Simen1 Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 (endret) Jeg svarer meg selv her Fant disse tallene angående canon og hvis det stemmer burde noen i ledelsen få sparken, siden tallene er nesten halvert på to år. Det ser ut som de sammenligner litt epler og pærer her. Interchangeable Lens Camera Marketshare (verden?) vs the japanese DSLR market. Canon har som kjent knapt begynt med sin satsing på speilløse systemkamera og da vil de naturlig nok ha lavere markedsandel innen systemkamera totalt enn innen dslr systemkamera. En annen ting er at speilløst er mer populært i Japan enn i verdensgjennomsnittet. Så vidt jeg husker fra tidligere diskusjoner rundt statistikkene er verdens dslr-salg (antall og $) omtrent som før de speilløse kom for fult. Speilløse systemkamera har altså økt totalvolumet av systemkamera uten å spise noe særlig av dslr-salget (antall og $). Økningen har kanskje gått mest på bekostning av avanserte kompaktkameraer, men det har jeg ikke sett noen analyser på så det får jeg ta på egen spekulasjon. Det finnes selvsagt unntak fra denne trenden. Det japanske markedet er vist et unntak. Det hadde forresten vært gøy å se noen norske tall på dette. Endret 31. desember 2012 av Simen1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 (endret) "snipe" Dette gjelder kun dslr innad i Japan. kilde Canon’s performance in the mirrorless segment cannot be properly measured until the 2013 numbers come in. For 2012, they sat at 2.1% marketshare. edit: fant en fin? artikkel som sier at Canon har tapt 9.5% av kompaktkamerasalget og 4.3 % av dslr salget til smarttelefoner. Endret 31. desember 2012 av Nautica Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Jeg svarer meg selv her Fant disse tallene angående canon og hvis det stemmer burde noen i ledelsen få sparken, siden tallene er nesten halvert på to år. Jeg noterte meg også dette. Må faktisk si jeg liker det jeg ser med at de store dominerer mindre og mindre. Med mer konkurranse tvinges de til å "skjerpe seg". Så lenge det ikke fører til at de havner alt for langt ute i uføret er jeg fornøyd. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Jeg noterte meg også dette. Må faktisk si jeg liker det jeg ser med at de store dominerer mindre og mindre. Med mer konkurranse tvinges de til å "skjerpe seg". Så lenge det ikke fører til at de havner alt for langt ute i uføret er jeg fornøyd. Helt enig, L4r5. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 På tide med noen fornuftige nyttårsforsetter? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 (endret) Godt nytt år. Det startet med at 5D mkii m. EF 17-40L veltet med stativet og gikk i grusen. Endret 31. desember 2012 av CFM Lenke til kommentar
LordArild Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Au da. Kondolerer,,. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 overlevde begge 2? eller? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Jada, huset fikk et par skrammer, men objektivet fikk et bittelite hakk i frontelementet, solblenderen knakk, og den røde ringen er nå løs. Alt fungerer tilsynelatende som det skal. Verre er det med det med et raseriutbrudd som nok lyste opp himmelen mer enn alt fyrverkeriet rundt... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Når noe går galt og man føler for å kjefte, smelle, banne verden til helvete og drepe nærmeste lyktestolpe bør man spørre seg selv dette: In the long run, hvor mye har dette å si? Er dette viktig i det store bildet eller er dette egentlig bare en "filleting"? Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Nå er det ikke bare ny måned, men et nytt år som byr på nye muligheter! Skal du innvie det nye kameraet eller kanskje et objektiv? Uansett hva du måtte finne på er det nå en ny tråd for bilder! Akambrukernes bilder - Januar 2013 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Ah, på tide å pynte på egen modereringstatistikk ved å avklistre den gamle og klistre den nye som sticky. Lenke til kommentar
tow Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 En stor bombe eksploderte på bakken i stedet for å gå i lufta, og skapte generelt kaos med panikktilstander (pokker ta han som satte den 6 m unna alle ungene), som resulterte i ett D300S med Nikkor 20/2.8 på stativ i bakken. Sveiva på stativet knakk, og kameraet er sannsynligvis bokstøtte: Melder feil på CF-kortet, og selv om det klarer å lese bilder på SD-kortet klarer det ikke å skrive, så bildene jeg tok etter uhellet ble ikke registrert på kortet. Jaja, da er spørsmålet: Kjøpe D700 nå og D800 når aksjeutbyttet kommer, eller vente de ukene det tar? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Jeg bare lurer på om "pokker ta" var det kraftigste kraftuttrykket du hadde å si om den saken? 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Godt nytt "foto"år alle sammen Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Det deiligste med å være i 2013 nå, er at Lightroom-katalogen min kan begynne på en 2013-mappe. Blir mye mer oversiktlig nå, som alt fra ifjor havner i en mappe og man starter på nytt. Kondolerer til alle som har fått ødelagt kamera igår, hører at det er en del. Lenke til kommentar
tow Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Jeg bare lurer på om "pokker ta" var det kraftigste kraftuttrykket du hadde å si om den saken? Sa egentlig ingenting, var bare glad at ingen ble skadet. Lenke til kommentar
per-erik Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Er der mye å velge mellom hvis jeg vil levere bilder over en web-tjeneste til kunder? Jeg leverer i dag på CD. Ønsker en norsk side som huser filene på en enkel måte, og at jeg bare gir link og passord til kunder for deres filer. Jeg kan godt betale noen kroner for en slik tjeneste, men vil ikke at kundene skal måtte surre med betaling her. Lenke til kommentar
OmarL028577693 Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Vet ikke om disse er postet før, men her er to videoer som vil få første nyttårsdag til å gå litt kjappere.... Kjempefin video, bildene til Joey L. er fantastiske... http://vimeo.com/55246312 Her ser man hvorfor David Hobby er selveste Mr. Strobist... http://youtu.be/JnUavVTTjb8 2 Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Kjempefin video, bildene til Joey L. er fantastiske... Varanasi er det vakreste, sprøeste, sykeste og jævligste jeg har sett på denne jord. Kom dere ut i verden, folkens. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå