Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppkrav er bare piss etter min mening, det eneste det er en garanti for, er at selger har sendt en pakke, men den kan godt inneholde gråstein. Har som kjøper prøvd å stå med 8000kr i kontanter og spørre om å få se at pakken ikke inneholder gråstein før Posten sender pengene, men det var overhodet ikke aktuelt. Dessuten har jeg hørt mange historier om kjøpere som ombestemmer seg og ikke henter pakken, og selger blir skadelidende.

Jeg bruker gjerne Finns betalingsgaranti, ellers er det forskudd som gjelder. Kommer an på beløpet, og troverdigheten/referansene til selgeren.

Lenke til kommentar

Har et par ganger benyttet med av postoppkrav siden kjøper sterkt ønsket det, men i de tilfellene har jeg forlangt et forskut som tilsvarer utgiftene jeg har på postoppkravet, det for å sikre meg mot at kjøper ikke henter pakken. Hypotetisk så kan jo kunden under ventetiden før pakken ankommer finne et tilsvarende produkt billigere, eventuell vente 14 dager før kjøper henter pakken i tilfelle det dukker opp en rimeligere variant så kan det være greit og ha din/min pakke som en reserve og hente den rett før fristen forfaller.

Jeg forlanger forskut og har forsåvidt aldri hatt problemer med det, gir også forskut til selgere i de tilfellene hvor jeg kjøper brukte produkter, men selvfølgelig sjekker jeg selgeren på beste mulig måte før en eventuell handel.

Lenke til kommentar

Kjøpte en relativt dyr (5 sifre) duppeditt brukt for noen dager siden, selger virket som en seriøs fyr, så jeg tilbød meg å overføre penger på forskudd. Dette parerte han med å si at han bare sendte pakka avgårde, så fikk jeg betale når jeg så at jeg var helt fornøyd, alternativt returnere den. Bra mann.

Endret av Euklid
Lenke til kommentar

Kjøpte en relativt dyr (5 sifre) duppeditt brukt for noen dager siden, selger virket som en seriøs fyr, så jeg tilbød meg å overføre penger på forskudd. Dette parerte han med å si at han bare sendte pakka avgårde, så fikk jeg betale når jeg så at jeg var helt fornøyd, alternativt returnere den. Bra mann.

Det hadde neimen ikke jeg turt. I hvert fall ikke med så mye penger.

Men en gladsak (for meg).

Fikk endelig Cokin-filteret i dag :D

post-19461-0-05040400-1359664086_thumb.jpg

post-19461-0-74940100-1359664087_thumb.jpg

post-19461-0-70933300-1359664110_thumb.jpg

post-19461-0-99518800-1359664114_thumb.jpg

Gleder meg til å få prøvd det ut, men tar det nok en dag det er mildt. Orker ikke dille med alt det der når det er minusgrader.

Lenke til kommentar

du husker sikkert mine innlegg om det fra tidligere, men i tilfelle du har glemt det, styr for guds skyld unna Enterweb...

Bruker for øyeblikket Solidhost. De er ikke helt perfekte de heller, men har ikke orket bryet med å bytte. Er også med på å drifte en side som er hostet hos Domeneshop, og der har ikke jeg merket noe ureglementert i hvertfall.

Har også en side hos one.com, de vet jeg har fått en del pepper fra andre, men jeg har faktisk ikke opplevd noe negativt fra dem etter å ha vært kunde der i over åtte år.

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Bruker også solidhost, synes de er flinke til gi beskjed hvis det er noe service eller annet ureglementert som foregår, fikk også mye direkte hjelp over telefonen og mail når jeg opprettet hjemmeside samt ordnet nytt hoved-domene på timen og kategoriserte de andre domenenavnene mine under det, kjapt og enkelt.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Vil du bare ha Norsk service eller vil du ha serverne fysisk i Norge?

Hvor serverene står fysisk er ikke så noe; men norsk service er å foretrekke.

du husker sikkert mine innlegg om det fra tidligere, men i tilfelle du har glemt det, styr for guds skyld unna Enterweb...

Husker du skrev noe om det; men husker ikke det du sa... HAr Enterweb selv, aldri hatt noen problemer med de.

Bruker for øyeblikket Solidhost. De er ikke helt perfekte de heller, men har ikke orket bryet med å bytte. Er også med på å drifte en side som er hostet hos Domeneshop, og der har ikke jeg merket noe ureglementert i hvertfall.

Domeneshop har jeg hørt om. ProISP er en annen aktør som nevnes.

Har også en side hos one.com, de vet jeg har fått en del pepper fra andre, men jeg har faktisk ikke opplevd noe negativt fra dem etter å ha vært kunde der i over åtte år.

Har fått inntrykk at one.com er OK, men de gangene jeg har vært på sider hostet av de, så virker de trege.

Ser ut til at Solidhost har serverne sine plassert i Tyskland, webhuset er vel ett av de i Norge som har fått mye skryt gjennom tidene selv om de er litt dyre, Servetheworld er også ett godt veletablert firma med godt rykte.

Solidhost er ny for meg - hva kaller du dyrt?

Lenke til kommentar

Når dere selger ting på nettet, hvilken betalingsform er dere mest komfortable med?

Er selv tryggest med oppkrav, men det blir jo dyrt for mottager. Bankoverføring på forhånd er jo et godt alternativ, hvis kjøper stoler på selger.

Forskuddsbetaling. Refererer til mine tilbakemeldinger på foto.no om det skulle være noe mulking.

Postoppkrav dersom kjøper forskuddsbetaler porto+evt. returporto+gebyr (ca. 400kr). Har brent meg på oppkrav et par ganger, utrolig kjipt å betale 400kr for at objektet skal være utilgjengelig i 3 uker, spesielt når det er en del andre interesserte.

Det beste er selvfølgelig lokalt oppgjør.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor serverene står fysisk er ikke så noe; men norsk service er å foretrekke.

Husker du skrev noe om det; men husker ikke det du sa... HAr Enterweb selv, aldri hatt noen problemer med de.

Domeneshop har jeg hørt om. ProISP er en annen aktør som nevnes.

Har fått inntrykk at one.com er OK, men de gangene jeg har vært på sider hostet av de, så virker de trege.

Solidhost er ny for meg - hva kaller du dyrt?

Jeg har både fra www.one.com og www.golarge.no og må si meg misfornøyd med one.com, golarge er å foretrekke

Lenke til kommentar

Jeg bruker Domeneshop, og har minimalt med problemer. Og når jeg har hatt problemer, så har det vært min egen feil. Hehe. Men jeg har likevel fått hjelp da. Også synes jeg det er positivt med SSH-tilgang istedet for å knote med C-Panel e.l. og alle restriksjonene der.

Lenke til kommentar

Fått meg Sony RX100 nå. Kjøpte først et Canon Powershot s110. Meget bra kamera, men så var det sensorstørrelsen da.. Godt å ha et så kapabelt kompaktkamera som RX100 er, når man ikke har mulighet til å dra med/ dra frem speilrefleksen. Skal bli spennende å prøve det ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...