Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Jeg svarer meg selv her :)

Fant disse tallene angående canon og hvis det stemmer burde noen i ledelsen få sparken, siden tallene er nesten halvert på to år.

Det ser ut som de sammenligner litt epler og pærer her. Interchangeable Lens Camera Marketshare (verden?) vs the japanese DSLR market.

Canon har som kjent knapt begynt med sin satsing på speilløse systemkamera og da vil de naturlig nok ha lavere markedsandel innen systemkamera totalt enn innen dslr systemkamera. En annen ting er at speilløst er mer populært i Japan enn i verdensgjennomsnittet. Så vidt jeg husker fra tidligere diskusjoner rundt statistikkene er verdens dslr-salg (antall og $) omtrent som før de speilløse kom for fult. Speilløse systemkamera har altså økt totalvolumet av systemkamera uten å spise noe særlig av dslr-salget (antall og $). Økningen har kanskje gått mest på bekostning av avanserte kompaktkameraer, men det har jeg ikke sett noen analyser på så det får jeg ta på egen spekulasjon. Det finnes selvsagt unntak fra denne trenden. Det japanske markedet er vist et unntak. Det hadde forresten vært gøy å se noen norske tall på dette.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"snipe"

Dette gjelder kun dslr innad i Japan.

kilde

Canon’s performance in the mirrorless segment cannot be properly measured until the 2013 numbers come in. For 2012, they sat at 2.1% marketshare.

edit: fant en fin? artikkel som sier at Canon har tapt 9.5% av kompaktkamerasalget og 4.3 % av dslr salget til smarttelefoner.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Jeg svarer meg selv her :)

Fant disse tallene angående canon og hvis det stemmer burde noen i ledelsen få sparken, siden tallene er nesten halvert på to år.

Jeg noterte meg også dette. Må faktisk si jeg liker det jeg ser med at de store dominerer mindre og mindre. Med mer konkurranse tvinges de til å "skjerpe seg". Så lenge det ikke fører til at de havner alt for langt ute i uføret er jeg fornøyd.
Lenke til kommentar

Jeg noterte meg også dette. Må faktisk si jeg liker det jeg ser med at de store dominerer mindre og mindre. Med mer konkurranse tvinges de til å "skjerpe seg". Så lenge det ikke fører til at de havner alt for langt ute i uføret er jeg fornøyd.

Helt enig, L4r5.

Lenke til kommentar

Jada, huset fikk et par skrammer, men objektivet fikk et bittelite hakk i frontelementet, solblenderen knakk, og den røde ringen er nå løs. Alt fungerer tilsynelatende som det skal. Verre er det med det med et raseriutbrudd som nok lyste opp himmelen mer enn alt fyrverkeriet rundt...

Lenke til kommentar

Når noe går galt og man føler for å kjefte, smelle, banne verden til helvete og drepe nærmeste lyktestolpe bør man spørre seg selv dette:

In the long run, hvor mye har dette å si? Er dette viktig i det store bildet eller er dette egentlig bare en "filleting"?

Lenke til kommentar

En stor bombe eksploderte på bakken i stedet for å gå i lufta, og skapte generelt kaos med panikktilstander (pokker ta han som satte den 6 m unna alle ungene), som resulterte i ett D300S med Nikkor 20/2.8 på stativ i bakken. Sveiva på stativet knakk, og kameraet er sannsynligvis bokstøtte: Melder feil på CF-kortet, og selv om det klarer å lese bilder på SD-kortet klarer det ikke å skrive, så bildene jeg tok etter uhellet ble ikke registrert på kortet.

Jaja, da er spørsmålet: Kjøpe D700 nå og D800 når aksjeutbyttet kommer, eller vente de ukene det tar?

Lenke til kommentar

Er der mye å velge mellom hvis jeg vil levere bilder over en web-tjeneste til kunder? Jeg leverer i dag på CD.

Ønsker en norsk side som huser filene på en enkel måte, og at jeg bare gir link og passord til kunder for deres filer.

Jeg kan godt betale noen kroner for en slik tjeneste, men vil ikke at kundene skal måtte surre med betaling her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...