Bruker-88036 Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Nja.. det var vel ikke politiet som meldte fra om fotografen. Syns dem reagerte helt riktig jeg iallefall. Men tullingen som meldte derimot.. 2 Lenke til kommentar
Error Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Er det tilfeldigvis noen her som har et stående bilde av noe relatert til t-bane i Oslo (gjerne en vogn i fart eller på stasjon), som er relativt høyoppløselig? Skriver særemne om prising på t-banebiletter i Oslo, og hadde vært flott å kunne åpne (etter forside) med et stort fargebilde. Alt for å skille seg ut blant mengden og det der. Ville vært veldig takknemlig om noen kunne gravd frem noe, siden Google kun gir meg liggende bilder Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 Se opp for politi dere som går rundt med stativ og kamera: http://www.nrk.no/ny...sdal/1.10899218 Trikset er å ringe politiet FØRST og si at man skal ta noen moro bilder med maskingevær, da rykker de neppe ut. Har selv ringt politiet og meldt fra om rustning, sverd, røykmaskin og annen moro som fort kan ha tiltrukket mer oppmerksomhet enn vanlig. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Trikset er å ringe politiet FØRST og si at man skal ta noen moro bilder med maskingevær, da rykker de neppe ut. Har selv ringt politiet og meldt fra om rustning, sverd, røykmaskin og annen moro som fort kan ha tiltrukket mer oppmerksomhet enn vanlig. Joa, en ting er å si ifra at man bruker et maskingevær som prop. Det er riktignok noe helt annet å si ifra at man går rundt med et kamera og blits montert på en monopod så det ligner på et maskingevær. Tror ikke jeg gidder å ringe politiet og si ifra om det neste gang jeg finner på noe sånt. Er det tilfeldigvis noen her som har et stående bilde av noe relatert til t-bane i Oslo (gjerne en vogn i fart eller på stasjon), som er relativt høyoppløselig? Sjekk denne flickr-gruppa, se om du finner noe du liker og send en melding til personen som har tatt det. Lenke til kommentar
KristianJV Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Det er desverre ikke første gang kamerautstyr har blitt tolket som våpen. Utfallet i dette tilfellet var mye værre...: "According to the video released by wikileaks on Monday, an Apache helicopter pilot in Baghdad mistook a Reuters journalist's telephoto lens for a rocket-propelled grenade launcher, prompting him to open fire and ending with the death of eight people." http://www.huffingtonpost.com/2010/04/05/wikileaks-exposes-video-o_n_525569.html Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Det er ikke alt fotoutstyr som ser like uskyldig ut. Fra et rent ergonomisk synspunkt er det ingen dårlig idé .., men jeg hadde nok ikke tatt med meg en sånn på fototur til New York for å si det sånn. Samme hvor mye senebetennelse jeg hadde. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Det er nok best å varsle, her ble jeg nesten skremt Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Heihå! På søndag fotograferer jeg vår kjære Kronprinsesse Mette-Marit. Kan dere komme med noen tips ang. kongelig etikette, fototips o.l? Er hun flink å smile til fotografer? http://www.alta.kirken.no/index.phtml?pid=5354&nyhet=34386 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 (endret) Ja, kle deg pent. Helst i kofte. Om du er same da. Bare sånn til opplysning, det er ikke sånn at "ikke samer" ikke kan gå i kofte, men du får ikke en Finnmarking som ikke er same inn i en kofte. Endret 5. februar 2013 av pybalto Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Jeg irriterer meg så jævlig over folk som legger ut ting til en pris og så øker prisen fordi mange var intr, Nesten så jeg fikk meg en 5d mk2 med 2500 eksponeringer på seg og 2,5 års supersikring hos japanphoto til 8000 menmen, den gang ei Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 I og med at 5D mk2 går for 5500-6500kr ganske regelmessig for tiden, så ser jeg ikke helt problemet. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Hvem skulle trodd at Nord Korea var Canonister? Står den røde L'en for Lenin mon tro..? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Har ikke de eget merke altså? Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 (endret) Hvem skulle trodd at Nord Korea var Canonister? Står den røde L'en for Lenin mon tro..? Passende med en 20D, utdatert slik som mesteparten er i det landet. Og for en ironi med sangen i bakgrunnen. http://www.youtube.com/watch?v=k2W4-0qUdHY Endret 5. februar 2013 av Pc Lynet Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 I og med at 5D mk2 går for 5500-6500kr ganske regelmessig for tiden, så ser jeg ikke helt problemet. er ikke det med ganske så mange eksponeringer da? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 er ikke det med ganske så mange eksponeringer da? Stort sett mer enn 2500, jo. Men, jeg vet ikke, jeg har aldri helt vært så opphengt i antall eksponeringer. Kan ikke huske å ha lest noe om utslitte lukkere her på dette forumet. Kjøpte et 5D mk2-hus for litt siden, det viste seg å være stjålet fra en yrkesfotograf (han fikk det tilbake) og hadde 250.000 eksponeringer. Hadde jeg fått det tallet opplyst på forhånd hadde jeg nok styrt unna, men de typiske 15-30k eksponeringer brukte hus har ville jeg ikke tenkt så mye over. 2 Lenke til kommentar
OmarL028577693 Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Snillisme er dyrt! Hadde en plan om å slutte å trolle, d.v.s. holde frekkhetene mine for meg selv og heller hjelpe til her på forumet (siden jeg sitter alene på ett hotellrom å kjeder meg). Prøver så godt jeg kan å skrive saklig og informativt, hjelper folk med kamerakjøp og undersøker tester og specs. Har lest om Nikon P7700 i 2 timer og nå har plutselig løst å kjøpe det bare for å teste det selv. Det var like før jeg bestilte det, men så kom jeg på at jeg var i Oslo og det tar ca. 5 min. for meg å gå bort til Fotovideo. Jeg irriterer meg over kjøpegalskapen min. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 I dag irriterte jeg meg over at majonesposen var åpnet i feil ende, kunne sikkert ha snudd posen i hånda meg ulykken hadde allerede skjedd Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Majonespose? Finnes det folk som kjøer det fortsatt? Mye bedre på tube. 1 Lenke til kommentar
OmarL028577693 Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Sjøfolk kjøper ikke mat på tube, Nautica riv kaviaren rett ut av fesken og legg den på hæstskiva. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå