L4r5 Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Fordi de store overtrampene er så mye jobb. Noen andre får ta de. 3 Lenke til kommentar
KristianJV Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 (endret) Noen filmer om "The rule of thirds" som kan være kjekt å få med seg. Meget godt forklart og vist hvordan dette brukes! http://iphonecamerae...-never-seen-it/ Og litt Lørdagsunderholdning for de som liker vakre biler fra Italia Endret 12. januar 2013 av KristianJV Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Godt å få tid til å komme seg ut for å ta bilder i dag mens det fortsatt var lyst. Iso 100 var en fornøyelse Lenke til kommentar
Epp Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 (endret) Vertical Video Syndrome! Verdt å se, mye underholdning og sannhet i denne filmen! http://www.youtube.com/watch?v=Bt9zSfinwFA Minner meg om DSLR Video Syndrom. Så et program for litt siden og der hadde man tydligvis brukt et DSLR eller mFT kamera for filminga for dama som ble intervjuet hadde et øye i fokus og et ut av fokus. Det var utrolig ekkelt å se på... Endret 12. januar 2013 av Epp Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Minner meg om DSLR Video Syndrom. Så et program for litt siden og der hadde man tydligvis brukt et DSLR eller mFT kamera for filminga for dama som ble intervjuet hadde et øye i fokus og et ut av fokus. Det var utrolig ekkelt å se på... Smal DOF lukter FF DSLR .... Lenke til kommentar
Inc Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 (endret) Godt å få tid til å komme seg ut for å ta bilder i dag mens det fortsatt var lyst. Iso 100 var en fornøyelse Tror ikke jeg har sett iso100 siden slutten av august i fjor.... Endret 12. januar 2013 av Inc 1 Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 ISO 100 er oppskrytt Åh, det er nydelig Har blitt mye artig prøving og læring av blitsbruk i vinter da. Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Hvor er det billig(st) å kjøpe fotopapir? Til epsonskriver. Lenke til kommentar
polljen Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 (endret) Hvor er det billig(st) å kjøpe fotopapir? Til epsonskriver. Hvis det er "originalt" Epson-papir du skal ha, så bestiller jeg fra epson.no. Har ikke funnet andre norske nettbutikker som er særlig billigere. Edit. Tok en sjekk på epson.no, siden det er noe tid siden jeg bestillte sist. Desverre så har epson.no skiftet "design" og det er ikke like lett å finne det rette papiret, i tillegg så har jeg etter en sjekk på prisguiden.no funnet flere butikker som er billigere på mitt favorittpapir. Endret 13. januar 2013 av polljen Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Hvis det er "originalt" Epson-papir du skal ha, så bestiller jeg fra epson.no. Har ikke funnet andre norske nettbutikker som er særlig billigere. Epson påstår at man bør bruke originalt papir. Finnes det andre typer papir som er omtrent like bra? Hvis det er "originalt" Epson-papir du skal ha, så bestiller jeg fra epson.no. Har ikke funnet andre norske nettbutikker som er særlig billigere. Epson påstår at man bør bruke originalt papir. Finnes det andre typer papir som er omtrent like bra? Lenke til kommentar
polljen Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Epson påstår at man bør bruke originalt papir. Finnes det andre typer papir som er omtrent like bra? Epson påstår at man bør bruke originalt papir. Finnes det andre typer papir som er omtrent like bra? Med "uorginalt" papir mener jeg "spesialpapir" (kunstpapir). Anbefalinger her må andre komme med. Når det gjelder vanlig fotopapir til Epson så bruker jeg det såkalt "orginale". Det finnes mange typer fotopapir, matt. glossy, semigloss m.m. Hva man bruker er en smakssak, personlig så foretrekker jeg semigloss når det gjelder Epsonpapir. Så en rask sjekk på prisguiden gav meg dette resultatet på akkurat den papirtypen. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Har ett spm til proff fotografer. Hvorfor vandrer de rundt med 2-3 kamerahus samtidig? Bruker de så mange på samme tid? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Hva er raskest? Å bytte objektiv eller ta tak i et annet kamera? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Hva er raskest? Å bytte objektiv eller ta tak i et annet kamera? Vet de ikke hva de kommer for å fotografere da? Og greier og tilpasse seg det? Og er det verdt 30-60k ekstra for de? Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Og er det verdt 30-60k ekstra for de? Ja. Det koster veldig mye mer å ikke levere brukbare bilder hver gang man er på oppdrag. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Akkurat nå skulle jeg brukt 70mm, og nå trenger jeg 200mm, og nå trenger jeg 70mm igjen. Skal man tjene penger på bildene må man ha et fortrinn i forholdt til andre i samme ærend og fortrinnet er bedre bilder. gjor motivet noe akkurat i øyeblikket er det ikke tid til og skifte objektiv. Ta foreksempel en skiløype der har du flere motiver på forskjellige avstander, hva om personen lengst borte er fotografens mål og personen nærmest holder på å falle, da er sikkert situasjonen over før man får byttet objektiv. Lenke til kommentar
KristianJV Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Akkurat nå skulle jeg brukt 70mm, og nå trenger jeg 200mm, og nå trenger jeg 70mm igjen. Fint eksempel på hvorfor sportsfotografer(og andre..) nettopp har en 70-200 2.8 på minst et av husene de har med seg Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Hvorfor ikke bare 70-300, så slipper de 2 kamerahus? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Hvorfor ikke bare 70-300, så slipper de 2 kamerahus? Når man har to hus, så står det gjerne en 24-70mm f/2.8 og 70-200mm f/2.8 på det andre. Det finnes ingen 24-200mm f/2.8 der ute .... 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå