Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I og med at han sammenlinger med 5D mark2 så regner jeg med han planlegger bruktkjøp. Da er nok D700 det som ligner mest. Ellers så dukker det av og til opp kupp på D3, men da har ofte lukkertelleren 6 siffer. Hadde jeg vært på utkikk etter noe sånt ville jeg nok vurdert en ny D600 i stedet for brukt D700/D3.

Lenke til kommentar

Dollarkursen er bra, men jeg prøver å minimere sånne kjøp av mange grunner:

(...)

Takk for tipsene, jeg har sjeldent brydd meg med å gjøre slike kjøp i utlandet nettopp som følge av det du kommer med. Jeg trenger imidlertid virkelig en tablet/ny laptop nå til både fotografering og skole, jeg har valgt meg ut Surface Pro, og den kommer høyst sannsynlig ikke til Norge før om tre måneder eller mer, slik som Surface RT. Den havner også på 5500kr. Sparer høyst sannsynlig 3500kr om man skal sammenligne prisen på amerikansk og norsk Surface RT. Ulempen er at det er et helt nytt produkt som kanskje kan ha barnesykdommer. Tenker å kjøpe den i Microsoft Store.

Er forøvrig veldig fornøyd med min Samyang 35mm 1.4. Måtte smelle på en KatzEye mattskive og justere manuellfokus i kameraet, og er stadig obs på den feilkalilbrerte fokusringen med galt endepunkt, men bildekvaliteten er knall når man gjør alt riktig. Det er dog det eneste objektivet du ikke spurte om, men tenkte å skyte det inn allikevel :)

Lenke til kommentar

Takk for info, selv om akkurat det ikke er spesielt interessant for meg. Jeg leker bare litt med tanken på hvilke muligheter Pentax fullformat åpner med tanke på nordlysfoto og astrofoto. Jeg kommer ikke til å kjøpe hverken Pentax fullformat eller disse objektivene på mange år, så det er mest dagdrømming. 24mm er litt trang til nordlysfoto, men f/1,4 kan være en så stor fordel at det kanskje er verd det likevel. 14mm f/2,8 er mer passende brennvidde, men det er "bare" f/2,8.

85mm f/1,4 kan egne seg godt til astrofoto, på motorisert stativ.

Lenke til kommentar

Syns det virka som en litt cocky krigsfotograf, men fremdeles langt bedre enn alle andre actionfigurer jeg har sett :wee:

Har fått litt kvaler om å kjøpe Microsoft Surface Pro fra statene allikevel. Bryter mest sannsynlig EULA-en siden produktet er "rettet mot amerikanske innbyggere", og jeg må kjøpe et amerikansk, prepaid visa for å få en amerikansk faktureringsadresse til å bruke i nettbutikken som skal sende pakken til hotellet. Med brutt EULA kan jeg vel ikke sende produktet til Microsoft i Norge på fabrikksgarantien om det skulle skje noe. Dessuten så får jeg igjen momsen om jeg kjøper det på firmaet i Norge.

Aberet er at jeg da må vente til den lanseres i Norge, som sikkert ikke er før om tre-fire måneder om man skal vente like lenge som man ventet på Surface RT, og jeg trenger egentlig en ny laptop og tablet nå, til både skole og bedrift...

Noen som har noen forslag? :p

Lenke til kommentar

Har hatt en mink på besøk noen dager nå, den elsker og krangler med kattene mine samt stjele maten deres.

Lurer på om jeg skal skyte den med LR22 eller 70-200 f/2.8 :)

Får påpeke at mink er et skadedyr og jaktbar hele året utenom yngleperioden og den dreper det meste bla. kattunger.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

og jeg trenger egentlig en ny laptop og tablet nå, til både skole og bedrift...

Noen som har noen forslag? :p

EasyPeasy.. :p

MBP & iPad :)

Nuff said... ;)

:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...