Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det tilfeldigvis noen her som har et stående bilde av noe relatert til t-bane i Oslo (gjerne en vogn i fart eller på stasjon), som er relativt høyoppløselig?

Skriver særemne om prising på t-banebiletter i Oslo, og hadde vært flott å kunne åpne (etter forside) med et stort fargebilde. Alt for å skille seg ut blant mengden og det der.

Ville vært veldig takknemlig om noen kunne gravd frem noe, siden Google kun gir meg liggende bilder :)

Lenke til kommentar

Trikset er å ringe politiet FØRST og si at man skal ta noen moro bilder med maskingevær, da rykker de neppe ut.

Har selv ringt politiet og meldt fra om rustning, sverd, røykmaskin og annen moro som fort kan ha tiltrukket mer oppmerksomhet enn vanlig.

Joa, en ting er å si ifra at man bruker et maskingevær som prop. Det er riktignok noe helt annet å si ifra at man går rundt med et kamera og blits montert på en monopod så det ligner på et maskingevær. Tror ikke jeg gidder å ringe politiet og si ifra om det neste gang jeg finner på noe sånt.

Er det tilfeldigvis noen her som har et stående bilde av noe relatert til t-bane i Oslo (gjerne en vogn i fart eller på stasjon), som er relativt høyoppløselig?

Sjekk denne flickr-gruppa, se om du finner noe du liker og send en melding til personen som har tatt det.

Lenke til kommentar

Det er desverre ikke første gang kamerautstyr har blitt tolket som våpen.

Utfallet i dette tilfellet var mye værre...:

"According to the video released by wikileaks on Monday, an Apache helicopter pilot in Baghdad mistook a Reuters journalist's telephoto lens for a rocket-propelled grenade launcher, prompting him to open fire and ending with the death of eight people."

http://www.huffingtonpost.com/2010/04/05/wikileaks-exposes-video-o_n_525569.html

Lenke til kommentar

er ikke det med ganske så mange eksponeringer da?

Stort sett mer enn 2500, jo. Men, jeg vet ikke, jeg har aldri helt vært så opphengt i antall eksponeringer. Kan ikke huske å ha lest noe om utslitte lukkere her på dette forumet.

Kjøpte et 5D mk2-hus for litt siden, det viste seg å være stjålet fra en yrkesfotograf (han fikk det tilbake) og hadde 250.000 eksponeringer. Hadde jeg fått det tallet opplyst på forhånd hadde jeg nok styrt unna, men de typiske 15-30k eksponeringer brukte hus har ville jeg ikke tenkt så mye over.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Snillisme er dyrt!

Hadde en plan om å slutte å trolle, d.v.s. holde frekkhetene mine for meg selv og heller hjelpe til her på forumet (siden jeg sitter alene på ett hotellrom å kjeder meg). Prøver så godt jeg kan å skrive saklig og informativt, hjelper folk med kamerakjøp og undersøker tester og specs. Har lest om Nikon P7700 i 2 timer og nå har plutselig løst å kjøpe det bare for å teste det selv. Det var like før jeg bestilte det, men så kom jeg på at jeg var i Oslo og det tar ca. 5 min. for meg å gå bort til Fotovideo.

Jeg irriterer meg over kjøpegalskapen min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...