Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Lurer på om jeg skal gå for max størrelse på akrylglass 150x100 fra JapanfotoXXL til 2600,-

Har ingen foto med denne typen, så jeg vet ikke helt hva jeg går til...

Tanker rundt dette anyone?

Noe for misfornøyde kamerakunder å kopiere? Kanskje en Nikonbruker, feks.?

http://www.dagbladet...angel/25531151/

Ja, dette gjelder jo nikon og canonbrukere.

Holder meg til Domeneshop jeg også. De er flinke, billige og hjelpsomme. Registrerte mitt 17. domenenavn der forleden dag. Kvantumsrabatten er for lengst et faktum, altså. :p

Høhø. Jeg fikk mitt for 10,- :p hos Fastname.no

Og det var et .no domene

men synes Domenshop har bedre backend for nettsideutviklere enn fastname.

Endret av Inc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den utfordringen.. er det sånn at man kan ta masse bilder på en dag, og så levere ett og ett i dagene man poster? Er det noe minsteantall på bilder man må poste? Eller er det greit å f.eks. poste en par-tre-4 bilder i løpet av måneden

Det er ingen krav om at du må ta bilder hver dag; du velger selv hvor mye du fotograferer. Så hvis det passer bedre å ta en lengre fototur i helgen, så kan du poste et bilde om dagen utover i uken.
Lenke til kommentar

Den utfordringen.. er det sånn at man kan ta masse bilder på en dag, og så levere ett og ett i dagene man poster? Er det noe minsteantall på bilder man må poste? Eller er det greit å f.eks. poste en par-tre-4 bilder i løpet av måneden

Ja, sånn er det - du kan ta masse bilder på en dag og så spre de utover, en per dag. Du kan poste mellom 1 og 28 bilder i tråden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Hvilke av de norske webhotellene i dag har best service, respons og oppetid? Til en vettug pris, selvsagt.

(Fotoklubben vurdere å bytte)

Kan så absolutt anbefale PROisp.. er skikkelige godsaker disse.. :)

Lenke til kommentar

Ja, sånn er det - du kan ta masse bilder på en dag og så spre de utover, en per dag. Du kan poste mellom 1 og 28 bilder i tråden.

Ok, tenkte det var sånn, så da skal jeg prøve- men ville være sikker siden jeg har avbrutt nok utfordringer tidligere. Blir litt stress når jeg får følelsen av at man må ta bilder bare for å ha noe å poste, ellers så ryker man ut.
Lenke til kommentar

Ok, tenkte det var sånn, så da skal jeg prøve- men ville være sikker siden jeg har avbrutt nok utfordringer tidligere. Blir litt stress når jeg får følelsen av at man må ta bilder bare for å ha noe å poste, ellers så ryker man ut.

Jeg tenkte å prøve noe litt mindre krevende denne gangen; litt mer som månedstråden, men med en vri. Uten stress og mas. Fungerer dette forsøket, så erstatter jeg augustfesten med noe tilsvarende. Det holder egentlig med aprilfesten og oktoberfesten som de tunge utfordringene. Junifesten har alltid vært populær; så jeg er usikker på om den bør fortsette som før eller om vi muligens skal gå for en mellomting.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Photowalk i Stavanger i morgen.. oppmøte ved Stavanger Foto kl 11 presis. Det er jeg og Kenneth Solfjeld som skal raide byen i morgen. Tema; streetphoto. Alle som vil bli med er hjertelig velkommen.. :)

Lenke til kommentar

Oppkrav er bare piss etter min mening, det eneste det er en garanti for, er at selger har sendt en pakke, men den kan godt inneholde gråstein. Har som kjøper prøvd å stå med 8000kr i kontanter og spørre om å få se at pakken ikke inneholder gråstein før Posten sender pengene, men det var overhodet ikke aktuelt.

Det er så vidt jeg vet mulig å få åpnet pakken sammen med den postansatte så du kan se innholdet før du betaler. Så kan du se om det er murstein eller ikke. Så jo - postoppkrav gir en ekstra trygghet.

Du får ikke legge lankene på pakken alene eller overta den før du betaler, men du kan si at du har mistanke om svindel, og så kan den postansatte åpne pakken med deg før du betaler.

Har enda ikke sett noe "offisielt" svar på denne problemstillingen..

Lenke til kommentar

Hvis man har mistanke om svindel, er det ikke bedre å kjøpe en annen plass? :p

Man har egentlig ikke lov å åpne pakken før den er betalt. Pakken er selgers eiendel helt til den er betalt, uten samtykke fra selger kan vell ikke kjøper og en postansatt åpne den eller? Den kan åpnes etter betalingen med postansatt som vitne.

Det værste med å sende som oppkrav er at kjøper kan angre seg mens pakken er underveis. Det tar 2-4 dager i postgang, pakken ligger 2-3 uker på postkontoret til kjøper, det tar 2-4 dager i retur og kjøper taper porto + oppkravsgebyr og 4+ uker med irritasjon.

http://www.aftenpost...el-6725037.html

http://www.tv2.no/un...us-3621422.html

Postoppkrav holder jeg meg langt unna, både som selger og kjøper. Jeg godtar forskudd som selger og prisgaranti greia som kjøper, men jeg kjøper heller nytt og taper penger på salg enn på bli lurt av en kjeltring.

Kjøper alltid fra selgere som står oppført med fult navn, adresse og telefonnummer der alt stemmer med omhverandre.

Refererer til mine tilbakemeldinger på foto.no om det skulle være noe mulking.

Dette er noe jeg også gjorde. Solgte jeg på finn.no så henvisste jeg mulige kjøpere til foto.no profilen min og alle de positive tilbakemeldingene mine(nå angrer jeg litt på at jeg slettet profilen min der :( )

Da jeg kjøpte en Oly E-P3 sjekket jeg profilen til selger og overførte pengene til selgers konto, easy-peasy.

Endret av kelux
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har spurt om det var mulig med en postansatt, fikk klart nei til å åpne pakken før jeg hadde betalt. Men kunne betale for deretter å åpne i vedkommendes påsyn.

Digresjon:

Kjøpte min 70-200 F2.8VRII på postoppkrav mens jeg bodde på Rena (lite sted langt uti skauen), hvor det var post i butikk. Den litt i overkant nyskjerrige butikkansatte presterte å si "det var da mye penger for en så liten pakke, hva er dette her for no a?" Lot det gå et lite sekund før jeg svarte hasj og gikk ut døra.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg over at jeg ikke får til med symaskina i dag. Også irriterer jeg meg over at jeg knakk et borr inni en ting jeg prøvde reparere i går, så nå går det ikke å reparere den, for om jeg skal borre der så ødelegger jeg bare de andre.

I morgen irriterer jeg meg sikkert over at jeg må bestille den greia fordi verkstedet ikke har den inne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...