Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Står på en strand (Hellestø) og holder på med noen lange eksponeringer. Forrige var planlagt til 13.5 minutter, etter 12 min 50 sek fant et SAS-fly det for godt å suse gjennom bilderammen og ruinerte effektivt planen. Merker dette er en effektiv trening i tålmodighet.

Nytt forsøk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Whoohoo :w00t:

Fikk nettopp mail fra Amrika...

Kenneth,

Congratulations! You have been selected as the winner of the APE book and

t-shirt. Please reply back with your mailing address and we'll get these

out to you.

Once again, congratulations and thank you for watching The Grid.

--

Barbara White

Print & Traffic Coordinator

Kelby Media Group

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Whoohoo :w00t:

Fikk nettopp mail fra Amrika...

Lurer på om jeg så denne episoden av The Grid.. men hvordan få sett dette live.. finner ingen linker til live TV?!? Og når tid på døgnet går dette live her hjemme?? :)

Lenke til kommentar

Hvor bør man kjøpe gadgets i USA? Har et familiemedlem i Houston nå, tenkte å få han til å dra med seg en Microsoft Surface Pro (og smelle på et norsk tastatur fra RT når den kommer i salg her hjemme), men jeg aner ikke hvor det er greit å kjøpe slikt.

Best Buy tar visst imot preorders, og har lovet at den skal være i butikken før onsdag, men har lest litt rundt og fikk egentlig et heller dårlig inntrykk av merkevaren deres...

Lenke til kommentar

Et nytt grep til RX100?

Nja... Hvis jeg gjør det passer ikke vesken.

Lurer på om jeg så denne episoden av The Grid.. men hvordan få sett dette live.. finner ingen linker til live TV?!? Og når tid på døgnet går dette live her hjemme?? :)

Gå inn på http://kelbytv.com/thegrid/

Sendes hver onsdag kl. 16.00 lokal tid, d.v.s. 22.00 norsk tid.

Jeg bruker å se via youtube en dag eller to etter. Har sett live en 3-4 ganger, ene gangen skrev jeg med RC i chatten. Har HDR boka hans, men har ikke brukt den så mye.

Blind critic episodene blir sendt midt i måneden og blir annonsert på forhånd i kelby's blog, g+ side etc.

Lenke til kommentar
Hvor bør man kjøpe gadgets i USA?

Dollarkursen er bra, men jeg prøver å minimere sånne kjøp av mange grunner:

- Man mister norske forbrukerrettigheter. Jeg mener det er verd å betale 25% ekstra for dette. Derfor synes jeg prisfordelen bør være minimum 25% før jeg vurderer å kjøpe sånt i utlandet.

- Man kaster bort dyrebar tid på en reise man sannsynligvis har betalt mye for. Kanskje man må busse eller ta taxi for å komme seg til riktig kjøpested. Det må man også regne inn i prisen.

- Det man kjøper bør være lite og transportabelt. Det kan være denne tingen som er dråpen som skal til for å måtte betale overvekt. Også er det et slit å drasse rundt på ekstra vekt.

- Bagasjen har en viss risiko for å forsvinne.

- Enkeltgjenstander verdt over 6000 kr må fortolles.

- Gjenstander som i sum er verd over 6000 kr må fortolles.

Dette er i sum ingen fasit, men det skal altså være spesielt fristende pris eller noe man ikke får tak i ellers før jeg gidder å kjøpe gadgets i utlandet. Spør deg selv om det er verd innsatsen.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Måtte sende et objektiv til "sykehuset" i dag... Håper bare jeg har pakket det inn godt nok til å tåle Postens håndtering!

Det burde gå bra det - men jeg er litt usikker på "Forsiktig glass" lappene. Det er mulig at en eller annen apekatt tar det som en oppfordrign til å være ekstra uvøren ...

• Liker 3
Lenke til kommentar

Er det noen her som har erfaring med Samyang 14mm f/2,8, 24mm f/1,4 og 85mm f/1,4? Jeg lurer spesielt på om de er i fokus på uendelig når man vrir fokusringen helt til enden og hvor flatt fokusplanet er på største blender.

Redigert: Photozone kunne vist svare.

http://www.photozone.de/canon_eos_ff/532-samyang14f28eosff

http://www.photozone.de/canon_eos_ff/769-samyang24f14eosff

http://www.photozone.de/canon_eos_ff/483-samyang_85_14_5d

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Fikk ett spørsmål jeg ikke klarte svare på: hva er nikon sin konkurent til 5d mk2? En kamerat skal gå over fra canon til nikon(den svikern!) og han spurte meg hva som var tilsvarendes 5d mk2, og jeg vet faktisk ikke :p

D700 er det kameraet som kom samtidig med 5DMkII. Kun 12Mpx, men ellers meget bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...