gulnisse Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) Skal blitsen være montert på kameraet eller stå selvstendig eller håndholdt ? Det glemte jeg å si! Blitsen skal for det meste stå av kameraet på stativ, så softboksen trenger ikke å passe når blitsen er montert på kamera. Har lyst til å leke meg litt med potretter og lysetting, og ser på dette som første steg. Endret 8. januar 2013 av gulnisse Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Du har ikke vurdert paraply, som koster mindre enn softbox? Bakdelen er at en paraply sprer lyset mye mer enn en softbox gjør, men for min del fungerer det meget godt. Har en 105 cm hvit "shoot through" paraply som fungerer ganske utmerket med en vanlig blits. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 En sånn liten sammenbrettbar softboks på blitsen blir for meg å gjøre det beste ut av en dårlig situasjon. Litt større lysflate og litt mykere lys når blitsen er montert på huset, men ikke noe mer enn det. Skal blitsen være av huset, så er paraply best til å begynne med. Stativ, paraply+blitsfeste til stativet og paraplyen får man vel for en liten 200-lapp på ebay. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Dagens gladsak for undertegnede: PS: Nå er ikke dette en nyhet, da det er en sak fra 5 oktober, men jeg hadde ikke fått den med meg Og enda større glede i dag da DP3 Merrill med 50mm f2.8 (75mm ekvivalent) ble sluppet! Holy trinity! Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Når det gjelder Canon, så er det rimelig å anta at kamera ikke har Android - klassisk Canon "Not invented here" tankegang. Er ikke akkurat det du mener med ser at Canon har kommet med en ny app som forenkler styring av enkelte kameraer. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) Ut i naturen nå på NRK, handler om naturfotografi blant annet Endret 8. januar 2013 av Natrich Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) Denne var litt spennende "Sigma usb dock", lar deg optimalisere sigmaobjektiver utifra egne preferanser og oppdatere firmwaren, synd det ikke fungerer med eldre Sigmaobjektiver. http://www.youtube.com/watch?v=vU0WcpNAtl8 Edit: er egentlig "gammal nytt" men ble lansert 6 Januar. Endret 8. januar 2013 av Nautica Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Hvilken prisklasse tror dere den 120-300mm saken kommer til å havne? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) Hvilken prisklasse tror dere den 120-300mm saken kommer til å havne? $3599, så i Norge ca. 18/22K Endret 8. januar 2013 av Nautica Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Ahh fack, må ha en opptil 300mm objektiv med USM AF. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) Ahh fack, må ha en opptil 300mm objektiv med USM AF. Finnes mange objektiver med 300mm eller mer, men f/2.8 koster. Endret 8. januar 2013 av Nautica Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Hehe, er vel Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM eller Tamron SP 70-300 mm F/4-5.6 Di VC USD som ligger høyeste på lista nå Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Dette er vel nyeste versjon av Sigma 120-300 F2.8 Liker forøvrig vekten de har oppgitt. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 (endret) Er ikke akkurat det du mener med ser at Canon har kommet med en ny app som forenkler styring av enkelte kameraer. At de kommer med en app blir noe annet - det jeg mente er at Canon ønsker stålkontroll på firmwaren i kamera, så da lager de den selv. Jeg er vel egentlig ikke uenig; jeg har mer tro på at appen kjøres på en telefon eller nettbrett utenfor kamera. Over til noe annet: har dere fått med dere at Photoshop CS2 har blitt gratis? Godt nok for mange av oss ... Endret 8. januar 2013 av tomsi42 1 Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 $3599, så i Norge ca. 18/22K Dette var vel en prisantydning som var litt lav. Jeg tippet 27.000,- , men ser at prisen på på Fotovideo er 28.000,- Lenke til kommentar
tech8 Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 At de kommer med en app blir noe annet - det jeg mente er at Canon ønsker stålkontroll på firmwaren i kamera, så da lager de den selv. Jeg er vel egentlig ikke uenig; jeg har mer tro på at appen kjøres på en telefon eller nettbrett utenfor kamera. Over til noe annet: har dere fått med dere at Photoshop CS2 har blitt gratis? Godt nok for mange av oss ... Er det mulig å oppdatere Camera Raw i CS2, eller må en gå veien via DNG for å få støtte for kameraer etter andre verdenskrig? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 At de kommer med en app blir noe annet - det jeg mente er at Canon ønsker stålkontroll på firmwaren i kamera, så da lager de den selv. Jeg er vel egentlig ikke uenig; jeg har mer tro på at appen kjøres på en telefon eller nettbrett utenfor kamera. Over til noe annet: har dere fått med dere at Photoshop CS2 har blitt gratis? Godt nok for mange av oss ... Nei http://forums.adobe.com/message/4974662#4974662 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Er det mulig å oppdatere Camera Raw i CS2, eller må en gå veien via DNG for å få støtte for kameraer etter andre verdenskrig? Du må gå via DNG converter og velge Camera RAW 2.1 som kompabilitetsnivå. Nei http://forums.adobe....4974662#4974662 Tror ikke Adobe hadde postet gyldige serienumre på websiden hvis dette er for de som allere har CS2 ... Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Kanskje de gamle ikke fungerer på denne downloaded og du må bruke den fordi den gamle vil sjekke etter aktiverings servern dems (som ikke lenger finnes) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. januar 2013 Del Skrevet 8. januar 2013 Kanskje de gamle ikke fungerer på denne downloaded og du må bruke den fordi den gamle vil sjekke etter aktiverings servern dems (som ikke lenger finnes) Det e rmulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå