Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Da e det tur til Stavanger om ikke så lenge. Blir å farte rundt om kring på Jærkysten for bilder av hav og kyst. Nå har jeg ikke vært lengre ned enn til Hellestø, så blir å uforske videre nedover denne gang. Tips til severdigheter? :)

Åå tips ja!

Viste-Tungenes (Tungenes fyr) Flott plass :)

Bore, Sola og Orre Strand

Utstein Kloster

God tur :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Da e det tur til Stavanger om ikke så lenge. Blir å farte rundt om kring på Jærkysten for bilder av hav og kyst. Nå har jeg ikke vært lengre ned enn til Hellestø, så blir å uforske videre nedover denne gang. Tips til severdigheter? :)

Du kan gi meg beskjed så kan vi farte sammen.. :) Det er mye man kan ta bilder av her nede.. faktisk så mye at man «ikke ser skogen for bare trær». :)

Lenke til kommentar

Var å hentet D600'n fra JP etter en clean. Kjøpte noe swabbs i samme slengen, å Fy fan (unnskyld språket) hvor dyre dem var. Nesten 700 spenn for 12 stk. Det er jo RAN! Dem mente også på at det nesten ikke var verdt å gjøre en sensor clean selv hvist en ikke var så erfaren for man kunne ødelegge sensoren... var bare å sende inn. Er det ikke et slags filter/glass over sensoren a mener jeg å ha lest?

Blir dyrt i lengen det gitt + at man blir fri før kamera en stund. Nei takk. :)

Uansett, ser ut som den er oljefri nå ( go figure) får vell se hvordan den er etter en del hundre skudd. Spent!

Lenke til kommentar

Var å hentet D600'n fra JP etter en clean. Kjøpte noe swabbs i samme slengen, å Fy fan (unnskyld språket) hvor dyre dem var. Nesten 700 spenn for 12 stk. Det er jo RAN!

Nytt produkt? Fullstappet med reklamasjonsrett og garanti?

Skjønner ikke at noen er villig til å betale "noe-som-helst" utover kjøpskostnaden på produktet...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nytt produkt? Fullstappet med reklamasjonsrett og garanti?

Skjønner ikke at noen er villig til å betale "noe-som-helst" utover kjøpskostnaden på produktet...

Er nokså nytt ja ca 3måneder. Fikk rensingen av sensoren dekt av JP ja, betalte ingenting. Foruten det jeg kjøpte uteom ofc.

Endret av Jann.
Lenke til kommentar

Er nokså nytt ja ca 3måneder. Fikk rensingen av sensoren dekt av JP ja, betalte ingenting. Foruten det jeg kjøpte uteom ofc.

Så fint at Nikon tar sitt produktansvar seriøst, MEN de(JP) fikk deg til å kjøpe en svine-dyr artikkel for "gjør-det-selv-neste-gang-operasjon" som IKKE påvirker dine reklamasjon- og garantirettigheter som forbruker?

Lenke til kommentar

Var å hentet D600'n fra JP etter en clean. Kjøpte noe swabbs i samme slengen, å Fy fan (unnskyld språket) hvor dyre dem var. Nesten 700 spenn for 12 stk. Det er jo RAN! Dem mente også på at det nesten ikke var verdt å gjøre en sensor clean selv hvist en ikke var så erfaren for man kunne ødelegge sensoren... var bare å sende inn. Er det ikke et slags filter/glass over sensoren a mener jeg å ha lest?

Det er UV/IR-filter foran sensoren ja, men det er fullt mulig å ødelegge det også om man er uvøren...

Sensor Swabs kjøpes på ebay. Ga 250 kroner for 8stk sist jeg kjøpte.

Lenke til kommentar

Så fint at Nikon tar sitt produktansvar seriøst, MEN de(JP) fikk deg til å kjøpe en svine-dyr artikkel for "gjør-det-selv-neste-gang-operasjon" som IKKE påvirker dine reklamasjon- og garantirettigheter som forbruker?

For å quote JP,

"Med ditt kamera så følger det også med en såkalt "check-and-clean", som

gir deg gratis rens av kamera en gang i året, i 3 år"

Vet ikke om det JP som holder denne ordningen eller om det er Nikon egentlig. Virker som om dem ikke har hørt om problemet. Kanskje det bare er meg. :)

MEN de(JP) fikk deg til å kjøpe en svine-dyr artikkel for "gjør-det-selv-neste-gang-operasjon" som IKKE påvirker dine reklamasjon- og garantirettigheter som forbruker?

Nei, var vell mere meg som ville kjøpe swabb sånn at jeg kan gjøre dette selv istedenfor å sende det inn hele tiden. Han nevnte at hvist noe ble ødelagt under selvrensing av sensor så ryker garantien.

Endret av Jann.
Lenke til kommentar

Det er UV/IR-filter foran sensoren ja, men det er fullt mulig å ødelegge det også om man er uvøren...

Sensor Swabs kjøpes på ebay. Ga 250 kroner for 8stk sist jeg kjøpte.

mhm, det var det jeg tenkte. Såpass billig ja da blir ikke swabkjøp hos JP neste gang ihvertfall.

Endret av Jann.
Lenke til kommentar

MEN de(JP) fikk deg til å kjøpe en svine-dyr artikkel for "gjør-det-selv-neste-gang-operasjon" som IKKE påvirker dine reklamasjon- og garantirettigheter som forbruker?

Slik jeg forsto det, så hadde de jo anbefalt han å ikke gjøre det selv, men heller sende det inn. Noe som jo er gratis med Check & Clean.

Lenke til kommentar

Slik jeg forsto det, så hadde de jo anbefalt han å ikke gjøre det selv, men heller sende det inn. Noe som jo er gratis med Check & Clean.

Ja altså dem sa ikke akkurat ordet Anbefalt, men sa at å gjøre det selv kan skade sensoren og dermed mister man garantien.

Menmen nokk om den saken. :)

Endret av Jann.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...