Bibbo Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Eneste reelle nye kameraet er vel D600? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 I og med at han sammenlinger med 5D mark2 så regner jeg med han planlegger bruktkjøp. Da er nok D700 det som ligner mest. Ellers så dukker det av og til opp kupp på D3, men da har ofte lukkertelleren 6 siffer. Hadde jeg vært på utkikk etter noe sånt ville jeg nok vurdert en ny D600 i stedet for brukt D700/D3. Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Om man vil legge ut bilder fra et større prosjekt, 10+ bilder, hvor er det best å gjøre det her? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Om man vil legge ut bilder fra et større prosjekt, 10+ bilder, hvor er det best å gjøre det her? Annet om digital fotografering, skrive en dekkende emnetittel, er det noe som kan tolkes som et fotoalbum er det egen "avdeling" for det under fotografering. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Om man vil legge ut bilder fra et større prosjekt, 10+ bilder, hvor er det best å gjøre det her? Har du din egen tråd i galleriet? Legge de ut der og legge ut en teaser i månedstråden kanskje? 1 Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 (endret) Takk for svar. Månedstråd og link til hjemmeside er kanskje best. Endret 8. februar 2013 av eriklovold Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Har du din egen tråd i galleriet? Legge de ut der og legge ut en teaser i månedstråden kanskje? Strengt tatt kan man lage to poster av fem bilder per dag i månedstråden.2*5=10 I can do math me. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Dollarkursen er bra, men jeg prøver å minimere sånne kjøp av mange grunner: (...) Takk for tipsene, jeg har sjeldent brydd meg med å gjøre slike kjøp i utlandet nettopp som følge av det du kommer med. Jeg trenger imidlertid virkelig en tablet/ny laptop nå til både fotografering og skole, jeg har valgt meg ut Surface Pro, og den kommer høyst sannsynlig ikke til Norge før om tre måneder eller mer, slik som Surface RT. Den havner også på 5500kr. Sparer høyst sannsynlig 3500kr om man skal sammenligne prisen på amerikansk og norsk Surface RT. Ulempen er at det er et helt nytt produkt som kanskje kan ha barnesykdommer. Tenker å kjøpe den i Microsoft Store. Er forøvrig veldig fornøyd med min Samyang 35mm 1.4. Måtte smelle på en KatzEye mattskive og justere manuellfokus i kameraet, og er stadig obs på den feilkalilbrerte fokusringen med galt endepunkt, men bildekvaliteten er knall når man gjør alt riktig. Det er dog det eneste objektivet du ikke spurte om, men tenkte å skyte det inn allikevel Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Takk for info, selv om akkurat det ikke er spesielt interessant for meg. Jeg leker bare litt med tanken på hvilke muligheter Pentax fullformat åpner med tanke på nordlysfoto og astrofoto. Jeg kommer ikke til å kjøpe hverken Pentax fullformat eller disse objektivene på mange år, så det er mest dagdrømming. 24mm er litt trang til nordlysfoto, men f/1,4 kan være en så stor fordel at det kanskje er verd det likevel. 14mm f/2,8 er mer passende brennvidde, men det er "bare" f/2,8. 85mm f/1,4 kan egne seg godt til astrofoto, på motorisert stativ. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Tok et spontant bilde av stjernehimmelen med min Nikon 85mm 1.8 G AF-S i høst. Støttet kameraet til en vegg med hendene, seks sekunders eksponering, ISO 25600. Not so much astrofoto, men får iallfall fram mange stjerner Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Slett ikke verst det der! Lenke til kommentar
KristianJV Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Fotograf-actionfigur 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Fotograf-actionfigur Krigsfotograf-actionfigur, i følge et nettsted jeg så ... Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Krigsjournalist-actionfigur ifølge teksten på bildet Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Det står jo i bildet hans også.. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Syns det virka som en litt cocky krigsfotograf, men fremdeles langt bedre enn alle andre actionfigurer jeg har sett Har fått litt kvaler om å kjøpe Microsoft Surface Pro fra statene allikevel. Bryter mest sannsynlig EULA-en siden produktet er "rettet mot amerikanske innbyggere", og jeg må kjøpe et amerikansk, prepaid visa for å få en amerikansk faktureringsadresse til å bruke i nettbutikken som skal sende pakken til hotellet. Med brutt EULA kan jeg vel ikke sende produktet til Microsoft i Norge på fabrikksgarantien om det skulle skje noe. Dessuten så får jeg igjen momsen om jeg kjøper det på firmaet i Norge. Aberet er at jeg da må vente til den lanseres i Norge, som sikkert ikke er før om tre-fire måneder om man skal vente like lenge som man ventet på Surface RT, og jeg trenger egentlig en ny laptop og tablet nå, til både skole og bedrift... Noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 (endret) Har hatt en mink på besøk noen dager nå, den elsker og krangler med kattene mine samt stjele maten deres. Lurer på om jeg skal skyte den med LR22 eller 70-200 f/2.8 Får påpeke at mink er et skadedyr og jaktbar hele året utenom yngleperioden og den dreper det meste bla. kattunger. Endret 8. februar 2013 av Nautica Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 og jeg trenger egentlig en ny laptop og tablet nå, til både skole og bedrift... Noen som har noen forslag? EasyPeasy.. MBP & iPad Nuff said... Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 (endret) 70-200, nautica Endret 8. februar 2013 av pybalto Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 8. februar 2013 Del Skrevet 8. februar 2013 Fotograf-actionfigur Hadde ikke likt å møte han der i en mørk bakgate ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå