ikke tar 365 prosjekt.

 

Har noen mål, å få tatt noen bilder som jeg kan henge opp i leiligheten da jeg trenger litt veggpryd :)

Lenke til kommentar

Er think Tank skulderbager verdt invisteringen på 11-1300kr? :)

Har en Retrospective 10, og er fornøyd med den - akkurat passe stor, og den har plass til selv mer enn den lover. Hadde den vært større fordi jeg skulle hatt mer i den skulle det uansett vært ryggsekk på grunn av vekta. For meg (5DmkII m/batterigrep og objektiv + to ekstra objektiver + blits + en hel del småstæsj) er den helt perfekt - har helt greit plass til enda et objektiv mer enn det jeg lister over, men nøyer meg med to ekstra på grunn av vekten.

Gikk helt greit med f/2.8 trifecta - fikk plass til påmontert 70-200/2.8 pluss 24-70/2.8 og 16-35/2.8 ved siden av - tross at kun de større retrospective-modellene reklamerer med at de har plass til påmontert 70-200/2.8.

 

Meg like.

Lenke til kommentar

Slike greier og sånne 365 dagersprosjekter blir som regel bare "piss, shit and all over the place".

 

Er egentlig ganske enig. Det pleier å begynne bra, og så blir det fryktelig mange "dårlig vær i dag, tok bilde av noe skrot i vinduskarmen @f1.2 for å fylle kvoten"-bilder kl. 23.50. Skjønt, har sett et par 365-prosjekter hvor folk virkelig har pushet seg, men det er dessverre unntaket.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Da ble Macbook Pro Retina 15" noe motvillig bestilt, lei av å komme bakpå med leveranser grunnet air-modellen ikke henger med på prosessering av massive bildemengder i relativt høy oppløsning. Quad core og mer RAM blir stas; ikke minst USB 3.0

 

Edit:

Macbook Air fungerer fint om man ikke har dårlig tid.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Om fornålet er å skape resultater kan jeg gjerne dele skepsisen, men om poenget er å komme seg inn i en vane der foto har en rolle de fleste dager tror jeg ellers meningsløse utfordringer har mye for seg.

 

Hovedgrunnen for utfordringen er vel egentlig å få meg inn i en vane ja, har blitt rett og slett blitt for lat med kameraet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...