Comma Chameleon Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 Jeg var ikke no stor-fan av flickr, men det jeg liker med 500px som en tilskuer er at jeg finner ting jeg finner interessant lett og fort på en god måte, finner også nye ting jeg ikke har sett før. Må vel teste det selv. Bruker flickr mest til å legge ut eget, og lite tid på å finne bilder fra andre, da det er litt tungvint å bla igjennom og surfe bilder. Der er sikkert 500px bedre. In other news; Føler meg litt senil når det kommer til minnekort. Jeg klarer å rote de bort hele tiden. Tomme minnekort heldigvis, men likevel. Irriterende å kjøpe nye hele tiden Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 (endret) Foreløpig inntrykk av 500px vs Flickr er at det er mindre "støy" på 500px. På Flickr laster jo folk opp alt mulig av bilder, mens på 500px virker det som de fleste bare legger ut sitt beste. Også passer det veldig bra for meg akkurat nå med $25 i rabatt på Blurb ved tegning av betalt abbo på 500px. Hehe. Og det altså selv om man bare kjøper det billigste års-abboet på 500px for $19.95. Endret 30. desember 2012 av Ratleto 1 Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 500px er flickr med rutete skjorte og ironisk bart. 6 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 (endret) Da er det samling i bånn dere..!! Jeg var i går å klådde på et Nikon D800 hus (har jo D700 i dag). De er såpass like at jeg ikke merker noe særlig på layouten. Jeg har mere enn nok cash til å kjøpe dette.. m e e e e n.. de hadde 2 stk Nikon D3x inne og disse har gått ca 20 - 22000 eksponeringer, og begge husene fremsto som nye. Og da ble jeg veldig usikker her, skal jeg gå for et D800 eller et D3x? Og som det ikke var nok så var det visstnok et fint eksemplar av et D3s på vei også, med ca samme antall eksponeringer og pris. Og sånn sett liker jeg nok D3s bedre med tanke på skuddtakt og ISO ytelsen over D3x og D800. Forslag til hva jeg skal gjøre her? Gå for D800, D3x eller D3s? EDIT: Prisen på D3x var 22000 kr.. Endret 30. desember 2012 av Slettet+3124 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 Da er det samling i bånn dere..!! Jeg var i går å klådde på et Nikon D800 hus (har jo D700 i dag). De er såpass like at jeg ikke merker noe særlig på layouten. Jeg har mere enn nok cash til å kjøpe dette.. m e e e e n.. de hadde 2 stk Nikon D3x inne og disse har gått ca 20 - 22000 eksponeringer, og begge husene fremsto som nye. Og da ble jeg veldig usikker her, skal jeg gå for et D800 eller et D3x? Og som det ikke var nok så var det visstnok et fint eksemplar av et D3s på vei også, med ca samme antall eksponeringer og pris. Og sånn sett liker jeg nok D3s bedre med tanke på skuddtakt og ISO ytelsen over D3x og D800. Forslag til hva jeg skal gjøre her? Gå for D800, D3x eller D3s? EDIT: Prisen på D3x var 22000 kr.. Hva tar du bilde av ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 Nikon D4 ... Hadde vært greit.. men er utenfor rekkevidde økonomisk enda.. Hva tar du bilde av ? Akkurat nå.. portretter i studiobelysning.. har fått forespørsler om følge et brudepar på vielsesdagen, og en forespørsel om konfirmasjons bilder.. Har også lyst å bevege meg innpå streetfoto også.. :-) Så det er litt blanda drops føler jeg.. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 Interchangeable Lens Camera Marketshare for 2012 (Japan) Canon 28.6% Nikon 25% Olympus 14.3% Sony 13.3% Panasonic 11.3% An interesting note about Canon, if you remove the lowend of the DSLR market (Rebels, D3xxx/D5xxx), Canon’s marketshare increases. I imagine the 5D Mark III plays a big part in that, as well as the EOS-1D X. Canon’s performance in the mirrorless segment cannot be properly measured until the 2013 numbers come in. For 2012, they sat at 2.1% marketshare. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 (endret) Dersom du tar mye bilder hvor du trenger ISO ytelse som er bedre enn D700en tilbyr deg: D3s Ellers ville jeg hatt en knapp på D800, med forbehold at jeg ikke har testet verken D800 eller D3x personlig. Til studiobruk og andre situasjoner hvor du kan leke litt med blitsene dine så er vel oppløsninga du får fra D3x \ D800 mer verdt enn det ca halvannet til 2 trinnet bedre ISO ytelse D3s gir over nåværende hus? Endret 30. desember 2012 av Killswitch Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 Det er en liten ting som plager meg mht kjøp av D800 er problemene med støv og olje på bildebrikken.. dette problemet har jo ikke D700 / D3 (s/x), da disse er mere gjennomprøvde enn D800/D4. Er litt redd for at jeg skal få et mandagskamera.. da dette kommer til å irritere meg grønn.. Så jeg litt skeptisk egentlig.. Lenke til kommentar
KristianJV Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 Ang bytte av kamera, det er noe eget og man får en ekstra go'følelse bare ved å endelig kunne kjøpe seg et proffhus, som D3s/x, 1D osv At det er stort og for noen upraktisk er ikke så nøye alltid, så lenge det er slike følelser inne i bildet ;D ...men kan jo bare være det er meg som fikk den følelsen av å endelig kunne kjøpe seg noe slikt! Det var hvertfall en herlig dag, og jeg unner flere den gleden! Lenke til kommentar
TGB Skrevet 30. desember 2012 Del Skrevet 30. desember 2012 Det er en liten ting som plager meg mht kjøp av D800 er problemene med støv og olje på bildebrikken.. dette problemet har jo ikke D700 / D3 (s/x), da disse er mere gjennomprøvde enn D800/D4. Er litt redd for at jeg skal få et mandagskamera.. da dette kommer til å irritere meg grønn.. Så jeg litt skeptisk egentlig.. Ikke sett noe til dette på mitt D800; alle nye kamera kan slenge olje så vile ikke lagt for mye vekt på dette. Skjer det er det bare å ta en våtrens; problem løst. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Det er en liten ting som plager meg mht kjøp av D800 er problemene med støv og olje på bildebrikken.. dette problemet har jo ikke D700 / D3 (s/x), da disse er mere gjennomprøvde enn D800/D4. Er litt redd for at jeg skal få et mandagskamera.. da dette kommer til å irritere meg grønn.. Så jeg litt skeptisk egentlig.. Var ikke det bare D600 som hadde det problemet? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 (endret) Interchangeable Lens Camera Marketshare for 2012 (Japan) Canon 28.6% Nikon 25% Olympus 14.3% Sony 13.3% Panasonic 11.3% An interesting note about Canon, if you remove the lowend of the DSLR market (Rebels, D3xxx/D5xxx), Canon’s marketshare increases. I imagine the 5D Mark III plays a big part in that, as well as the EOS-1D X. Canon’s performance in the mirrorless segment cannot be properly measured until the 2013 numbers come in. For 2012, they sat at 2.1% marketshare. Jeg svarer meg selv her Fant disse tallene angående canon og hvis det stemmer burde noen i ledelsen få sparken, siden tallene er nesten halvert på to år. correct me if im wrong but canon had 39% of the japanese DSLR market in 2011 .. not? and 44.5% the year before that. Endret 31. desember 2012 av Nautica Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Det er en liten ting som plager meg mht kjøp av D800 er problemene med støv og olje på bildebrikken.. dette problemet har jo ikke D700 / D3 (s/x), da disse er mere gjennomprøvde enn D800/D4. Er litt redd for at jeg skal få et mandagskamera.. da dette kommer til å irritere meg grønn.. Så jeg litt skeptisk egentlig.. Det der er vel strengt tatt ikke et problem uten at du gjør det til et problem.. ? (Og er vel uansett som godt som ikke kjent på D800, med untak av de som vil ha det..) Støvproblematikken var vel årets storm i et vannglass ? PS : til bryllupsbilder i kirke så er nok D3s valget av disse Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Såpass. Har fått muligheten til å "dislike" bilder allerede på 500px. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Sånn skal man slukke brann 3 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Fant disse tallene angående canon og hvis det stemmer burde noen i ledelsen få sparken, siden tallene er nesten halvert på to år. Hvordan var tallene for Nikon før? Er det kun Canon som har stagnert eller har Olympus, Sony og Panasonic også spist av Nikons andeler? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Det der er vel strengt tatt ikke et problem uten at du gjør det til et problem.. ? (Og er vel uansett som godt som ikke kjent på D800, med untak av de som vil ha det..) Støvproblematikken var vel årets storm i et vannglass ? PS : til bryllupsbilder i kirke så er nok D3s valget av disse Det ble en D800 gitt. De hadde ett par D3s inne, og selv om jeg likte det fikk prøve.. er det ikke til å komme unna at D800 er et nyere kamera enn et D3s. Og detaljrikdommen er bare helt rå.. så i og med at ISO er bedre på D800 kontra min gamle D700 så er det bra nok. Når det kommer til skudd takt har jeg 99% av tiden skutt enkeltbilder selv om jeg brukte grep på D700'en. Så jeg gikk for D800 mao.. skal bli interessant å lære seg dette kameraet, og se hva man kan få ut av dette.. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Hvordan var tallene for Nikon før? Er det kun Canon som har stagnert eller har Olympus, Sony og Panasonic også spist av Nikons andeler? Det vet jeg ikke, men jeg tror en av årsakene til tallene er nedgangen er negativ omtale om sensorene til Canon grunnet stagnasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå